Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Pioli: "Ani nie jesteśmy wspaniali, ani nie jesteśmy gamoniami"

8 listopada 2023, 00:03, cinassek Aktualności
Pioli:

STEFANO PIOLI: "Musieliśmy dać odpowiedź sobie samym. W sobotę zanotowaliśmy fatalny występ, teraz byliśmy drużyną pod względem mentalnym. Wygraliśmy mecz trudny i ważny, który ponownie otwiera walkę o awans do kolejnej rundy. Mamy świadomość, że to, co dzieje się wokół nas, nigdy nie jest wyważone. Albo jesteśmy wspaniali, albo jesteśmy gamoniami. A tak naprawdę nie jesteśmy ani tacy, ani tacy. Gol Giroud? Przy takich piłkach wydaje się nie do pokrycia. Zdobył wspaniałą bramkę. Czy ten mecz tchnie w nas nowego ducha? Powiedziałem, że ten mecz był o być albo nie być w Lidze Mistrzów. Jeśli byśmy nie wygrali, zrobiłoby się trudno. Za nami dwa skomplikowane tygodnie, ale życzę sobie, żeby to spotkanie dało nam wielką motywację w Lidze Mistrzów poczynając od meczu z Borussią. Również w lidze nie chcemy się zatrzynywać. Krytyka? Jesteśmy Milanem, podnieliśmy oczekiwania i kiedy nie dajemy rady im sprostać to jesteśmy krytykowani. Leao? Taki powinien być jego standard. Może stać się mistrzem, to zależy tylko od niego. Rozegrał wyjątkowy mecz tak jak wszyscy, nie tylko pod względem poziomu jakości, ale i zaangażowania. Pulisic? Wygląda to na skurcz, ale w tym samym miejscu, co poprzednio... Mamy nadzieję, że to tylko skurcz".


R E K L A M A




42 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
muamba_kabumba
muamba_kabumba
8 listopada 2023, 08:33
Ktoś powie, że to malkontenctwo ale każda drużyna która idzie z nami na otwarta wymianę ciosów może się mocno przejechać bo akurat na takie zespoły to Stefana zamysł jest na grę się mocno sprawdza. Zostawianie wolnych przestrzeni dla naszych skrzydłowych + Theo to proszenie się o wyrok.

Problem leży w rozpracowywniu zespołów które już nauczyły się z nami grać (głównie w lidze bo w LM jednak mało kto kalkuluje). Ustawiają się nisko i czekają na kontrę. Takie granie zabiera nam atuty z szybkości i dynamiki Leao, Theo czy Pulisicia. Niestety grając z takimi zespołami Pioli ma zazwyczaj niewiele do zaoferowania jeżeli chodzi o rozwiązania w ofensywie i często wdajemy się w tzw. kopanine w której jesteśmy niemiłosiernie słabi (co nie dziwi bo jednak zazwyczaj preferujemy ofensywny styl gry).
Edytowano dnia: 8 listopada 2023, 08:34
7
konrad1604
konrad1604
8 listopada 2023, 09:15
Zgadzam się, z reszta za kadencji Stefano to Milan właśnie dużo punktów ugrywał właśnie z mocnymi rywalami (po za Interem) a tracił dużo w meczach z ogórkami.
1
karp_fso
karp_fso
8 listopada 2023, 10:10
Jest wiele przyczyn tego problemu.
Sam Pioli również na ligę wystawiał mało kreatywne zestawienia pomocy, co nie pomaga, kiedy trzeba rozpracowywać zaryglowaną obronę. No bo kim, Kruniciem?
Albo zamiast na Okafora, który potrafi zerwać się obronie, czy zagwarantować trochę polotu wstawiał kołka Jovicia, żeby go "zbudować".
Albo w meczu z Juve, gdy graliśmy w 10 w 80 minucie leci kontra, a z tyłu zostaje 3 graczy (!) gdy nie ma czego bronić. Pioli boi się ryzyka, co czasem jest dobre, a czasem przynosi fatalne skutki. Widać to zawsze - jest wiele meczy, gdzie spokojnie moglibyśmy jeszcze przyatakować i strzelić bramkę na zamknięcie, a Stefano zaczyna bronić wynik już w 60-70 minucie. W większości przypadków na drugie połowy wychodzimy po to, aby się bronić. Trochę to też kwestia naszego stylu, który bywa bardzo intensywny, przez co brakuje sił na drugą połówkę. A ławka odstaje poziomem od podstawy.

