Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Capello: "Żadnych rewolucji. Wystarczą dwa, trzy jakościowe transfery"

25 kwietnia 2025, 14:19, Redakcja Aktualności
Capello:

Fabio Capello, który występuje obecnie w roli eksperta, nakreślił strategię Milanu na przyszłość, po tym, jak Rossoneri w przekonującym stylu pokonali Inter w Pucharze Włoch. Były trener Milanu jest przekonany, że kolejna rewolucja w kadrze nie jest konieczna, mimo zajmowanego dziewiątego miejsca w tabeli Serie A i rozczarowującego wyniku w Lidze Mistrzów.

"Kluczem dla Milanu przyszłości jest jedno: sprowadzenie dwóch lub trzech zawodników na wysokim poziomie, którzy naprawdę będą robić różnicę. Nie ma potrzeby dokonywania całkowitych rewolucji, z ośmioma czy dziewięcioma nowymi nabytkami. Ale kilkoma już tak, i gdziekolwiek będą grać, będzie dobrze: czy to będzie świetny mezzala, czy inny bardzo dobry pomocnik, prawy obrońca, skrzydłowy... Nie zawodnicy, którzy mogą zaoferować jakość, ale tacy, którzy już dają wystarczające gwarancje".

"Należy zacząć od nowa z zawodnikami, którzy są w kadrze, zwiększyć ich wartość. W tym sezonie, w tym ogólnym zamieszaniu, Reijnders, Pulisic i powiedziałbym również, że Fofana się wyróżniali. Żaden z pozostałych nie spisał się tak dobrze. Tworzą solidną bazę. Uważnie śledziłem Reijndersa między jego grą w Holandii i we Włoszech. Widać było, że to zawodnik innego poziomu, biorąc pod uwagę jego osobowość. Widziałem wielką determinację w Pavloviciu, a potem zadałem sobie pytanie: dlaczego Tomori wylądował na marginesie? Patrząc na niego dzisiaj, zadziwia mnie, że wcześniej nie był brany pod uwagę. Widziałem Leão, który w końcu jest aktywny. Gdyby grał na 80% swojego potencjału, byłby nie do zatrzymania i dla niego powinno to być normalne. Zbyt często jednak ogranicza się do 40%. Maignan wyzdrowiał i lubię go, to byłoby trudne zadanie, znaleźć kogoś lepszego, nie wydając przy tym mnóstwa pieniędzy. Pulisic to kolejny piłkarz, który cechuje się regularnością i jakością gry, może być bardzo dobry w Milanie. Należy do tych zawodników, którzy zaczynają mecz na poziomie sześciu i pół, a czasami grają na poziomie siedmiu lub nawet wyżej (liczone na podstawie not pomeczowych). Zadaję sobie to samo, co zwykle pytanie: kto jest lepszy od niego?"

"W przypadku Theo temat nie jest czysto techniczny. To zależy od tego, co ma w głowie, czy będzie apatyczny jak w tym sezonie... Lewa flanka Milanu była jednym z mocnych punktów drużyny, w tym sezonie niestety była apatyczna. Jeśli Theo ma chęci, to gdzie szukać takiego zawodnika z jakością i szybkością? Innym tematem jest atak: Gimeneza ciężko ocenić. Istnieje temat adaptacji. We Włoszech jest mniej miejsca do gry. Ale jeśli ktoś ma jakość, to to widać. Ci naprawdę dobrzy i tak się narzucają: oczywiście w tym Milanie w trudnej sytuacji, wyróżnienie się nie jest takie łatwe. W przypadku Jovicia powtarzam tę koncepcję: jeśli Real miał na niego oko, potencjał tam był. Możliwe, że zabrakło mu pewności siebie. W meczu z Interem, oprócz bramek, podobał mi się jego sposób poruszania się. Wie, jak przytrzymać i rozegrać piłkę. Myślę, że teraz w końcu czuje się wolny, aby wyrazić siebie tak, jak chce".


R E K L A M A





48 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
zbylon
zbylon
26 kwietnia 2025, 12:16
"Niech zrobią kilka dobrych transferów i będzie dobrze" - to trzeba 50 lat siedzieć w tym zawodzie, żeby wykoncypować coś takiego. Ja też chcę taką robotę!
2
Tairens
Tairens
26 kwietnia 2025, 09:45
Dyrektor sportowy z prawdziwego zdarzenia. Conte lub Sarri. Wywietrzenie szatni. Minimum trzy transfery do pierwszej jedenastki. Obowiązkowo 6-tka do regulowania tempa i ogarnięcia fazy defensywnej.
0
milan2002
26 kwietnia 2025, 08:19
No rewolucja jest potrzebna w sferach właściciel/zarząd/trener. Natomiast na boisku faktycznie 3 jakościowe transfery wystarczą.
1
Grande
Grande
26 kwietnia 2025, 08:02
Jeśli Theo ma chęci, to gdzie szukać takiego zawodnika z jakością i szybkością?

To dlaczego od 3 lat nie ma chęci?
0
boguc69
boguc69
26 kwietnia 2025, 14:27
od 3 lat? sam masz chyba umysł 3latka hahah
0
Nefez
Nefez
26 kwietnia 2025, 07:16
Jeżeli mamy walczyć o mistrzostwo w taktyce 3-5-2 to przy zostaniu Theo i Leao potrzebujemy 2 wahadłowych, 2 środkowych obrońców, 2 środkowych pomocników i napastnika. 3 transfery pozwoliłyby wrócić do top 4, ale na mistrza potrzeba więcej...
Edytowano dnia: 26 kwietnia 2025, 07:17
0
boguc69
boguc69
26 kwietnia 2025, 14:28
ale kto u nas chce mistrza? powrót do top 4 i będą się lizać po jajkach hahah
1
Gianni Comandini
25 kwietnia 2025, 22:59
Skille, a następnie. Wywiad środowiskowy i test IQ oraz pytanie 'co Pana motywuje?'
1
gambit17
gambit17
25 kwietnia 2025, 22:15
Ja mu to wszystko powiedziałem, a on cwaniaczek udzielił wywiadu :D haha
1
Fushnikov
Fushnikov
25 kwietnia 2025, 21:23
Kurde dopiero mówił co innego xD
0
mmielczar123
mmielczar123
25 kwietnia 2025, 20:42
Podstawowy skład na papierze wygląda nieźle. Dorzucić stopera, pomocnika i prawego wahadłowego do walki o pierwszą 11, wzmocnić ławkę i możemy zaczynać sezon. Najważniejsze będzie dobre przepracowanie okresu przygotowawczego i wiara we własne umiejętności. Fonseca nie sprostał wyzwaniu, gwiazdy z powodu przedłużonych wakacji wróciły późno, transfery były robione na ostatnią chwilę i mieliśmy co mieliśmy. Tu nie potrzeba rewolucji - wystarczy wzajemne zaufanie na linii trener-piłkarze, dobre przygotowanie fizyczne oraz mentalne i o scudetto moglibyśmy walczyć nawet z takim składem jaki mamy obecnie. Kilka wzmocnień oczywiście się przyda, ale niech to nie będą półśrodki albo transfery z d... jak Royal. Oby nowy DS o to zadbał, bo ostatnie okienka w naszym wykonaniu to żart. Zrobiliśmy najgłośniejsze styczniowe transfery w Europie i co? Resztki honoru i godności ratują wypychany przez wszystkich Jović, czy Jimenez, który sezon zaczynał w serie c, a wielkie zimowe wzmocnienia nie podnoszą się z ławki.
2
wielki prostownik
wielki prostownik
25 kwietnia 2025, 19:07
To prawda. Niestety spodziewam sie kolejnej rewolucji.
0
sharakmilanista
sharakmilanista
25 kwietnia 2025, 18:39
zgadzam się..

za zlatana, moncadę i furlaniego!
3
DarQ
DarQ
25 kwietnia 2025, 18:38
Fabio dobrze prawi , że nie trzeba rewolucji tylko korekta.
Piłkarze zebrani przez Elliota i Redbird są na papierze najlepsi od 10 lat.
Co nie zatrybiło? Ja uważam, że trochę atmosfera zawiodła - kwasy Foncecka, Theo, Leao, Calabria. Trochę chaotyczne ruchy zarządu.
A mam nadzieję, że powód jest tak klasyczny, że aż go pomineliśmy- najciemniej pod latarnią.
Może piłkarze potrzebują się zgrać, nauczyć automatyzmów, przewidywać poprzez wyrobione ruchy na trenigu pomysł kolegi z piłką przy nodze, usprawnić timing itp.
Przecież nasz skład nie ma 2 lub 3 letniej stabilizacji.
2
Skot Łilson
Skot Łilson
25 kwietnia 2025, 18:32
Na LO Augello z Cagliari (koniec kontraktu w 25r.) ewentualnie Parisi lub Biraghi.
Na ŚO Coppola i ktoś doświadczony nawet w miejsce Thiawa/Tomoriego.
ŚP Ricci i/lub może Jorginho?
Na skrzydło Chiesa/Orsolini/Berardi.
Out: Musah, RLC, Chukwu, Terraciano, Sottil, Abraham, Adli i ewentualnie Alexis Saelemakers za dobrą kasę.
Do rotacji i poszerzenia składu zostawić Pobege i Colombo. Tak to widzę.
4
zuperhero
zuperhero
25 kwietnia 2025, 18:48
oprócz tego ricciego w końcu jakieś racjonalne propozycje na stronie ;)
1
Skot Łilson
Skot Łilson
25 kwietnia 2025, 19:57
No i oczywiście "Grubcio" Okafor i "Taktyczny Kameleon, Szalony Koń" Emerson na sprzedaż :D
2
Fushnikov
Fushnikov
25 kwietnia 2025, 21:24
Z tym Chiesa to chyba przesadziłeś xD
0
Skot Łilson
Skot Łilson
25 kwietnia 2025, 22:11
Może trochę ale patrząc że potrzebujemy Włochów rozważyłbym go mimo wszystko :D
0
Jaca23
Jaca23
25 kwietnia 2025, 18:22
Popieram Fabio. Kadra zarówno pod 4-2-3-1 jak i 3-4-3 jest mocna, ma silny kręgosłup. Brakuje doświadczonego stopera, jakościowego DP i ewentualnie zastępcy Theo, jeśli odejdzie. Później to już zawodnicy do rotacji i piłkarze wychowani we Włoszech dla łatwiejszej rejestracji.
0
boguc69
boguc69
25 kwietnia 2025, 18:15
podobno Ricciego chcą merdy, na wylocie Frattesi (niby chce grać więcej). taki topowy Frattesi z reprezentacji Włoch mógłby się przydać, zmiennik dla Reijndersa byłby niezły, pograłby też pewnie więcej i częściej w wyjściowym składzie
Edytowano dnia: 25 kwietnia 2025, 18:16
1
Paol085
Paol085
25 kwietnia 2025, 16:50
Przyjdą Pobega, Adli i nowy trener (pewnie Italiano) 2 tygodnie przed startem ligi i masz pan trenuj!
4
Misiak
Misiak
25 kwietnia 2025, 16:48
Tonali, Boniface i Chiesa za Chukwueze
0
Vol'jin
Vol'jin
25 kwietnia 2025, 16:59
AC Szpital

radzę zobaczyć ile i jak często pauzuje Boniface, nie mówiąc o Chiesie :)
6
Mieszko
Mieszko
25 kwietnia 2025, 17:32
Nie wiem skąd się wziął temat Tonalego w Milanie lub Juve...za drogi jest, nie wiem dlaczego Sroki miałyby się go pozbywać bo jak już gra to pokazuje że jest top. Zresztą nim interesuje się Real, MC, nie mamy podjazdu.
2
tommyb1
tommyb1
25 kwietnia 2025, 18:20
Mieszko: Tonali i Isak na odejdą bo nad Newcastle wisi topór w postaci chorych przepisów. Niby mają w cholerę kasy ale chodzi o bilansu jakies
2
ósmy
ósmy
25 kwietnia 2025, 18:57
Ponadto Newcastle ponoć już czyni przygotowania na sprzedaż Tonalego, i nawiązują kontrakty z Lazio odnośnie wykupu Guendouzi za ok. 30 mln.
0
kamilus
kamilus
25 kwietnia 2025, 19:27
Nawet jeśli Newcastle będzie chciało sprzedać Tonaliego to imo i tak pojawią się kluby, które będą w stanie zaoferować 60-70 mln albo i więcej, a my najprawdopodobniej nie damy więcej niż 30-40 mln.
1
adamos
adamos
25 kwietnia 2025, 15:51
Ricci, Chiesa, LO i wahadło na prawą za Jimeneza i to ruszy może Bondo tez wyjdzie na pana piłkarza.
0
k__f__c
k__f__c
26 kwietnia 2025, 00:02
Na wahadło Saelemakers
0
elszyc22
elszyc22
25 kwietnia 2025, 15:04
Ktoś na PO, pozbyć się trochę szrotu czyli Musaha, RLC, Chukwu, Terraciano, Royala. Do pomocy marzenie zestaw Ricci-Tonali. Pytanie jak kwestia LO i co z Theo Hernandezem. No i pytanie jaki bedzie pomysł na tych, którzy do klubu są wypożyczeni jak tych, którzy na wypożyczeniach przebywają?
0
MagicMilan83
MagicMilan83
25 kwietnia 2025, 15:04
Tonali, Ricci, Verratti, Bellanova, Coppola I Murillo z Nottingham, Chiesa lub Sancho na zmiennika Puliego lub Leao.
1
Ohakster'
Ohakster'
25 kwietnia 2025, 14:59
Co do pomocy to moje marzenie to Tonali, Ricci i darmowy Verratti do uzupełnienia.
2
zuperhero
zuperhero
25 kwietnia 2025, 15:00
dlaczego nie pedri i bellingham?
5
Piotrek1899
25 kwietnia 2025, 15:20
Bo oni są za słabi ;p Proste
2
Vol'jin
Vol'jin
25 kwietnia 2025, 15:22
ten darmowy Veratti to sobie inkasuje + 10 netto

zresztą on sam się z poważnej piłki wypisał
3
Jaca23
Jaca23
25 kwietnia 2025, 18:34
Tonali niestety nierealny. Jeśli po Ricciego ustawi się kolejki to raczej również do nas nie trafi.

Vol'jin
To, że Verratti tyle zarabia w Katarze to nie znaczy, że tyle będzie chciał od klubu z Europy. I nie każdy piłkarz idący do Arabii/Chin kończył z wielką piłką. Verratti jako opcja do pomocy do byłby świetny ruch, ale pewnie zgarnie go Inter/Juventus lub Barcelona.
0
zuperhero
zuperhero
25 kwietnia 2025, 18:47
@Jaca23 veratti to typ piłkarza który starzeje się wybitnie szybko. po pierwsze jest strasznie podatny na kontuzje, po których ciężko lub wręcz niemożliwe jest dla niego wrócić na poziom fizyczny sprzed ww. poza tym on już miał problemy z kondychą/pracowitościa + był słaby fizycznie już kilka lat temu. teraz w wieku 33 profesjonalny futbol już mu odjechał, mimo że jeśli chodzi o technikę i wizję to pewnie dalej jest geniuszem
0
ósmy
ósmy
25 kwietnia 2025, 14:38
Znający włoskie realia, obrotny DS, do tego trener głodny sukcesów i jednocześnie mający coś do udowodnienia, mający jednoczesnie dobrą rękę do zawodników.
Oraz ktoś wartościowy na prawą linię obrony ( po pozbyciu się Walkera i Emersona), oraz Tonali do środka pola ( skoro Juve czuje się na siłach, to my również powinniśmy).
Jeśli wejdziemy do LE, koniecznie zastępstwo dla Theo (przy założeniu, że zostaje), pozbyć się szortu środka pola. (Musah, Terraciano, Chukwu, RLC). W ich miejsce Cassadei i Chiesa.
I więcej nie trzeba


Edytowano dnia: 25 kwietnia 2025, 14:43
1
Marcos Salinas
Marcos Salinas
25 kwietnia 2025, 14:36
Do samej pomocy potrzebujemy 2-3 jakościowych transferów.
0
primo2p
primo2p
25 kwietnia 2025, 14:44
Patrząc iż mamy w pomocy jakościowych Pulisica, Reindersa, Leao, Fofanę to dokładając jeszcze trzech chciałbyś grać 7 pomocnikami? Nie przyjdzie nikt lepszy od nich godzący się siedzieć na ławce, oni sami także na niej nie usiądą na stałe. Co innego ktoś do rotacji, ale według mnie jeden dobry pomocnik to jest wystarczająco w chwili obecnej.
Bardziej potrzebujemy kogoś na stopera, bo Pavlović gra całkiem dobrze, Gabbia także daje nawet radę, ale Tomori jest sinusoidą.
W ataku ciężko stwierdzić co będzie z Gimenezem, więc tutaj trzeba poczekać i jeżeli odejdzie (sprzedaż lub brak przedłużenia kontraktu) któryś z dwójki Abraham/Jović to wtedy trzeba kogoś kupić.
0
zuperhero
zuperhero
25 kwietnia 2025, 14:46
lol to jest oderwane od rzeczywistości, dopóki nie sprzedamy/wypożyczymy zawodników obecnych w kadrze, to nie ma mowy o żadnych zakupach. razem z wypożyczeniami to mamy koło 10 pomocników, na aktualnie- 2 miejsca w pierwszej jedynastce XD
1
Marcos Salinas
Marcos Salinas
25 kwietnia 2025, 15:05
primo2p
Ale ty zdajesz sobie sprawę z tego, że Fofana, Bondo i Musah są fatalni bez piłki, w fazie bronienia, dlatego prędzej czy później albo trzeba będzie się ich pozbyć albo zepchnąć w hierarchii? Na takiej grze, gdzie przy większości kontr rywali nie ma asekuracji ze strony pomocników nie wjedziesz na podium Serie A.
A wliczając w to RLC czy Tijaniego na 10 zrobi się duża wyrwa, którą nie wypełnisz jednym wzmocnieniem.
0
daro12555
daro12555
25 kwietnia 2025, 18:23
Zależy jako formacją będziemy grać jak obecną to 1 pomocnik i zostawić kogoś z trójki Adli ,Musah ,Bondo .Bo wtedy oprócz naszej czwórki stoperów będzie potrzebny jeszcze jeden a bardzo możliwe ze odejdzie ktoś z dwójki Thiaw ,Tomori wtedy dwoje nowych stoperów.Zaś jak będziemy grać 3 pomocnikami to potrzebujemy 2 pomocników lepiej iść w jakość nie ilość .
1
Tanger
Tanger
25 kwietnia 2025, 14:36
Wystarczy spojrzeć ilu bezużytecznych graczy Milan ma w kadrze, żeby stwierdzić, że rewolucja jest nieodzowna. Dorzućmy wypożyczonych graczy, a lista zrobi się jeszcze dłuższa. Owszem, 2-3 konkretne nazwiska do podstawowej 11-tki byłyby wskazane, ale tu trzeba praktycznie od 0 zbudować ławkę. No może poza pozycją bramkarza.

Takie są konsekwencje ostatnich 4 spartaczonych okienek. Bodajże na 21 nowych zawodników, nierząd Milanu trafił aż 6-7.
Edytowano dnia: 25 kwietnia 2025, 14:40
0
kamilus
kamilus
25 kwietnia 2025, 19:43
"Wystarczy spojrzeć ilu bezużytecznych graczy Milan ma w kadrze, żeby stwierdzić, że rewolucja jest nieodzowna."

Większość bezużytecznych to gracze rezerwowi, więc w teorii tak często nie powinniśmy widzieć ich na boisku, więc taką wymianę bardziej niż rewolucją nazwałbym "wietrzeniem magazynów". :P
0
Masa
Masa
25 kwietnia 2025, 14:29
To było wiadome już po meczu z realem w lidze mistrzów, nawet maślak potrafił ich czasem zmotywować, ale ile tego motywowania trzeba żeby Theo i spółka zaczęli biegać, a nie snuć się po boisku? Musielibyśmy grać co tydzień jakiś final, a nawet i to nie daje gwarancji bo z ligi mistrzów odpadliśmy na własne życzenie…
0
profesore
25 kwietnia 2025, 14:26
"Kluczem dla Milanu przyszłości jest jedno: sprowadzenie dwóch lub trzech zawodników na wysokim poziomie, którzy naprawdę będą robić różnicę.
.
Niby tak, ale my wolimy kupić 5 piłkarzy po 20 mln każdy, niż 2 piłkarzy po 50 mln :)
1






PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI