SCUDETTO


Tonali oskarżony przez FA o obstawianie meczów. Kolejne kłopoty byłego piłkarza Milanu

28 marca 2024, 15:42, cinassek Aktualności
Tonali oskarżony przez FA o obstawianie meczów. Kolejne kłopoty byłego piłkarza Milanu

Jeszcze większe kłopoty Sandro Tonalego. Były piłkarz Milanu, który aktualnie odbywa karę 10 miesięcy zawieszenia z powodu obstawiania meczów piłkarskich w zakładach bukmacherskich w czasach, kiedy występował we Włoszech, został oskarżony przez angielską federację (FA) o kolejne wykroczenia. Między 12 sierpnia a 12 października - czyli do chwili wybuchu tzw. "afery bukmacherskiej" w Italii - zawodnik miał zawrzeć 50 zakładów dotyczących meczów piłkarskich. Teraz ma czas na złożenie wyjaśnień do 5 kwietnia.

Anglicy mogą wymierzyć Tonalemu kolejną karę, natomiast wedle jesiennego orzeczenia Włochów na piłkarzu ciąży także 8 miesięcy dodatkowej absencji w zawieszeniu.



61 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Von Strauss
Von Strauss
30 marca 2024, 07:16
Podobno jeden z zarzutów to jest ustawianie spotkań, na co ma wskazywać dziwne zachowanie w meczu z AV, gdzie Tonali w 90+2 minuty, schodząc z boiska przy prowadzenie 5:1 dostaje żółtą kartkę za grę na czas, bo nie schodzi tylko zatrzymuje się kilka metrów przed linią i zaczyna rozmawiać z trenerem i piłkarzem co ma za niego wejść.
0
Corsa
30 marca 2024, 17:10
Oglądałem ten mecz i chyba nawet pisałem jakiś czas temu o tym. Opóźnianie gry jest normą przy prowadzeniu, które można stracić, a nie przy stanie 5:1.

Równie kontrowersyjna sytuacja wydarzyła się w meczu Motherwell - Celtic, gdzie zawodnik gości strzelił bramkę na 3:1, dobijając do pustej praktycznie, Motherwell wywiesiło białą flagę już przy stanie 2:1, a strzelec ostatniej bramki tak żywiołowo celebrował tego nieistotnego gola, że musiał podbiec pod trybunę i zdjął koszulkę. Przez ostatnie minuty, szukał wręcz faulu, dwa razy poturbował przeciwników, ale sędzie nie chciał dać kartki.

Tonali podobnie grał ostro przez ostatnią część spotkania, a przecież nie było najmniejszej potrzeby. Zapewne wielu piłkarzy "dorabia" sobie w ten sposób.
1
DarthImpaler
DarthImpaler
30 marca 2024, 00:01
Lubię go. Zawsze lubiłem. Ale to jakaś ameba mózgowa. Dostał karę za obstawianie i dalej obstawia tylko w innym kraju? Serio?

Mogę zrozumieć "kowalskiego" co zarobi 500 pln na czarno i próbuje to pomnożyć bo w końcu musi się udać.

Ale takiego typa co zarabia kilka mln, MLN EURO i dobrze wie że nie może tego robić a to robi. Mało tego przyłapują go dają mu bądź co bądź łagodną karę. A on w innym kraju dalej to samo robi. To mówiąc delikatnie: Nie rozumiem.
1
Hitsune
Hitsune
29 marca 2024, 22:59
Ja osobiście mam obawy co do naszych piłkarzy. Bo całkiem możliwe że ktoś w Milanie mu pokazał takie nawyki. Tak młody człowiek często naśladuje starszych kolegów
0
DarthImpaler
DarthImpaler
29 marca 2024, 23:47
Tylko że on już w bresci obstawiał swoje mecze więc jak koledzy z Milanu mieli go tego uczyć? 2 lata później? No chyba nie.

No naśladuje. A może to on na repkach zarażał tych co razem z nim dostawali kary?

Przy całej mojej sympatii do Sandro to liczę że dostanie teraz bardzo surową karę.
Edytowano dnia: 29 marca 2024, 23:50
0
Milanistaod95
Milanistaod95
29 marca 2024, 21:29
dobrze ze sie typa pozbylismy. A pamietam jak niektorzy twierdzili że to parwdziwy Milanista niczym Maldini xD
0
DarthImpaler
DarthImpaler
29 marca 2024, 23:53
Może i ma serce czerwono-czarne kto wie? ale ma skażone "nałogiem" hazardem. A z takimi Milan nie potrzebuje mieć nic wspólnego. Bo takie jufaki czy inne interisty tylko czekają aby opluć i wyrzygać swoją żółć na MIlan i stwierdzić że oni to przy Milanistach to są aniołkami.
0
Corsa
29 marca 2024, 13:23
Straszna głupota z jego strony. Kumam, że ciężko zapanować nad uzależnieniem, ale nie wiem jak można być tak lekkomyślnym.

Zwykły Kowalski łatwo wkręca się w hazard, bo kieruje nim pragnienie polepszenia sytuacji materialnej i to jestem jeszcze w stanie zrozumieć, ale profesjonalny piłkarz, który zarabia miliony...

Jeśli chodziło mu o dreszczyk emocji, a nie pieniądze, to mógł iść do kasyna. Bodźce te same, a chociaż nikt nie przyczepiłby się do niego.
2
DarthImpaler
DarthImpaler
30 marca 2024, 00:06
Może chodziło o ten dreszczyk że może mnie nie złapią? Nie lubię oceniać piłkarzy zwłaszcza których lubię ale wychodzi że to nie jest zbyt inteligentny facet i jego otoczenie jest na podobnym poziomie. Bo mając taką kurę co znosi mlny do domu to powinni mu natrzaskać po pysku i pilnować aby znowu nie zaczął powtarzać tego błedu.
0
Kris1908
Kris1908
29 marca 2024, 09:51
O co Wam wszystkim chodzi? Poszedł do Anglii i obstawiał dalej, co w tym rewelacyjnego? Czemu miałby nagle przestać? Tylko dlatego, że zmienił kraj? Dajcie człowiekowi szansę a nie go oblewacie pomyjami.
6
DarthImpaler
DarthImpaler
30 marca 2024, 00:13
Ty tak serio?

Gość dostał karę łagodną na kilka miesięcy zawieszenie bo nie "podkładał" meczu tylko obstawiał na szemranych stronkach.

teraz powinien płacić komuś żeby go lał po mordzie jak włączy stronkę buka a on dalej obstawia.

I ty twierdzisz że on nie musi przestać? Że "dajcie mu żyć jach sobie chce"? Dlaczego miałby przestać?

Zmiana kraju ale przepisy te same. Piłkarzowi nie wolno obstawiać piłki nożnej.

Na co mamy mu dać szanse?? na wygraną?
0
Kris1908
Kris1908
30 marca 2024, 07:46
Ty chyba nie rozumiesz artykuły. Sandro obstawiał w Milanie, poszedł do Anglii i obstawiał dalej. Udowonili mi, że obstawiał do czasu wybuchy afery we Włoszech. O co całe larum? Jak miał problem ze sobą (czytaj, być może jest hazardzistą) to co go miało powstrzymać? Transfer do Anglii? Czemu, nierozumiem. Musiało się wszystko wydać, żeby chłopak sobie zdał sprawę, że jest w dupie.
0
Kris1908
Kris1908
30 marca 2024, 07:52
„dajcie mu żyć jach sobie chce"?
Ja tak napisałem? Kolega chyba płynie zbyt mocno z emocjami.
0
Kris1908
Kris1908
29 marca 2024, 09:38
Trzymaj się Sandro, wyjdziesz z tego i będziesz wielkim piłkarzem.
7
kusniak_22
kusniak_22
29 marca 2024, 09:31
Może być zmarnowana kariera przez głupotę.. jednak liczę na trochę inny scenariusz, skoczy mu sie w Anglii kontrakt i wroci do Milanu.
2
pjotr
pjotr
28 marca 2024, 22:09
na początku się tłumaczył, że on tylko obstawia na wygraną swojej drużyny
rozumiem, że w anglii grają więcej, ale chyba 50 meczy w 2 miesiące nie zagrał
1
SNIPER
29 marca 2024, 06:32
Nie. Wszystkie mecze swojej drużyny obstawiam na wygraną. Czyli nie było podejrzeń, że się podkłada. A obstawiał wiele meczów
3
marcin0218
marcin0218
29 marca 2024, 13:14
Mógł na 1 mecz zawrzeć np 10 róznych zakładów...
0
Skot Łilson
Skot Łilson
28 marca 2024, 21:38
Jakby nie mógł obstawiać piłki ręcznej, hokeja czy pici polo. Ja rozumiem rozrywkę i uzależnienia ale wszystko ma swoje granice.
0
Maldini1984
Maldini1984
28 marca 2024, 21:14
To jest dramat. Byłem załamany jak odchodził. Dla mnie był potencjalną legendą klubu. Bardzo mi go szkoda jako człowieka...
3
yagi
yagi
28 marca 2024, 22:45
No przyznam, że pomimo ogólnej empatii do ludzi, jego to mi akurat nie żal. Głupich nie sieją. Kto gra w głupie gry, wygrywa głupie nagrody.
8
Mirek99999999
Mirek99999999
28 marca 2024, 20:32
Ciekawe czy już obstawił u buka jaką mu karę dowalą:)
1
mufi
mufi
28 marca 2024, 20:23
MAJSTERSZTYK !!!! :) Nie wierze, że Silvio dalej nie rządzi :)
1
Felaro
Felaro
28 marca 2024, 19:26
Po wyroku Newcastle rozwiąże kontrakt a my go przygarniemy --- każdy zasługuje na drugą szansę ...... i to dopiero będzie złoty deal
13
DarthImpaler
DarthImpaler
29 marca 2024, 13:55
Szachy i to już nie 5d tylko co najmniej 10d
0
patoo_07
patoo_07
28 marca 2024, 19:01
Turbo dzban
4
Kris1908
Kris1908
29 marca 2024, 09:39
Tak. A My wszyscy jesteśmy idealni.
5
fristajlos
fristajlos
28 marca 2024, 18:32
Być może jedna z najbardziej zmarnowanych karier w ostatnich 10-20 latach
0
GianpaoloM3
GianpaoloM3
28 marca 2024, 18:12
12 października rozprawa, a Sandro do sędziego: mówię Ci jakie mam pewniaczki, na pewno siądzie, jak mnie nie skażecie to się podzielę typami
4
Deus
Deus
28 marca 2024, 17:48
kapitalnie, że go sprzedaliśmy ale przebudowa pomocy delikatnie mówiąc nie wyszła nam najlepiej.
3
Abece
Abece
28 marca 2024, 17:29
Najlepszy transfer wychodzący w naszej historii, jak nie całej Serie A. Szkoda mi go ale za głupotę się płaci.
19
Pavlović31
28 marca 2024, 17:08
Robili śledztwo i nie wykryli od razu że obstawiał kolejne mecze od sierpnia? Przecież na pewno mu skonfiskowali telefony laptopy itd.
0
Vol'jin
28 marca 2024, 17:09
Formalnie został skazany za bukmacherkę we Włoszech. Teraz jest dochodzenie za obstawianie w Anglii
3
Zoro_9
Zoro_9
28 marca 2024, 17:04
Żal patrzeć.
0
Juzio
28 marca 2024, 16:53
Nie ma rodzeństwa? Brat zakłada konto dostaje kasę i obstawia podane mecze. 100lat nad tym myślałem.
1
Hitsune
Hitsune
28 marca 2024, 16:59
totalnie niewykrywalne
7
Juzio
28 marca 2024, 17:08
Jak brat nie sprzeda to jak to udowodnią? Oczywiście przy bezpiecznym omawianiu tego.
0
Hitsune
Hitsune
28 marca 2024, 22:13
Instrumenty finansowe są znacznie bardziej wyrafinowane niż Ci się wydaje. Nagłe niewytłumaczalne przyrosty gotówki są łatwe do wykrycia bo zmienia się cały schemat gospodarowania gotówką. Dodatkowo z racji, że Tonali miał już swoje na sumieniu to jego bliscy zapewne byli pod obserwacją.
2
Juzio
29 marca 2024, 11:26
Na polskim przykładzie wziąłbym maksymalna dozwolona darowiznę od brata i za to grał. Wygrane można rozliczyć bezgotowkowo, a przy porażce poszłaby kolejna darowizna od rodziców. Wiadomo to tylko do jakiejś kwoty. Jeśli się bawił setkami tysięcy to odpada, ale jeśli kilkudziesięcioma tysiącami to do ogarnięcia.
0
Corsa
29 marca 2024, 13:16
Swego czasu tak właśnie zrobił Daniel Sturridge, dawał kasę bratu, ten obstawiał po cichu, ale i tak wpadli.

Ja ogarnąłbym do tego kogoś z przyjaciół, kogoś kto nie jest ze mną powiązany, aby służby nie mogły do niego trafić. Rodzina jest raczej cały czas na radarze.

Jednak z drugiej strony było wiele przypadków, gdzie piłkarze wyznawali w biografiach, że przez całe życie obstawiali mecze, właśnie za pośrednictwem rodziny i jakoś ich nie złapali.
0
Juzio
29 marca 2024, 18:01
Przede wszystkim nie komunikować się przez mesendzera itp bzdety:)
0
Tanger
28 marca 2024, 16:07
Jeśli to okaże się prawdą, to Tonali chyba już się z tego nie wygrzebie. Żegnaj kariero profesjonalnego piłkarza.

Szkoda go, tak jak każdego nałogowca, któremu uzależnienie niszczy życie.
3
pwentrys
pwentrys
28 marca 2024, 16:13
Nałogowcy sami sobie decydują zniszczyć życie, nie ma co się nad nikim rozczulać, sorry. Wiedział co się dzieję i mimo wybuchu afery dalej poszedł robić swoje. Może i wielki talent ale mały człowiek.
15
kamilus
kamilus
28 marca 2024, 16:47
"Żegnaj kariero profesjonalnego piłkarza."

Grać na murawie można do okolic 40, a u buka do śmierci. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
8
Rafał0209
Rafał0209
28 marca 2024, 17:08
Nałogowcy nigdy nie są od razu nałogowcami, więc nie myśleli na początku że niszczą sobie jak i komuś życie, każdy z nas próbował alkoholu czy obstawił mecz wielu się udaje panować nad tym lub to w pełni kontrolować, innych to wciąga i uzależnia to chory człowiek a nie mały człowiek, jeżeli potrzebuje i chce sobie pomóc, to teksty typu nie ma co się nad Tobą rozczulać jesteś Gówxd wart z pewnością nie pomogą. szkoda chłopaka bo się pogubił. z boku to wygląda jakby na złość lub specjalnie powtarzał ten sam błąd i dla wielu to nie zrozumiałe ale to jest w wielu przypadkach silniejsze od osoby uzależnionej.
12
Tanger
28 marca 2024, 19:50
@pwertys

Zawsze zaczyna się od zabawy, a kończy na płaczu. Człowiek to nie maszyna, która działa zerojedynkowo. Nie zniżajmy się do poziomu Darka z Radomia. Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce. Po prostu szkoda chłopaka, który posmakował niebezpiecznej zabawy i stał się kolejnym, który dał się wciągnąć w bagno.
3
daro12555
daro12555
28 marca 2024, 16:05
Szkoda chłopaka ze tak się pogubił zawsze go lubiłem .Niech się leczy z tego nałogu .
0
deshaun
deshaun
28 marca 2024, 15:57
Jeśli żaden z tych meczów nie dotyczył meczu, w którym grał to takie oskarżenie nic nie warte.

Poczekajmy do wyroków / decyzji, zanim się go zacznie mieszać z błotem (przynajmniej za ten zarzuty)
0
Vol'jin
28 marca 2024, 15:59
Piłkarz nie może obstawiać spotkań w swojej dyscyplinie obojętnie czy gra jego zespół czy nie

19
deshaun
deshaun
28 marca 2024, 22:54
No to faktycznie kryminał za obstawienie meczu. Załóżmy, że obstawił lige mongolska i na za to ponieść karę :D no to jest tak głupi przepis, że szkoda gadać. Oczywiście jeśli nie dotyczy w meczu na który ma realny wpływ, czyli w którym gra
0
Vol'jin
29 marca 2024, 07:03
Nie jest głupi.

Piłkarze mają dostęp do informacji od innych osób (piłkarze/kierownicy etc, więc info o danej sytuacji gdzie chce obstawić nie jest problemem)

Ogólnie przepis można byłoby poszerzyć bo piłkarze z topu mają też kontakty z innymi sportowcami ;]

a najchętniej zacząć od pozbycia się lootboxów z grach, szczególnie typu Fifa bo to jest "pierwszy" krok do hazardu
1
House_vol.2
House_vol.2
28 marca 2024, 15:52
Uzależnienie jak od narkotyków. Wg mnie to jego koniec w poważnej piłce.
3
Vol'jin
28 marca 2024, 15:52
12 października był przesłuchiwany i puścił kupon xD
13
biedrus
biedrus
28 marca 2024, 15:56
Obstawiał czy go skarżą czy nie:)
8
Diavo
Diavo
28 marca 2024, 15:51
Ciekawe czy puszczał taśmę :p
0
michalmisiu
michalmisiu
28 marca 2024, 15:49
Jezusie Nazarejski, co on ma w głowie?
1
serginho83
28 marca 2024, 15:58
Przecież to jest uzależnienie, myślisz, że z tego się tak łatwo wychodzi?
9
kamilus
kamilus
28 marca 2024, 16:48
"co on ma w głowie?"

Taśmę na następną kolejkę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
3
michalmisiu
michalmisiu
29 marca 2024, 04:20
@serginho83
Oj, biedactwo.
0
Corsa
29 marca 2024, 13:18
Jak to co? Pewniaczki :P
1
paradyszek
paradyszek
28 marca 2024, 15:45
Jeśli to okaże się prawdą, to już jest po piłkarzu...
1

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się