Ogólnie nasza kadra oparta jest na graczach szybkich, którzy dużą nie myślą, tylko szarżują na bramkę. Czasami się to sprawdza, a czasami nie. Nam by się przydał jakiś gracz kreatywny typu Pirlo. Nikogo tej klasy nie mamy. Charakterystykę typowego rozgrywającego ma tylko Adli, ale chyba Pioli nie lubi tego typu pomocników.
Brakuje nam też 9tki. Jak Giroud jest w formie, to jest super, ale Francuz jest zajeżdżany. Francuz jest podobny charakterystyką do Ibry, tj. dobrze gra w powietrzu, ale potrafi też piłkę rozegrać, ale nie jest już ekstra mobilny, plus lata robią swoje. Jovic to kompletny kołek, Okafor fajny gracz, ale inna charakterystyka.
No i kolejna kwestia to poziom naszych zmienników, szczególnie w pomocy, co martwiło mnie już przed sezonem. Podstawowa jedenastka tj. Reijnders-RLC-Musah wygląda fajnie, ale kto może wchodzić ze zmian? Krunic to dobry zmiennik, ale nie na to, żeby być pierwszym w hierarchii z ławki (o podstawie nie wspominając). Pobega to kompletny drwalissimo. Adli nie ten poziom jeszcze + zamrożony. Powrót Bennacera może poprawi sytuację (pytanie w jakiej będzie formie), ale oprócz tego potrzebny jest przynajmniej jeden dynamiczny i kreatywny pomocnik do składu, bo przy kontuzjach i wykluczeniach poziom spada nam drastycznie.

Zresztą, ze zmienników mamy tylko dobrych bramkarzy i stoperów (ale kontuzjowanych xD) i dobrych skrzydłowych. Okafor IMO jako zmiennik jest bardzo użytecznym graczem, z Chukwu jeszcze będzie pożytek. Ale ławka na szpicy i w pomocy już leży.

A no i oczywiście osoby odpowiedzialne za plagę kontuzji też dorzucają kamyczek do ogródka obecnego Milanu.
Edytowano dnia: 8 listopada 2023, 10:12
3
muamba_kabumba
muamba_kabumba
8 listopada 2023, 14:06
Gramy dynamiczna pomocna z założeniem wysokiej presji więc Adli się nie bardzo do tego nadaje. Po prostu ma zupełnie inna charakterystykę jak sam zauważyłeś.

Moim zdaniem problemem nie jest to kogo Pioli wystawia tylko właśnie brak koncepcji na rozpracowywanie rywala który nisko się broni.

W takim przypadku wynik może otworzyć jakimś strzałem z dystansu, stałym fragmentem gry itd. U nas za kadencji Stefana te elementy wraz z atakiem pozycyjnym są na poziomie zatrwazajacym.
0
landik
landik
8 listopada 2023, 08:23
Dalej #PioliOUT i jeden mecz tego nie zmieni.
4
pjotr
pjotr
8 listopada 2023, 07:46
Sometimes maybe good, sometimes maybe shit
4
DarQ
DarQ
8 listopada 2023, 07:45
Wczoraj Pioli zwolnił wszystkich wyznawców Pioliautu
- pakujcie się , już tu nie komentujecie - ju fajerrrd!!! :)
2
boro215
8 listopada 2023, 06:36
Ktoś tu sie"Czarnobyla" z HBO naogladal "3.6 roentgen, not great, not terrible". Zeby tylko to na koniec nie pierdyklo w kosmos
0
ósmy
8 listopada 2023, 08:50
Albo serial Glinę, Pasikowskiego.
Podczas sekcji zwłok lekarz patolog zwykłe opisywała swoją pracę:
-"Płuca w porządku, zęby swoje-zdrowe, serce jak dzwon, chłop w sile wieku. Zdrowy jak koń. Tylko martwy".
0
matten
matten
8 listopada 2023, 06:23
Jak mawiał Leo Beenhakker "I'm not god and I'm not piece of sh*t". Dobrze, że udało się wygrać, nadal jest szansa na wyjście z grupy.
0
patoo_07
patoo_07
8 listopada 2023, 06:18
Oby Puli był zdrowy, lekko przesadził z trzymaniem go do końca meczu.
Edytowano dnia: 8 listopada 2023, 06:18
0
Juzio
Juzio
8 listopada 2023, 04:36
Czyli nijacy?
0
karp_fso
karp_fso
8 listopada 2023, 01:08
Pioli się obudził po kolejnych wcirach i zaczął znowu grać ofensywnie. Ofc z PSG pod koniec nastawiliśmy się na defensywę, ale dalej byliśmy groźni z kontr. Nawet nam stałe fragmenty wychodziły. Pytanie na ile długo wystarczy łysemu kofeiny, zanim znowu zatraci się w swoich absurdalnych pomysłach.

Ten mecz pokazuje, też że trenera ocenimy dopiero pod koniec sezonu - bo wzlotów i upadków jeszcze pewnie trochę zaliczymy (no chyba, że dojdzie do pasma katastrof, to wtedy zmiana na stołku trenera może być potrzebna). Czeka nas teraz diabelnie trudne starcie, bo Lecce napsuło krwi dużo mocniejszym ekipom, także tutaj nawet wymęczone zwycięstwo będzie git. Na wtopę łysy sobie pozwolić teraz nie może.
1
Gerada
Gerada
8 listopada 2023, 00:58
Pioliemu brakuje niektórych graczy = zespół ma trudności, kiedy muszą grać zmiennicy. Pioli nie robi zmian, bo ostatnio jak tylko cośkolwiek ruszał (bo chciał lub bo musiał) to się wszystko sypało = trener zły bo zmian nie porobił... Jasne Pulisic wyglądał na zmęczonego, ale nawet sytuacja ze skurczem pokazuje, że jeszcze był odpowiednio przydatny i poruszający się w fazie defensywnej. Paryż atakował 99% czasu naszą prawą stroną, a my na tej prawej stronie mieliśmy wszystko poukładane tak, że skutecznie neutralizowaliśmy zagrożenie, więc trener jak długo mógł nie chciał tam nic ruszać... Czy można było zmienić Amerykanina wcześniej? Jasne, ale jazda po trenerze za decyzję jaką tu podjął jest absurdalna... To jest klasyczne marudzenie "Jednostka nie została potraktowana tak jakbym ja to zrobił, a dobro całego zespołu było przy tym nie istotne", więc trener jest be...
12
Milanboy
Milanboy
8 listopada 2023, 08:42
Dużo ludzi tu się po prostu na piłce nożnej nie zna i tyle.
2
muamba_kabumba
muamba_kabumba
8 listopada 2023, 14:15
Wczoraj okej, może i nie chciał naruszyć założeń w defensywie które były dobrze realizowane. Natomiast zauważ, że mamy w składzie 4 skrzydłowych z dużym potencjałem. Dwóch z nich gra wszystko jak leci a pozostała dwójka (choć nie powala w tym momencie) nie łapie nic minut. Nie dziwmy się więc, że jak przyjdzie czas, że będą potrzebni to będą wyglądac pewnie niewiele lepiej niż późny Rebic.


Zamysł był na dużą rotację skrzydłowych, żeby taki Leao wychodzil na LM np. na świeżości. W tym momencie zmierzamy ku zajechani Leao i Puliego mając na ławce Chukwu i Okafora którzy potrzebują minut, żeby się zbudować.

Nie winie Pioliego za wszystko co się w kadrze dzieje ale za to jak nią zarządza "długofalowo" już tak.

Co do " nie znania się na piłce" to mocne stwierdzenie. Raczej bym powiedział, że każdy ma inny punkt widzenia oparty o często inne doświadczenia (nie mówię tu o typowym Januszowym narzekaniu).
0
Gerada
Gerada
8 listopada 2023, 14:58
@ muamba
Dopóki Puli i Chukwu byli obaj zdrowi na starcie to zaczynał Amerykanin i w każdym meczu był zmieniany przez Nigeryjczyka, więc to funkcjonowało. Myślę, że dość bezpiecznie można zatem założyć, że po prostu urazy i inne czynniki wyhamowują wejście Chukwu do zespołu i stąd wczoraj Pioli nie miał pewności, że może na niego liczyć. Z Okaforem sprawa jest o tyle trudniejsza, że Leao się raczej nie zmienia, chociaż fajnie by było jakby co mecz zasuwał jak wczoraj z Paryżem i koło 70/75 minuty padając był zmieniany przez Szwajcara. Okafor w moim odczuciu dość fajnie się wprowadza do zespołu, ale ma pecha, że gra na pozycji Leao, a Portugalczyk ma status (słusznie) gwiazdy i z reguły schodzi kiedy na prawdę nie ma już siły.

Podsumowując o docelową rotację na prawym skrzydle jestem w miarę spokojny jak tylko obaj będą zdrowi, a Okafor więcej minut powinien za Giroud dostawać, bo całkiem fajny grajek i jako wyłącznie zmiennik Rafy będzie się marnował, zwłaszcza, że Oli to przy całym mega szacunku nie jest gracz na pierwszy skład w każdym meczu. Osobiście uważam, że już nawet nie na większość meczy.
1
nrt2
nrt2
8 listopada 2023, 00:55
Dzisiaj zaskakująco dobry mecz, cieszy bardzo ale zobaczymy czy wróci Milan z początku sezonu
0
Alessio_re6
Alessio_re6
8 listopada 2023, 00:25
Milan z nożem na gardle potrafi być niebezpieczny. Moim zdaniem tej drużynie bliżej do meczu z Udine niż tego z PSG, ale trzeba oddać Pioliemu, że pewne zmiany personale i organizacyjne dały te 3 pkt. Przykładowo powrót do 4231 czy Musah kosztem Krunicia. Co do Leão, to imo zagrałby lepszy mecz, mając mniej obowiązków w defensywie.
3
PanPrzemus313
8 listopada 2023, 00:28
Na PSG byśmy chyba nie mogli sobie pozwolić na grę z mniejszą ilością obowiązków w defensywie dla Leao
Może i Portugalczyk indywidualnie na tym ucierpiał nieco ale zyskała drużyna
7
Alessio_re6
Alessio_re6
8 listopada 2023, 00:31
Moglibyśmy. Leão w defensywie jest zagrożeniem dla Milanu. Zostawiając Leão, wyłączasz jednego / dwóch piłkarza/y PSG z ataku.
1
PanPrzemus313
8 listopada 2023, 01:52
W przypadku PSG zagrożenie to nie tylko ilość piłkarzy ale tez ich jakość- potrzebowaliśmy pracy całego zespołu w defensywie a Rafa jak chce to potrafi ;)
4
gieemce
gieemce
8 listopada 2023, 06:36
Leao by zagrał świetnie a my dostalibyśmy 4 z tyłu,. No ma to sens :)
1
muamba_kabumba
muamba_kabumba
8 listopada 2023, 08:38
Uważam, że go jednak aspekt mentalny i charakterystyka przeciwnika miała duże znaczenie. My lubimy grać z zespołami które idą na wymianę ciosów. Z takimi drużynami zamysł Pioliego sprawdza się bez zarzutu. Ciężary zaczną się znowu w lidze z zespołami które wiedzą, że z nami trzeba grać nisko bo sobie nie radzimy w ataku pozycyjnym.
0
Victor Van Dort
Victor Van Dort
8 listopada 2023, 11:22
Wczoraj graliśmy 433
0
Alessio_re6
Alessio_re6
8 listopada 2023, 12:46
Musah i Reijneders grali w linii a RLC przed nimi
0
PanPrzemus313
8 listopada 2023, 00:13
Jak Pulisic wypadnie to idzie bezpośrednio na konto trenera
6
Manolas
Manolas
8 listopada 2023, 00:11
Wygraliśmy z PSG która jest pretendentem do półfinału z najlepszym piłkarzem świata w składzie, więc dlaczego mamy nie pokonać Borussi i Newcastle. Trzeba kibicować i wierzyć
4
Gianni Rivera
8 listopada 2023, 00:22
Mbappe najlepszym piłkarzem świata? Nie wydaje mi się. Naturalnie, sprawdzony jest i w LM, i na Mundialu, ale mimo wszystko potrzeba czegoś więcej, by zostać uznanym za najlepszego. W PSG tego "więcej" nigdy nie zdobędzie, stąd dobra decyzja o odejściu. O ile znów mu się coś nie odwidzi. Pytanie, dokąd pójdzie. W Realu dublowałby pozycje z Viniciusem, może więc kierunek angielski?
1
PanPrzemus313
8 listopada 2023, 00:30
Gianni Rivera - imo Mbappe i Haaland są obecnie najlepsi i tu nawet nie ma dyskusji - jeśli LM i Mundial nie są wystarczającą weryfikacją to co jest?
Wiem że pewnie napiszesz coś w stylu granie ciągiem w mocniejszej lidze ale bez jaj- gość jest w stanie na mundialu mecz za meczem wymiatać i robić na boisku co chce przeciw każdemu - w mocniejszej lidze też dałby radę
6
Alessio_re6
Alessio_re6
8 listopada 2023, 00:37
W tym sezonie najlepszym piłkarzem na świecie jest Bellingham. Bez dyskusji.
1
kusniak_22
kusniak_22
8 listopada 2023, 00:45
Do jakiego półfinału ? Oni jak wyjdą dalej niż 1/8 to mogą uznać za sukces. Pompowanie PSG, bo mają Mbappe i tyle. Oni niczego w tym dwu meczu z nami wielkiego nie grali, to my jak ostatnio bywa nie dojechaliśmy na mecz i sami przegraliśmy w Paryżu. Średnia drużyna z mniejszą ilością indywidualności niż w ostatnich latach. Nie wiem skąd ten mit wielkiego Paryża, FC Porto lepszą piłkę gra niż oni. Może jak Luis Enrique ich poukłada, to za sezon, dwa będą się liczyli faktycznie w LM.
1
PanPrzemus313
8 listopada 2023, 01:51
Alessio_re6 - moje obecnie odnosi się do przynajmniej roku czasu więc Bellingham fakt jest najlepszy w ostatnich miesiącach od początku roku ale za gościa na poziomie Mbappe i Haalanda uznam go najwcześniej pod koniec sezonu jak dalej będzie tak grał
2
Gzikuu
Gzikuu
8 listopada 2023, 00:10
Gamoń jest tylko jeden i biega on przy linii bocznej. Drużyny to niech on w swoją niekompetencję nie miesza.

Żeby nie było, że to bezpodstawne, to jak można było nie zdjąć Puliego? Chyba każdy kibic Milanu widział, że chłop już na oparach leciał. No, ale do tego trzeba być kibicem Milanu, a nie Interu.

Leao super zagrał, ale nie może być tak, że od jego dobrego/złego dnia zależy całą narracja wokół klubu. Nie po to kosztem Tonaliego przyszło kilku utalentowanych piłkarzy.
Edytowano dnia: 8 listopada 2023, 00:12
1
The Legend
The Legend
8 listopada 2023, 00:13
Zgadza się!
Na stos z nim!
Pioli out!
3
Milanboy
Milanboy
8 listopada 2023, 00:24
Weź dorośnij. Mamy piękny moment, cieszmy się tą chwilą, a nie szukamy dziury w całym, serio stary?
4
Xylometazolin
Xylometazolin
8 listopada 2023, 02:52
Czyli uważasz że Pioli jest gamoniem ponieważ nie jesteś w stanie pojąc dlaczego Puli nie został zdjęty w memencie gdy leci on na oparach, co rozumiem że uważasz że był skrajnie zmęczony. Dodatkowo twierdzisz że aby być twgo świadomym trzeba być kibicem Milanu, nie interu insynuując, że Pioli nie dostrzegł zmeczenia Pulisica ponieważ jest on kibicem interu.Można wręcz odnieść wrażenie że uważasz iż Pioli albo jest tak zaślepiony kibicowaniem interowi że nawet podczas meczy Milanu nie jest w stanie dostrzec który piłkarz potrzebuje zmiany, lub opcja nr. 2 uważasz że Pioli nie przeprowadzając zmiany w momencie w którym wydaje Ci się że powinien to celowe działanie na niekorzyść klubu. Twierdzisz także że Pioli jest niekompetentny (argumentem jest brak zmiany) całkowicie ignorując fakt że wygraliśmy z drużyna uważaną za jedną z najlepszych w europie, grając w sposób, który zarówno satysfakcjonuje większość kibiców Milanu jak i osoby postronne, które doceniają postawe i sposób gry milanu oraz uważają że wygraliśmy zasłużenie.

Biorąc pod uwage powyższe albo jesteś kibicem juve/interu który trolluje i należy Ci się ban, albo jesteś zwykłym durniem, z uprzedzeniem do trenera, przesadzonymi oczekiwaniami, wiarą że wiesz lepiej niż Pioli jakie decyzje należy podejmować, oraz podejrzewasz spisek w strukturach klubu.

Być może warto zastanowić się 2 razy zanim umiesci sie kolejny komentarz zawierający równie kretyńskie tezy...
5
k__f__c
k__f__c
8 listopada 2023, 06:24
Ale brednie
0
Gzikuu
Gzikuu
8 listopada 2023, 08:19
Pioli sam kiedyś przyznał, że kibicuje Interowi: https://football-italia.net/pioli-always-supported-inter/
Trenując nas nie wygląda na kogoś kto stara się te mecze derbowe wygrać.

IMO skoro już przyszedł Chukwu, to można było go na tą końcówkę wpuścić. Nawet Florenziego. Nie od dziś wiadomo, że z Pulim trzeba ostrożnie.

Niemniej wydźwięk mojego pierwszego posta rzeczywiście zdaję się zbyt ostry.
0
Milanboy
Milanboy
8 listopada 2023, 00:06
Leao to chyba zagrał dzisiaj z dedykacją dla Sacchiego.
7
ZYLION
ZYLION
8 listopada 2023, 00:20
Lepiej nie mógł odpowiedzieć:))
3
Tzeentch3
8 listopada 2023, 07:30
Szkoda tylko, że trzeba było czekać aż 8 spotkań od wywiadu Sacchiego we wrześniu :)
4








PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI