SCUDETTO


MŚ Katar 2022. Argentyna mistrzem świata!

18 grudnia 2022, 03:06, Purysta Aktualności
MŚ Katar 2022. Argentyna mistrzem świata!

Mecz miał niesamowity przebieg, a kibice zgromadzeni na Lusail Stadium i przed telewizorami ujrzeli aż sześć bramek. Finał zapowiadany jako starcie dwóch wielkich gwiazd futbolu, czyli Leo Messiego i Kyliana Mbappe, był takim w rzeczywistości. Od początku spotkania to Argentyńczycy mieli więcej chęci do gry i kreowania okazji strzeleckich, Francuzi wyglądali na ospałych i bezradnych. Taka postawa szybko się zemściła – w 22. minucie Angel Di Maria został sfaulowany przez Ousmane Dembele, a chwilę później jedenastkę na gola zamienił Leo Messi. Argentyna poszła za ciosem i w 36. minucie było już 2:0. Albicelestes wyprowadzili znakomitą kontrę, kilkoma podaniami pokonali niemal całe boisko, a Di Maria nie miał problemu z wykończeniem akcji zespołu. Drużyna z Ameryki Południowej wydawała się mieć mecz pod kontrolą, o postawie Francuzów niech świadczy fakt, że pierwszy strzał oddali dopiero w 70. minucie spotkania. Mecz trwa jednak nieco dłużej, o czym już 10 minut później boleśnie przekonali się Argentyńczycy. Najpierw po przewinieniu Otamendiego na Kolo Muanim Szymon Marciniak wskazał na jedenastkę, którą wykorzystał Mbappe. Minutę później Mbappe mógł cieszyć się z następnego trafienia – po podaniu Marcusa Thurama oddał strzał z woleja, z którym nie poradził sobie Emiliano Martinez. Obie reprezentacje miały jeszcze swoje szanse, lecz nie zostały one zamienione na gole i czekało nas dodatkowe 30 minut gry.

W dogrywce to ponownie Albicelestes przejęli inicjatywę, która zaowocowała golem w 109. minucie. Lautaro Martinez oddał mocny strzał na bramkę, Hugo Lloris instynktownie odbił futbolówkę przed siebie, a tam czekał na nią Messi, który znów wyprowadził swój zespół na prowadzenie. Nie było to decydujące trafienie, ponieważ raz jeszcze potrafili się pozbierać Trójkolorowi. Gonzalo Montiel zablokował strzał Mbappe łokciem i Szymon Marciniak odgwizdał kolejny tego dnia rzut karny. Do piłki podszedł Kylian Mbappe, który zmylił argentyńskiego bramkarza, kompletując zarazem hat-tricka. Po 120 minutach wciąż nie mieliśmy rozstrzygnięcia i zwycięzcę miał wyłonić konkurs rzutów karnych. Te lepiej wykonywali zawodnicy Argentyny i to oni zostali mistrzami świata po 36 latach od zdobycia poprzedniego tytułu.

 

Niedziela, 18 grudnia

16:00: Argentyna – Francja 3:3, 4:2 po rzutach karnych (23' [kar.], 109' Messi, 36' Di Maria – 80' [kar.], 81', 118' [kar.] Mbappe)



569 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
checa1983
checa1983
23 grudnia 2022, 05:28
Droga redakcjo ten "news" jest już bezapelacyjnie do ununięcia ( już dawno) i "kuje" wszystkich normalnych kibiców AC i nie tylko !

z poważaniam
Edytowano dnia: 23 grudnia 2022, 05:31
3
Tanger
Tanger
22 grudnia 2022, 15:53
https://www.sport.pl/mundial/7,154361,29289449,najwiekszy-dupek-i-najbardziej-znienawidzona-osoba-w-swiecie.html

Trudno się nie zgodzić z Ramim. Walka o złotą rękawicę powinna rozstrzygać się między Bono i Livakoviciem. Szczęsny byłby pretendentem, gdyby Polska zaszła dalej.
1
Milanboy
Moderator Milanboy
22 grudnia 2022, 22:44
do usunięcia.
Edytowano dnia: 22 grudnia 2022, 22:44
0
Pepik
Pepik
22 grudnia 2022, 23:17
Bono grał tragicznie m.in. przeciwko Chorwacji. Dibu nie miał żadnego słabego meczu, do tego udowodnił, że jest najlepiej broniącym karne bramkarzem na świecie. Na szczęście nagród indywidualnych nie przyznają za to, czy ktoś jest lubiany czy nie.
1
Vol'jin
Vol'jin
21 grudnia 2022, 23:20
https://przegladsportowy.onet.pl/pilka-nozna/bundesliga/rafal-gikiewicz-nie-gryzie-sie-w-jezyk-bylbym-polskim-manuelem-neuerem/pxn81nb

offtop, ale Gikiewicz pokazuje że jest dzbanem, śmieciem. Jak można udawać depresję żony by rozwiązać kontrakt ... Oby gościa do kadry nigdy nie powołali i dalej niech płacze w mediach

1
FanACM
FanACM
22 grudnia 2022, 23:19
Ten człowiek posunie sie do wszystkiego żeby zdobyć rozgłos...konfident jeden.
0
chory
chory
21 grudnia 2022, 11:01
Aulas po 35 latach sprzedaje Lyon. Trochę szkoda ich ostatnich 10-15 lat, bo zawsze to była ekipa która potrafiła dojść do tego ćwierćfinału-półfinału.
1
21 grudnia 2022, 09:27
Ja tam mam bekę ciągle, że Lauataro pomimo wygrania Mundialu jest wyśmiewany przez wszystkich xD I tylko ludziom na fotkach przeszkadzał xD
1
FanACM
FanACM
22 grudnia 2022, 23:20
Podobno miał kontuzje kolana. Nie lubię ciula ale w lidze pewnie będzie znowu pakował bramkę za branka.
0
pwentrys
pwentrys
23 grudnia 2022, 17:41
Ja go lubię. Jest mega w porządku jak na Argentyńczyka i Interista. Ma w gorszych momentach odklejki ale to akurat jest wytłumaczalne.
0
Mellion
Mellion
21 grudnia 2022, 01:10
Martinez to jednak stan umysłu. Mbappe władował mu 4 gole (wliczając serię jedenastek), z czego aż 3 po rzutach karnych, w których jest takim specjalistą, a gość z niego szydzi. Minęło już sporo czasu, ale ten dzban musi dalej robić swoje. Powtórzę raz jeszcze co mówiłem: Życzę jego synowi, by nie wyrósł na takiego samego chama i idiotę co tatuś ;)
4
Vol'jin
Vol'jin
20 grudnia 2022, 22:20
Emiliano "Debiliano" Martineza dalej boli Kylian :) Trochę śmieszne bo władował mu "4 gole" z czego 3 po karnych który niby wyczuł a nie obronił :)
5
Tanger
Tanger
20 grudnia 2022, 22:36
Merdinez już przed mistrzostwami miał nierówno pod kopułą, a teraz to już patusiarnia totalna. Zamiast złotej rękawicy powinien dostać złotego dzbana, choć w sumie i dzbana by było szkoda dla niego, bo pewnie włożyłby do biednego naczynia zawartość slipów.
Edytowano dnia: 20 grudnia 2022, 22:43
5
checa1983
checa1983
19 grudnia 2022, 19:51
Kardynale do dzieła teraz trzeba się wykazać ot co... !
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
19 grudnia 2022, 16:58
Kibice włoskiego klubu, gdzie grał pustostan Stam, drwal De Jong , Rino, który dołożył swoje 3 grosze do kompromitacji z Zidanem czy też regularnie zostawiający łokcie na rywalach Ibra, a tutaj płacz o napinki Argentyńczyków. Nic dziwnego, że potem dzieciaki wolą gry komputerowe od piłki nożnej skoro niektórzy ze sportu kontaktowego , gdzie głowa jest połową sukcesu chcą zrobić nudne, jednostajne widowisko na wzór łyżwiarstwa figurowego. Litości...
6
Tanger
Tanger
19 grudnia 2022, 18:09
Co zrobił Rino?
0
mufi
mufi
19 grudnia 2022, 19:06
? zakładać konto, żeby się wypocić na stronie Milanu ? :) hmmmmmm
1
Pavlović31
Pavlović31
20 grudnia 2022, 03:12
Faktycznie, dowodem na to że główka pracuje jest celowe kopanie piłki w stronę ławki rezerwowych, używanie koszulki rywali jako szmaty do podłogi i machanie złotą rękawicą przy jajach. Klucz do sukcesu. Nic dziwnego, że potem dzieciaki widzą swoich idoli i takim samym brakiem kultury się wykazują w życiu. Litości...
9
Marcos Salinas
Marcos Salinas
20 grudnia 2022, 06:12
inzaghi67
Nie tylko wirtualne kibolstwo, ale także cofanie się w rozwoju-''Ja nie chcieć czytać, bubu.''...
Poszukaj sobie o niektórych wybrykach piłkarzy reprezentujących barwy ukochanego klubu to w ogóle odechce Ci się oglądać tego sportu panie przewrażliwiony.
2
Marcos Salinas
Marcos Salinas
20 grudnia 2022, 06:23
I nie, w świecie gdzie dzieci mają pod nosem multum znacznie gorszych, niemoralnych treści odstępstwa od reguły w sporcie nie mogą być usprawiedliwieniem dla bycia gównianym opiekunem. To jest rola rodziców, żeby odciąć dziatwę w wieku szkolnym/przedszkolnym od negatywnych obrazów w sporcie lub je skutecznie uświadomić,.
2
Marcos Salinas
Marcos Salinas
20 grudnia 2022, 08:58
Ale powiedz mi ktoś co zrobił takiego Rino, bo dalej nie wiem.

Aczkolwiek trochę się zgadzam. Taki sport i grzeczności tu za wiele nigdy nie znajdziesz. Grunt by była jakaś linia której się nie przestrzega i uczono koniec końców szacunku do rywala. Jak Chiellini - na boisku morderca, a poza to świętszy i milszy o papieża.
0
Marcos Salinas
Marcos Salinas
20 grudnia 2022, 09:30
GG nakręcił ynteligenta Materazziego na rywalizację z Zizou.
1
Marcos Salinas
Marcos Salinas
20 grudnia 2022, 09:38
Ale to nic złego przecież. Kazał mu go pilnować i tyle.
Sam trash talk to też część sportu i trzeba być już wybitnie wrażliwym by się tego czepiać. Można by się przyczepić tego jak Gattuso zachował się z Totenhamem czy jak był trenerem w serie b
0
Pavlović31
Pavlović31
20 grudnia 2022, 13:27
Marcos ale ja o niebie ty o chlebie, co mnie obchodzą wybryki Milanistow w tej chwili, myślisz że jestem zadowolony np. z Kessiego i Baka z koszulka Acerbiego albo starciu Rino z Jordanem? No nie. Powiedział pan nieprzewrazliwiony który za chamstwo uważa podpuszczanie Materazziego przez Rino. Haniebna zbrodnia :D
Jakby te rzeczy robili Milanisci to oczywiście że bym się wstydził. Ale może masz rację, jestem wyczulony.
1
umbrella
umbrella
19 grudnia 2022, 15:30
Francuzi też nieźli - gazety rozpisują się o błędach Marciniaka, które miały wypaczyc wynik. Trójkolorowi przez ok. 70 min nie oddali strzału na argentyńską bramkę... W dogrywce też prezentowali się słabiej. O czym my w ogóle mówimy...
0
biedrus
biedrus
19 grudnia 2022, 15:36
Brak gry a błędy sędziego? Co ma piernik do wiatraka?

Marciniak dobrze prowadził mecz, ale mógł też dać jedną, dwie kartki więcej Argentyńczykom. Szkoda, że sędziowie "boją się" takich zawodników jak Messi. W meczu z Holandią pomylił football z siatkówką, tu gościa złapał w pas przy kontrze. Kartek nie ma...
4
umbrella
umbrella
19 grudnia 2022, 15:54
Bez gry bramki nie strzelisz. Analizowanie teraz wszystkich decyzji sędziego i doszukiwanie się błędów, żeby usprawiedliwić swoją porażkę jest dziecinne. Francuzi przegrali, bo grali słabo i mieli "szczęście", że dwa razy wyrównali. W dalszej kolejności można rozważyć, czy któryś Argentyńczyk mógł wylecieć z boiska.
W mojej wypowiedzi zabrakło zdania, że podnoszone błędy (moim zdaniem) nie wypaczyły wyniku, przykładowo rezerwowi Argentyny będący na murawie przy bramce na 3:2.
1
Demick
Demick
19 grudnia 2022, 14:47
Ja nie wiem co Wy macie z tą nagonką na Argentynę. W Argentynie Polacy są lubiani, blisko nam do nich kulturowo. Dla Francji to jesteśmy biednym krajem ze skraju UE, czyli nikim szczególnym. To my się mamy im podporządkować i uczyć się ich języka. Co do "chamstwa", to ludzie zawsze narzekali, że współczesnej piłce bliżej do teatru, niż do sportowej rywalizacji. Agresja sportowa jest jak najbardziej ok, bez tego ten sport byłby po prostu nudny. Ze Zlatanem jest podobnie, mimo że zdarzają mu się "incydenty", jest sympatycznym gościem i daleko mu do "buca". Ten finał był świetny, powrócił stary futbol bez odgwizdywania dotknięcia koszulki przeciwnika.
6
pwentrys
pwentrys
19 grudnia 2022, 13:24
Zachowanie Giroud mega słabe z tymi komentarzami o Marciniaku.
2
mix17
mix17
19 grudnia 2022, 14:18
No zgadzam się, powinien jak tu na stronie jechać Argentyńczyków od buców i domagać się dyskwalifikacji :D
1
Demick
Demick
19 grudnia 2022, 14:21
Emocje... Jego ostatni mundial. Został za szybko zmieniony, stworzył jedyne zagrożenie pod bramką Argentyny, presował i nie został doceniony. Patrząc przez pryzmat całych mistrzostw, to jego zmiana już w pierwszej połowie to było naplucie mu w twarz. Nie bez powodu nie podał ręki trenerowi.
Edytowano dnia: 19 grudnia 2022, 14:22
3
Mil_online
Mil_online
19 grudnia 2022, 14:23
Bo Argentyńczycy to buce i chamy, oszuści, nurkowie i kokainiści:). Trzeba nazywać rzeczy po imieniu.

Nie wiem jak można być za Milanem i kibicować Argentynie, w której brylują takie tuzy, jak Paredes i Pokemon Lautaro, ale to moje prywatne zdanie, niektórym może to nie przeszkadzać:).

A Giroud zwyczajnie nie ma racji, ale nikt nie jest nieomylny.
3
mix17
mix17
19 grudnia 2022, 14:30
Wiadomo, że Giroud jest nasz to jemu wybacza się takie zachowanie po meczu, ale ciekawe jest to, że Francuzi narzekają na sędziego który popełnił bardzo mało błędów, a nic nie mówią na temat tych buców z Argentyny.

Tak swoją drogą to nie kibicowałem Argentynie, po prostu zagrali lepiej i uważam, że wygrana im się należy.
2
mix17
mix17
19 grudnia 2022, 14:36
Giroud podał rękę Didierowi.
https://twitter.com/i/status/1604505008594108418

A wypowiedź słaba. W Milanie by dostał burę za coś takiego.
0
Demick
Demick
19 grudnia 2022, 15:00
@Miszcz przyjrzyj się, Giroud nie podał ręki Deschampsowi :D
0
Mil_online
Mil_online
19 grudnia 2022, 15:10
@mix17

Mi też daleko do miłości do Francji, powiedziałbym, że w finale grały dwie nielubiane przeze mnie drużyny.

Giroudowi to chyba chodziło o to zagranie udem do Martineza, wtedy się właśnie przyczepił do Marciniaka - no i o ile moja wiedza mnie nie myli, miał rację.
0
Mil_online
Mil_online
19 grudnia 2022, 16:02
Przecież ewidentnie zbili łapę ze sobą.
0
Demick
Demick
19 grudnia 2022, 18:31
Miszcz, prędzej Didier chwycił na ułamek sekundy rękę Olivera, nie nazwałbym tego "zbiciem łapy". Później był taki obrazek: https://twitter.com/GFFN/status/1604513653847478274 :)
0
Demick
Demick
19 grudnia 2022, 21:56
Też to widać na filmie. Wcześniej widać też jak sobie zbijają szybko łape. Może niechętnie ale było
https://pbs.twimg.com/media/FkRXJCnWIAAcEQI?format=jpg&name=large
Jedno z wielu ujęć to potwierdza.
0
jasiom22
jasiom22
21 grudnia 2022, 00:25
Marciniak nie prowadził meczu bezbłędnie, tak jak to w polskich mediach się podniecają. Karny dla Argentyny ustawił mecz, nie można polemizować czy to był faul? Można. Marciniak ba dużo pozwalał i to było fajne, ale musiał balansować, w mojej ocenie takie same faule traktował nie równo. Co nie zmienia tego że Giroud mógł sobie darować komenty.

Dwa zmiany Giroud i Theo były aż nadto widocznie zmianami taktycznymi. Giroud był za wolny na Argentyńców. A Theo tak latał do przodu że sam Rabiot nie radził sobie z Messim. Wszedł Camavigna za Theo i Messi w drugiej połowie nie był już taki mocny jak w pierwsZej w miejscu po Theo.
0
biedrus
biedrus
19 grudnia 2022, 12:22
Tak na marginesie:
Dzięki Di Marii i Paredesowi, Juventus nadal jest klubem z największą liczbą zdobywców Pucharu Świata w historii - 27. Bayern ma 24, Inter 21. W Milanie tylko 10 (połowa w 2006).

PS. Marciniak świetny mecz. Moim zdaniem jednak nie zauważył podania piłkarza Argentyny do bramkarza - zaraz po strzale Rabiota, przed końcem meczu
Edytowano dnia: 19 grudnia 2022, 12:22
0
Mil_online
Mil_online
19 grudnia 2022, 12:47
Było jeszcze kilka innych niedociągnięć, nie dawał kartek za łapanie za koszulki w paru sytuacjach np.
2
Alessio_re6
Alessio_re6
19 grudnia 2022, 13:29
Dla mnie występ Marciniaka jest najlepszym jaki widziałem w życiu. Panowanie nad spotkaniem od 1 do 120 minuty. Tak jak napisał Mil, były niedociągnięcia i nie można dać 6/6, ale takie 5+ już jak najbardziej.
5
Mil_online
Mil_online
19 grudnia 2022, 14:19
Umówmy się też, że nie było to jakiś najtrudniejszy mecz do sędziowania, ale duża w tym rola samego Marciniaka.
0
milan2002
milan2002
19 grudnia 2022, 11:41
Jeśli jeszcze ktoś tego nie widział co zrobił Martinez z nagrodą dla najlepszego bramkarza. :)
https://tiny.pl/w56qh
0
Alessio_re6
Alessio_re6
19 grudnia 2022, 12:56
Słynne w polskich freakach puuu
0
Mellion
Mellion
19 grudnia 2022, 11:37
Po finale: Śmianie się z Mbappe przez Martíneza że uczcijmy mu "minutę ciszy", następnie Aguero wyzywa Camavingę, a Bóg wie co jeszcze zrobili prowokacyjnego i chamskiego oni i ich kibice.

Szczerze życzę Argentynie, żeby na następnym turnieju odpadli już w fazie grupowej. Zobaczymy czy wtedy dalej będą obrażać innych, czy może w końcu się zamkną.

Zasłużyli wczoraj na zwycięstwo, ale klasy nie mają żadnej.
9
Von Strauss
Von Strauss
19 grudnia 2022, 11:43
Nie, ja uważam, że powinni zostać zdyskwalifikowani. Za całokształt. Nawet niech 2022 pozostanie bez mistrza świata, ale niech Fifa wreszcie pokaże, że wszystkie kampanie antyhejterskie, antyrasistowskie itd. to nie tylko mrzonka i że dotyczy też (a może przede wszystkim) piłkarzy.

No ale tam był Messi, jemu i jego kolegom wolno więcej.
5
mix17
mix17
19 grudnia 2022, 11:49
Za to Milan świętował scudetto i okazał pełen szacunek swojemu rywalowi.
6
ZYLION
ZYLION
19 grudnia 2022, 11:51
Milan nie okazał szacunku wrogowi :)) troszkę różnicy, co ma Argentyna do Mbape, bo potrafię zrozumieć co ma Ibra do kebaba
0
mix17
mix17
19 grudnia 2022, 11:55
No pisanie, że Argentyna powinna być zdyskwalifikowana to gruba przesada, co najwyżej kara finansowa dla niektórych piłkarzy.
4
Von Strauss
Von Strauss
19 grudnia 2022, 12:00
Milanowi zdarzyło się raz. I piłkarze zostali ukarani.
https://www.acmilan.com.pl/news/36041/pilkarze_milanu_ukarani_finansowo_przez_lige_po_fecie_z_okazji_zdobycia_scudetto

Czy Fifa ukarze argentyńczyków? Pewnie nie - nawet 1 euro nie zapłacą. No bo jak ukarać Messiego? (xD) A lista przewinień jest dłuższa i nie dotyczy jednego spotkania tylko.
3
Mellion
Mellion
19 grudnia 2022, 12:06
Poważna kara finansowa dla tych buraków to powinien być obowiązek. Ale obawiam się że FIFA nie ma jaj tego zrobić, bo w końcu gra tam Messi - jeden z największych piłkarzy w historii, dla mnie największy obok Pelé i Maradony, ale który wcale nie jest święty.
0
RafAxl
RafAxl
19 grudnia 2022, 12:09
W tym wszystkim zabrakło tylko jeszcze naćpanego "boskiego" Diego na trybunach.
4
Tanger
Tanger
19 grudnia 2022, 12:42
Klasy nie kupisz ani nawet nie wygrasz.
3
mix17
mix17
19 grudnia 2022, 11:30
Już się tak nie srajcie z tą Argentyną, nie da się czytać tego płaczu i lamentu. W pełni zasłużone zwycięstwo w finale i tyle.
4
Milanboy
Moderator Milanboy
19 grudnia 2022, 11:18
Messi w statystykach i to mój będzie ostatni komentarz na tym panelu :

Mistrzostwo świata
Copa America
Złoto igrzysk olimpijskich
3 razy zdobyte klubowe mistrzostwo świata
4 razy podniesione trofeum Ligi mistrzów
3 razy podniesiony superpuchar Europy
10 razy zdobyta la liga
7 razy zdobyty puchar króla
8 razy zdobyty superpuchar Hiszpanii
Mistrzostwo Francji
Superpuchar Francji

Indywidualne statystyki :

8 krotny król strzelców La Liga
6 krotny król strzelców ligi mistrzów
5 krotny Król strzelców Pucharu Hiszpanii
Król strzelców Klubowych mistrzostw świata
Król strzelców Copa América
4 krotny ról asyst La Liga
2 krotny król asyst Pucharu Hiszpanii:
2 krotny król asyst Ligi Mistrzów
2 krotny król asyst Mistrzostw świata
3 krotny król asyst Copa América

No i wyróżnienia :
7 razy zdobyta złota piłka
6 krotny piłkarz roku Fifa
6 krotny zdobywca złotego buta
2 krotny Mvp Mundialu

Pan piłkarz po prostu.

3
Von Strauss
Von Strauss
19 grudnia 2022, 11:44
Pan naszprycowany wszystkim co się da, z immunitetem na kartki za symulki, oszukiwanie (w tym afery podatkowe) i obrażanie innych, do tego gbur (proszę sobie poczytać jak traktuje ludzi, gdy mu się coś nie podoba - vide zdjęcia z dzieciakami, które go odprowadzały), osiągający co chce z wielką pomocą UEFA i FIFA piłkarz.

No teraz się zgadza.

10
Mil_online
Mil_online
19 grudnia 2022, 11:48
Dzięki, trzymamy za słowo!!

Daj nam żyć!:).
1
mix17
mix17
19 grudnia 2022, 14:25
Von Strauss

Twój ogromny ból dupy o tego Messiego jest niesamowity, idź zaparz sobie meliski i przestań żalić się w internetach przez typa który kompletnie jest Ci obcy i wiesz o nim tyle co przeczytasz lub zobaczysz w TV.
2
Von Strauss
Von Strauss
19 grudnia 2022, 11:12
Wielki krok dla Argentyny, dwa kroki wstecz dla piłki nożnej. Dziennikarze zachwycają się, jak to wspaniałe były mistrzostwa, jak dobre mecze, jak wiele niespodziewanych rozstrzygnięć. A ja widziałem i czytałem o:
- Katar i łamanie praw
- łapówkarstwo
- szprycowanie
- śmierć dziennikarza (brak sprzętu do ratowania na stadionie)
- darmowe bilety na stadiony, bo nie było chętnych
- argentyńskie buce odwalający jakieś maniany (nie mylić z Maignanem) po każdym spotkaniu i tłumaczenie się, że to nie tak, że my szanujemy itd. (za niesportowe zachowanie powinni ich zdyskwalifikować - najpierw po Meksyku, potem po Chorwacji - bo w końcu sport miał łączyć a nie dzielić - po co te wszystkie kampanie no to racism/stop racism, stop violence, no discrimination, stop hate etc. skoro potem się piłkarzom pozwala na wszystko?)
- michniewiczostwo reprezentacji (szczerze uważam, że jakbyśmy zagrali tak jak z Francją to Argentyna wróciłaby do domu po fazie grupowej).

Ceterum censeo fifa esse delendam.
5
Mellion
Mellion
19 grudnia 2022, 11:38
Co zrobili z Chorwacją? Bo jak rozumiem z Meksykiem chodzi o to że deptali po ich fladze.
0
Von Strauss
Von Strauss
19 grudnia 2022, 11:41
Wyrzucili koszulkę z wymiany z Chorwatami do kosza. Dopiero Cristian Romero wyciągnął ją z kosza (jedyny normalny).
1
biedrus
biedrus
19 grudnia 2022, 12:03
Z Holandią też chamstwo było na wysokim poziomie. Jakby inny sędzie był głównym to Paredes szybko by wyleciał
1
Demick
Demick
19 grudnia 2022, 14:24
Jakbyśmy zagrali z Argentyną tak jak z Francją, to byśmy dostali 5:0.
1
Milanistaod95
Milanistaod95
19 grudnia 2022, 10:48
Najlepsze mistrzostwa w historii, najlepszy finał w historii. A tyle było malkontentów życiowych ujadających na Katar. Fantastyczne widowisko, chyba najbardziej utkwii w pamięci, może to przez porę roku, zima, święta się zbliżają, coś pięknego.
Choć od początku kibicowałem Francji, to w finale serce miałem rozerwane, bo chciałem by Messi na koniec kariery zdobył mistrza, choć nigdy jego wielkim fanem jakoś nie byłem. Jednak mistrzom należy się szacunek. Więc w tym przypadku życzyłem wygranej Argentynie może nie, ale Messiemu, a co za tym idzie samej Argentynie.
Jeśli chodzi o Theo i Grioud to w Katarze grali dosyć przeciętnie, choć strzelali gole to jednak popełniali sporo błędów i mieli dołki formy,

Najlepszy piłkarz turnieju Mbappe, ten chłopak jest genialny i jego mi szkoda najbardziej. To obecnie najlepszy napastnik świata. Lewandowski choć to trochę inna pozycja nawet do pięt mu nie dorasta. Myślę, że następna złota piłka należy się Messiemu na koniec kariery, a później wszystkie następne przez lata dla Kyliana, bo jest to złoty chłopak, który wali Argentynie 3 pak w finale.
0
Milanboy
Moderator Milanboy
19 grudnia 2022, 11:19
Piłkarzem turnieju zdecydowanie Leo Messi.
0
ZYLION
ZYLION
19 grudnia 2022, 11:49
Finał najlepszy w historii, mistrzostwa przeciętna, od 1/8 finału na 14 meczy z 4 były dobre, słaba faza pucharowa oprócz finału i kilku wyjątków
0
ForzaMilan!!!
ForzaMilan!!!
19 grudnia 2022, 10:28
Dobra koniec tego badziewia, niech już liga startuje i zaczynamy.
W Katarze już udało się zaszczepić wartości, piłkę nożną wypromować, pokazać dzieciakom że łączy nas piłka - a nie czekaj oni już rozbierają stadiony XD
7
wielki prostownik
wielki prostownik
19 grudnia 2022, 10:01
Argentyna wygrała zasłużenie. Najlepiej poukładany zespół na turnieju. Zdarzały im się momenty przyśnięcia gdy na własne życzenie robili sobie pod górkę ale ostatecznie lepszych nie było.
1
satoshi
satoshi
19 grudnia 2022, 09:30
Jedyne trofeum, którego Messi nie zdobył to gra w Milanie - najlepszym klubie świata. Wszystko inne właśnie przeszedł, absolutny fenomen
4
Alessio_re6
Alessio_re6
19 grudnia 2022, 09:56
Przeszedł grę piłka nożna. GOAT
1
Milanboy
Moderator Milanboy
19 grudnia 2022, 10:15
Messi przeszedł football.
0
19 grudnia 2022, 09:11
Messi Messim. Ale najbardziej to Ibra zasłużył na puchar LM + Złotą Piłkę. Bardziej niż Messi na MŚ :)
0
Milanboy
Moderator Milanboy
19 grudnia 2022, 09:34
Miałby to jakby grał wtedy w Interze.
0
Milanboy
Milanboy
19 grudnia 2022, 09:38
Albo jakby został w Barcelonie.
0
Demick
Demick
19 grudnia 2022, 14:29
Ciekawe co pokażemy po przerwie... Angielskie drużyny nam nie leżą, ale może Totki to będzie punkt zwrotny.
0
Boateng93
Boateng93
19 grudnia 2022, 08:02
Inna sprawa, że z Maignanem w bramce ten finał mógłby mieć zupełnie inne rozstrzygnięcie. Fatalnie Lloris bronił te karne chociaż pewnie nawet jakby Maik był zdrowy to i tak u Deschampsa Lloris byłby 1ką.
2
Boateng93
Boateng93
19 grudnia 2022, 07:58
I tam niżej są piękne komentarze, żeby deprecjonować Messiego, że 99 procent trenerów wybrałoby Mbappe do drużyny, a nie Messiego. Tak, teraz wybraliby 23 letniego Mbappe, a nie 35 letniego Messiego. Tyle, że jakby mieli do wyboru 23 letniego Messiego to 99 procent trenerów wybrałoby jego. Kosmiczne 15 lat i na koniec najlepsza wersja siebie dla reprezentacji i poprowadzenie jej do mistrzostwa świata. Nikt wieku nie oszuka, Messi zatracił dynamit w nogach, Mbappe też go straci. Ale zmienił sposób gry, gra niżej i dalej błyszczy.
3
Piotrek1899
Piotrek1899
19 grudnia 2022, 09:23
Można go lubić, albo i nie, ale fakt jest taki, że Messi jest fenomenem. Tyle lat na kosmicznym wręcz poziomie. Dla mnie on jest najlepszy w historii. A Ci, co piszą takie bzdury, po prostu są przeżarci nienawiścią, zupełnie nie mają pojęcia o tym sporcie, albo są zwyczajnie głupi.
2
Piotrek1899
Piotrek1899
19 grudnia 2022, 09:33
Można kogoś doceniać i nie lubić. To się nie wyklucza. Ja szanuje bardzo wielu byłych piłkarzy Juve i Interu. Nawet Materazziego.
1
Piotrek1899
Piotrek1899
19 grudnia 2022, 10:04
Miszcz

Oczywiście, że tak. Ja go akurat nie lubię, ale uważam, że deprecjonowanie jego osiągnięć i umiejętności jest zwyczajnie głupie. To się nie obroni w żaden sposób. A co Materazziego... No dajże spokój;) Zrozumiałbym, gdybyś napisał o Zanettim.
0
Piotrek1899
Piotrek1899
19 grudnia 2022, 10:14
Materazzi tylko za 2006 :P
Zanetti klasa. Cambiasso, Adriano, Cruz, Toldo, Julio Cesar, Samuel, Stankovic, Figo, Recoba, Vieri. Wielu piłkarzy tamtej epoki z Interu miło wspominam. Takich rywali bym chciał mieć. A nie jakieś Hakany, Lukaku, Lautaro, Dumfriesy i inne nie powiem co.
2
slavio
slavio
19 grudnia 2022, 07:53
Najważniejsze ze juz koniec tej przereklamoanej iprezki._.. Dzieci po premie kase i do domu ._..
1
RafAxl
RafAxl
19 grudnia 2022, 02:44
Mecz piękny, tylko zakończenie fatalne. Nigdy nie lubiłem reprezentacji Francji, ale te prymitywne buce z Argentyny nie powinny zostać mistrzami świata. Powinni skończyć jak Maradona i jego Argentyna w 90 roku.
9
Boateng93
Boateng93
19 grudnia 2022, 06:31
Prymitywne buce, bo nie spuścili głowy przed holenderskimi bucami i poszli z nimi na wojnę? Widziałeś po meczu z Chorwacją czy Francją, żeby takie zachowania odchodziły? Nie, bo nie prowokowali jak śmiecie z Holandii.
6
homerrulezzz
homerrulezzz
19 grudnia 2022, 06:38
Nie lubię jednych ani drugich, ale nazywanie kogoś śmieciem jest żałosne.
2
Janik14
Janik14
19 grudnia 2022, 06:52
No minuta ciszy w szatni dla Mbappe? Wyzywanie camavingi kuta*em czy pseudo tańczenie pseudo bramkarza po karnym nie strzelonym w.bramke? Wybijanie pilki rezerwowych w trybuny by grali na czas czy tez faul paredesa gdzie udaje ze nie wie o co chodzi? Mam wymieniac dalej? Buce i chamy.
6
Milanboy
Moderator Milanboy
19 grudnia 2022, 07:27
"ale te prymitywne buce z Argentyny nie powinny zostać mistrzami świata." - Grali lepiej to wygrali, proste.
0
Boateng93
Boateng93
19 grudnia 2022, 07:55
Nie no doczepianie się do bramkarza, że urządzał swoje gierki przy karnych to jest wyższy poziom absurdu. Najważniejszy moment pewnie w jego karierze, gra o przejście do historii to jak Czuameni nie trafił miał paść na kolana i płakać nad losem Francuzem? W podstawówce jak grałeś na inną klasę to emocje buzowały, a tu finał mistrzostw świata. Co to jest wgl argument dla deprecjonowania tego mistrzostwa, bo się zachowywali jak buce. Jakby byli grzeczną drużynką to do domu by pojechali już w 1/4.
2
Janik14
Janik14
19 grudnia 2022, 08:00
Idz kibicuj dalej tym bucom, tak uważam że taka pajacerka byle mega bez sensu, rozumiem gdyby był topem swoim fachu,ale jest jednym z bardzo wielu. Tez ze dostal zlote rękawice to juz byl absurd absurdów. I te zachowanie z nagroda, masakra.
1
ZYLION
ZYLION
19 grudnia 2022, 08:14
Boateng - minuta ciszy dla Mbape - za co, że zagrał świetny mecz ? Że nawet krzywo na nich nie spojrzał? Chamy i tyle. Nawet Niemcy lepiej się zachowywali wygrywając mistrza. A pozostałe drużyny od lat 90 zachowywały się ok po zdobyciu mistrza.
2
pwentrys
pwentrys
19 grudnia 2022, 00:13
Mekambe mi zaimponował tym meczem. Strzelić 3 rzuty karne w finale mś i to w takim stylu, to trzeba być clutch jak nie wiem. Do tego ta bramka na 2:2 i uderzenie z woleja praktycznie a był czas i miejsce by zrobić to bardziej zachowawczo. Mógł na prawdę wygrać ten mecz w pojedynkę, szkoda, że ostatnia akcja dogrywki mu nie wyszła bo byłby to prawdopodobnie największy gol w historii mistrzostw świata, do tego okoliczności. Pierwszy turniej jako 23 letni pełnoprawny lider naszpikowanej gwiazdami reprezentacji Mbappe pokazał się najlepiej jak mógł i prawie sam wyszarpał dla Francji pełną pule. Zjawiskowy gracz. Nigdy nie sądziłem, że kiedykolwiek ujrzymy kogoś takiego jeszcze jak Messi i CR7, a tutaj już mamy Mbappe i Haalanda.
2
Mil_online
Mil_online
18 grudnia 2022, 23:14
Niech ktoś mu powie albo napisze, że można napisać jeden długi komentarz, gdzie zamieści wszystkie swoje skołatane myśli i nie trzeba się będzie przebijać przez to spamerskie, rozhisteryzowane badziewie, które w zasadzie jest zwykłym spamem.

Albo tolerować, tylko dać możliwość ignorowania, żeby nie tracić czasu na przedzieranie się przez takie barachło.
4
SilvioBerlusconi
SilvioBerlusconi
18 grudnia 2022, 23:20
A to właśnie nie jest piękne w tym sporcie, że tyle czasu już po grze, a tutaj dalej wymiana zdań, kontrowersje, kłótnie i wojny? Przecież to drugi najważniejszy element sportu obok samej właściwej gry
1
Mil_online
Mil_online
18 grudnia 2022, 23:25
Nie no, piękne może być, tylko po co pisać to w stu postach w dziesięciu tematach jak można w jednym?

Poza tym to poziom "młyna" z Camp Nou, który jest kindermłynem - byłem, widziałem.
2
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 23:26
Wywalone.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
18 grudnia 2022, 23:40
Słodkie są te wasze spiny. Jakbyście byli rodzeństwem xd
8
Vol'jin
Vol'jin
18 grudnia 2022, 23:05
Aguero widzę dołączył do grona dzbanów i chamów reprezentacji Argentyny
4
PanPrzemus313
PanPrzemus313
19 grudnia 2022, 00:29
Co zrobił?
0
ZYLION
ZYLION
18 grudnia 2022, 22:39
Długo mi zeszło ale zdałem sobie sprawę, że Marciniak popraowadzil finał nie korzystając z VAR w ogóle, i zrobil to bezbłędnie- to jest coś
7
Alessio_re6
Alessio_re6
18 grudnia 2022, 22:41
Co dziwne, prują się do niego za karnego dla Argentyny, ze taki lekki faul, to nie faul XD
3
RafAxl
RafAxl
19 grudnia 2022, 02:46
Ogólnie bardzo dobre sędziowanie, ale przyczepiłbym się do jednej akcji, brak korzyści dla Francji po faulu na Comanie.
0
Matim
Matim
19 grudnia 2022, 07:10
RafAxl
To był chyba jego najpoważniejszy błąd w tym meczu, ale z drugiej strony usprawiedliwia go trochę to, że w momencie, gdy zagwizdał Coman leżał na ziemi. Ciężko w dzisiejszych czasach spodziewać się, że piłkarz szybko się zbierze i będzie chciał kontynuować akcję.
1
Max82
Max82
19 grudnia 2022, 11:42
Było mnóstwo błędów w tym meczu ale każdy nie omal się osrał bo Marcinak sędziował finał a prawda jest taka że Argentyna powinna kończyć mecz w 10, mało tego jak się cofnięcie i obejrzycie wszystkie mecze Argentyny to Messi nie powinien znaleźć się w finale po 2 żółtych kartkach których nie dostał bo to wielki Messi ...
1
Matim
Matim
19 grudnia 2022, 15:29
Max82
To jest mocno uproszczone, bo Messi może i powinien dostać dwie żółte kartki, ale ta, którą dostał była za jakieś uwagi do sędziego. Jestem pewien, że mając już żółtą na koncie (bo to zagranie ręką było wcześniej) nie pozwoliłby sobie na jakiegolwiek odzywki tego typu.
0
Squall
Squall
18 grudnia 2022, 22:37
Jako ćwierć Brazylijczyka, nie boli mnie nic bardziej niż wygrana Argentyny, ale z Francją też po drodze mi nie było, za finał 98 przed którym otruli Ronaldo:) Ale ten rok i tak plus za mistrza Milanu, bo jako kibic Brazylii bywało 7-1, a i Milan wtedy też nie rozpieszczał, bo w 2014 był chyba 8 o ile dobrze pamiętam.
0
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 22:41
Po meczu z Niemcami wyłem gdy Canarinhos dostawali hurtowo gole. Mocno kibicowałem finałowi Brazylia vs Argentyna, ale był inny finał.
1
Squall
Squall
18 grudnia 2022, 23:04
Ciężko mi powiedzieć co wtedy czułem, ale czułem się absolutnie zniszczony, tym bardziej, że mój dziadek jeszcze wtedy żył, a on był Brazylijczykiem, a to on mnie zaraził do piłki, mam kluchę w gardle jak sobie o to przypominam, jak on umiał mówić o piłce i w jaki sposób ją traktował... ech
3
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 23:10
O jeju, to piękne, że mamy Polaka z brazylijskimi korzeniami. Naprawdę mi niezmiernie miło, a tobie to szczególnie się nie dziwie, to taka twoja druga nacja jest.
0
Squall
Squall
18 grudnia 2022, 23:19
Wiesz, dziadek tu przyjechał w 50 latach, to tak za dużo nie mam wspólnego tak uczciwie z Brazylią oprócz tego co napisałem, ta 1/4 genów i sama pasja, bo mój tata to za bardzo piłką się nie interesuję.
2
Squall
Squall
19 grudnia 2022, 09:08
Brazylijskie podejście do futbolu sprawiło, że tak wielu pokochało ten sport. Poziom niestety tam spadł, ale podejście dalej propsuje. Tylko gdy jest "za bardzo po brazylijsku" to też nie dobrze :D

A Polska... to daleko w lesie, 100 lat za wiadomo kim. Mentalnie, organizacyjnie i w ogóle na każdym polu.
0
BadMad
BadMad
18 grudnia 2022, 22:17
Ależ sobie pięknie wyrywali stary Bóg z młodym Bogiem tego króla strzelców/mvp/złotą piłkę z rąk:-)
3
Andre
Andre
18 grudnia 2022, 22:03
To było wspaniale widowisko, godne finału mistrzostw świata, w którym nie brakowało niczego, za co kibice kochają futbol.
Szkoda tylko, że nie wygrała Francja, bo argentyńskie buce, na czele z najmniejszym bucem Messim, zasługiwali bardziej na lekcje pokory, niż na tytuł mistrzowski.
Co nie zmienia faktu, że pod względem emocji i poziomu gry, był to jeden z najlepszych finałów w historii mistrzostw świata.
3
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 22:07
Francja przez cały mundial grała mega zachowawczo i liczyła na zrywy Mbappe oraz Giroud, co się udało, bo prawie zdobyli mundial ,a Argentyna piłkarsko prezentowała się najlepiej ,co dowodem jest finał, mecz z Chorwatami, czy otrząśnięcie się w bardzo dobrym stylu po porażce z Arabią.

Cieszę, że wygrała piłka piękna, a nie zachowawcza. Wygrana Francji byłaby jak wygrana Realu Madryt, czyli wygrali i tyle, można się rozejść, bo wygrał najsilniejszy na świecie, tak jak przewidywano.

Nie bronię ich agresywnej gry, ale z drugiej strony walczyli o każdy cal piłki, co skutkowało też ostrzejszą grą i kontrowersjami, więc to ma dwie strony medalu.
Edytowano dnia: 18 grudnia 2022, 22:09
2
Andre
Andre
18 grudnia 2022, 22:24
W przekroju całego turnieju Argentyna może i grała najlepiej, ale po ich popisie chamstwa oraz buractwa w meczu, a zwłaszcza po meczu z Holandią, tak mnie do siebie zrazili, że kibicowałem już tylko ich rywalom.
6
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 22:30
Andre- Miałeś pełne do tego prawo. Ja szedłem głosem serca i nie mogłem nie kibicować Argentynie . nawet jeśli bywało agresywnie. Ja nie takie mecze widziałem w piłce nożnej więc nawet mnie to nie zaskoczyło, że tak sie działo na boisku.

Ale ciężko mi kibicowac takiej reprezentacji jak Francja. Taka reprezentacja bez duszy, bez ognia, bez charyzmy , tylko z potężną paką i piłkarzami Milanu i Mbappe. Ja dzisiaj widziałem Milan gdy oglądałem Argentynę. Nie mieli najsilniejszej kadry świata, ale sercem, polotem, fantazją oraz liderami osiągnęli wszystko i ta droga to był istny horror jak u nas po scudetto czy po champions league i ten pamiętny mecz z Rio Ave, od porażki sensacyjnej z Arabią, do wygranej w dramatycznych okolicznościach z Francją w rzutach karnych i pogrążenie największego giganta footballu reprezentacji. Piękne są takie historię :)
Edytowano dnia: 18 grudnia 2022, 22:32
0
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
18 grudnia 2022, 22:37
Argentynka była faworytem od samego początku do wygrania turnieju. A "Milanboy" widział w nich nasz Milan. Co za absurd. Totalny absurd."pogrążenie największego giganta footballu reprezentacji"-kolejny absurd. Szkoda że karakan podniósł puchar. Ale co zrobisz.
Edytowano dnia: 18 grudnia 2022, 22:41
3
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 22:40
Fanatyk 2.0 - Była, ale nie takim oczywistym. Wielkim faworytem była Francja, Anglia która na turniejach radziła ostatnio świetnie, Portugalia z topową kadrą, Brazylia, dopiero potem Argentyna. Ale widziałem w nich Milan , ten sam ogień i ta sama droga przez którą przeszli.

0
FaNaTyK 2.0
FaNaTyK 2.0
18 grudnia 2022, 22:42
Argentyna, Brazylia i Francja byli głównymi faworytami wszystkich bukmacherów na świecie. Nic dziwnego. Przecież Argentyna wygrała nie dawno Copa America. Żadnym zaskoczeniem jest ich wygrana. ŻADNYM.
1
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 22:47
Fanatyk 2.0- A jednak widzisz jest po tym jak reagują media i ludzie.
0
kodeen
kodeen
18 grudnia 2022, 23:13
przed turniejem, według bukmacherów, wyraźnym faworytem była Brazylia. Potem Francja, dalej Argentyna
2
Mellion
Mellion
18 grudnia 2022, 21:53
Przy okazji chciałbym na sam koniec Mundialu podziękować wszystkim za wspólne kibicowanie i wymienianie uwag w trakcie Mundialu. To dopiero mój 5 Mundial, ale zawsze cieszę się co 4 lata na Mistrzostwa, bo to moja zdecydowanie ulubiona impreza sportowa.

Sporo się dowiedziałem od Was i miło było zawsze poczytać Wasze uwagi i wnioski przed, w trakcie i po meczach. Nawet jeśli czasem się ze sobą nie zgadzaliśmy albo kibicowaliśmy innym drużynom (tak jak to miało miejsce niemal zawsze u mnie i Milanboya ;)), to i tak cieszę się że w większości się nam udawało prowadzić je w sposób kulturalny. Dzięki jeszcze raz, a teraz czas się skupić na lidze i pokonaniu Kurczaków w Lidze Mistrzów! :D
4
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 22:03
Ja też dziękuję, ale to był czas, rany boskie jaki miałem cudowny rok.

Milan mistrzem Włoch.
Argentyna mistrzem Świata.
Polska wychodzi z grupy po 36 latach.
Lewandowski w FC Barcelonie.
Lewandowski pakuje bramki na mundialu.
Milan wychodzi z grupy po 9 latach w Champions League.

Piękny, piękny to był rok piłkarski.
0
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 21:47
Deschamp ukłony. Najpierw odbudowa zhańbionej Francji na mundialu w 2014 roku, potem finał Euro, potem mundial, a teraz znów finał i to mundialu . Niesamowita historia tego o to selekcjonera. Można mówić o jego powołaniach, że jego Francja potrafiła grać za bardzo zachowawczo, ale co by nie mówić, to facet wykonał kapitalną robotę z tą kadrą.

Mam nadzieję, że będzie trenował jakiś klub, bo miło by było go widzieć w tej roli.
3
Jaca23
Jaca23
18 grudnia 2022, 21:39
Ktoś ma jakieś ciekawe ploteczki transferowe z Milanem w tle? Bo podczas Mundialu straszna bieda, a chociaż pomarzyć można ;) Oprócz tematu Camavingi, bo ewidentnie plota.

Z racji tego, że w zimę raczej się uzupełnia to nie spodziewam się sporych ruchów ze strony duetu Maldini/Massara. Fajnie byłoby się pozbyć FBT, a w jego miejsce sprowadzić solidnego ligowca np. Bastoniego ze Spezii, który mógłby grać również jako środkowy pomocnik.
0
OLRevan
OLRevan
18 grudnia 2022, 21:41
Za biedni jesteśmy na plotki ewidentnie ;) Pół żartem pół serio
0
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 21:45
Żebyś się nie zdziwił, że Camavinga mógłby tutaj trafić. Szału w Realu Madryt nie robi, a jeśli Benek by odszedł , to Eduardo na luzie mógłby tutaj przyjść i myślę, że nas by było stać.
0
nisza
nisza
18 grudnia 2022, 21:54
milanbwoy

a na pensje nas by bylo stac?
0
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 22:16
nisza- Biorąc ciągły wzrost przychodów, to oczywiście i Camavinga szybciej by zszedł z 7 mln niż taki Ziyech.
0
ósmy
ósmy
18 grudnia 2022, 22:39
W tym tygodniu w mniejszym bądź odrobinkę większym stopniu przewijały się takie nazwiska jak;

- Malang Sarr obrońca z Tottenhamu na wypożyczeniu w Monaco.
- Elye Wahi - młodziutki napastnik z Montpellier.
- Azzedine Ounahi - marokański pomocnik z Angers,
- Loïs Openda - Tutosport nawet podaje cenę 20 mln, jakie sobie zażyczył Lens za tego młodzego napastnika
- Noah Okafor - tutaj ponoć cena ok. 25 mln jakie usłyszał Milan od Salzburga.

Z drugiej strony niestety w tygodniu pojawiły się też ponoć zakusy na naszego Bennacera ze strony Liverpoolu.
1
Tanger
Tanger
18 grudnia 2022, 22:47
@ósmy

Dodaję do Twojego komentarza:

*GDS- Milan wśród zainteresowanych SMS-em,
*Di Marzio - Mudryk na radarze Milanu,
*MilanNews - Prawdopodobnie zakończy się temat Broji, bo ten zerwał więzadła w meczu towarzyskim,
2
Jaca23
Jaca23
18 grudnia 2022, 22:58
Cava ma 4 netto, więc pensja jeszcze realna, problem w tym, że Real dał za niego 31 mln z rocznym kontraktem, więc teraz będzie chciał więcej co przekreśla szanse na ten transfer.

Milanboy
Czemu Cava lub Ziyech mieli by zejść z 7? Skąd taka pensja?


ósmy
Dzięki za informacje. *Malang to Chelsea. Z tej listy chętnie widziałbym u nas Okafora.
2
umbrella
umbrella
18 grudnia 2022, 21:13
Bliżej mi było do Francji, ale wygrana Argentyny nie psuje mi humoru. Nie podobały mi się pewne zachowania zwycięzców, w tym Messiego, we wcześniejszych fazach turnieju. Finał jednak należał do nich, zwłaszcza przez pierwsze 79 min. Na szczęście mieliśmy jeszcze sporo emocji. Messi zwieńczył swoją karierę, jest najlepszy. Sędziowanie na wysokim poziomie, kilka kartek więcej można było pokazać, ale wyniku to nie wypaczyło.
1
Demick
Demick
18 grudnia 2022, 21:18
Mi jest najbardziej żal Holandii...
2
Pavlović31
Pavlović31
18 grudnia 2022, 22:06
Mnie się nie podobało zachowanie bramkarza Argentyny który złotą rękawicę sobie przyłożył do krocza i nią machał :) nie wiem w czyją stronę ale to kwintesencja 'kultury' Argentyny
4
Alessio_re6
Alessio_re6
18 grudnia 2022, 22:40
widać, że ogląda polskich freaków. Pokaz modnego ostatnimi czasy „puuu” na oczach milionów ludzi, jest godne podziwu XD
0
milan2002
milan2002
18 grudnia 2022, 21:11
Jestem pewien, że 99% trenerów na dzień dzisiejszy wybrałoby do swojej ekipy Mbappe zamiast Messiego a MVP otrzymuje Argentyńczyk. Beka. :D Ba... Złota piłka już u kuriera. :D
3
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 21:12
Nie no Messi miał epicki mundial więc sobie zasłużył.
1
Boateng93
Boateng93
18 grudnia 2022, 21:15
7 goli, 3 genialne asysty. Gol i asysta w 1/8, gol i asysta w 1/4, gol i asysta w pólfinale, 2 gole w finale. MVP dla Messiego bez dyskusji.
7
milan2002
milan2002
18 grudnia 2022, 21:22
Milanboy
Messi dziś był do zmiany. Nie byłoby dogrywki gdyby nie gubił piłek. Nie zasłużył na MVP. Dostał za to, że jest lubiany. Wyobrażasz sobie co by się działo gdyby Ronaldo zwyzywał kogoś przed kamerami od głupka? Najpewniej by go ukrzyżowali. Messiego po meczu z Holandią ppgłaskano i cisza.
4
milan2002
milan2002
18 grudnia 2022, 21:25
Boateng93
W meczu Argentyna-Chorwacja też bezdyskusyjnie MVP dla Messiego? :)
1
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 21:27
milan2002- Nie no 2 bramki , zagranie po którym poszła kontra na 2 do 0 i generalnie większego podań do przodu udanych oraz dryblingów itd itd, a ty mówisz, że do zmiany? XD

Po Cristiano Ronaldo? Na luzie, CR7 ma mega cięty jęzor. Chyba nie pamiętasz co mówił o Diego Simeone czy tego jak wyzywał Koke.
1
Mellion
Mellion
18 grudnia 2022, 21:31
Można nie lubić Argentyny, ale trzeba oddać cesarzowi to co cesarskie. To był mundial Messiego i to on poniósł Argentynę aż do finału. Mbappe również wielki turniej, ale ze względu na zwycięzcę Messi to bezapelacyjnie MVP.
2
Boateng93
Boateng93
18 grudnia 2022, 21:32
MVP całych mistrzostw bezdyskusyjnie dla Messiego. Jedynym meczem gdzie nie zdobył gola był ten z nami. Poza tym w każdym ciągnął Argentynę. Mbappe w fazie pucharowej strzelał nam i dzisiaj. W pełni zasłużone MVP całych mistrzostw dla Messiego i to mocno zaślepionym fanem Ronaldo trzeba być, żeby to jakoś podważać.
1
milan2002
milan2002
18 grudnia 2022, 21:37
Milanboy
Nie pamiętam tego. Zwyzywał ich przed kamerą na żywo od głupków?
0
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 21:44
milan2002- Wyzywał Koke, że jest przegrany itp, no to facet.. Zresztą raz Messi coś takiego powiedział i wielka afera, bo to nie jest typ zawodnika który przed kamerami tak mówi, ale no zły Messi... Emocje i tak samo jak u CR, ale CR jednak ma cięty język, bo zawsze taki był za co go lubię.
0
milan2002
milan2002
18 grudnia 2022, 22:26
Milanboy
No właśnie chodzi mi o to, że Messi kogoś zwyzywał i nie ma afery. Gdybym przypadkiem tego nagrania nie zobaczył to bym nie wiedział. To jest ulubieniec mediów i zgarnia dlatego nagrody Inni muszą robić dwa razy tyle żeby coś osiągnąć.
0
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 22:28
milan2002- Ulubieńcem? Zawsze nim był Cristiano Ronaldo. Messiego trudno nie doceniać, bo to fenomen piłkarski, ale ulubieńcem to jest CR7 i Neymar oraz także Mbappe, ale każdy z nich jest tutaj przypadków. Messi pracował na swój sukces przez całą karierę i to osiągnął, nie odbierajmy mu tego.
0
milan2002
milan2002
18 grudnia 2022, 22:39
Milanboy
No to już chyba teraz żartujesz. Cristiano Ronaldo ulubieńcem mediów? Poważnie? :) Zdobył 7 razy tytuł króla strzelców LM a ma złotych piłek 5. Messi za każdym razem gdy zostawał królem strzelców tych rozgrywek otrzymywał to trofeum. To samo się stało w przypadku Lewego jak go opykali bo wolą Messiego. No sorry.
0
Alessio_re6
Alessio_re6
18 grudnia 2022, 23:13
Serio trzeba nie rozumieć piłki nożnej, żeby deprecjonować Messiego.
3
milan2002
milan2002
18 grudnia 2022, 23:42
Alessio_re6
Deprecjonowanie to widać wśród wyznawców Messiego wobec osiągnięć innych graczy. Leo ma króla strzelców LM ma złotą piłkę. CR7 ma króla strzelców LM, złotej piłki nie ma. Leo strzela w roku kalendarzowym największą liczbę goli to powód do złotej piłki. Lewy strzela najwięcej, tego trofeum nie otrzymuje. A już sztandar to Snejder z pięcioma trofeami i wicemistrzostwem globu bez ZP bo dostaje ją Messi. :) Tego się nie da obronić. Dostaje nagrody bo jest najbardziej lubiany.
1
Alessio_re6
Alessio_re6
18 grudnia 2022, 23:53
Ale wiesz, ze Złota Piłka, to plebiscyt? Odbywa się głosowanie, nie nagroda za różne wyniki. Nagroda za największą liczbę goli, to Złoty But, gdzie liczy się i tak tylko liga. Messi nie dostawał Złotych Piłek za liczbę goli, tylko za postawę indywidualną, a były lata w których grał najlepiej na świecie. Grać najlepiej na świecie, nie oznacza zdobyć najwięcej goli czy mieć najwiecej pucharów. W 2010 zacząłem interesować się piłką, ale z tego co skojarzyłem po latach, to miał kozacki rok indywidualny, ale nie drużynowy. Dziwne rozumienie, co z tego, ze WS miał super rok drużynowy i dobry indywidualny, skoro był ktoś lepszy.
0
Boateng93
Boateng93
19 grudnia 2022, 06:30
Przez większość kariery Messi i indywidualnie kręcił najlepsze liczby. Ten rok w którym strzelił ponad 90 goli to kosmos nie do powtórzenia. A od kilku lat to jest tak naprawdę ofensywny pomocnik więc samo to, że się go golami porównuje do napastników wiele mówi. Przecież on oprócz worka goli kreuje też grę najlepiej na świecie. Najlepszy napastnik, prawoskrzydłowy i ofensywny pomocnik w jednym/
0
House_vol.2
House_vol.2
18 grudnia 2022, 20:53
Messi zdobył już wszystko. Poza EURO i Pucharem Ekstraklasy ;)
3
Mellion
Mellion
18 grudnia 2022, 20:51
Coś Milanboy mówił o tym, że kibice Barcy bardzo lubią Milan. Nie jestem aż tak obeznany z tematem, ale trochę mnie to zaskakuje. Bez prowokacji, ale wydawało mi się że to akurat Real może mieć z nami znacznie lepsze wspomnienia, a Milan z nimi.

Wszak nie raz dochodziło do relacji pomiędzy tymi klubami, wymienialiśmy się zawodnikami w obie strony, wszak i Theo i Diaza mamy właśnie stamtąd. Może to tylko transfery, ale wskazywały one jasne na to, że relacje pomiędzy nami a Realem w negocjacjach są naprawdę w porządku i trochę legend futbolu grało zarówno dla Milanu jak i Realu.

Co wy byście o tym powiedzieli? Ja osobiście bardziej wolę Real, ale to też ze względu na to, że z nimi dobre relacje ma też Manchester United, którym kibicowałem od dzieciństwa.
3
Levy11
Levy11
18 grudnia 2022, 20:54
Tu masz rację bliżej nam do Realu niż Barcy. Z Barcą to raczej negatywne
1
Levy11
Levy11
18 grudnia 2022, 20:57
Nikt prawie kto kibicował Milanowi (i ogólnie calcio) przed 2010, nie będzie kibicował Barcelonie. Z Realem to różnie, ale te kluby mocno się szanują i nie było nigdy kwasu. Z Barca pewnie też, ale kibice w dużej większości są anty.
9
Mellion
Mellion
18 grudnia 2022, 20:59
Dzięki wielkie za odpowiedzi, nie jestem tak długo kibicem Milanu od ponad dziesięciu lat jak większość z was, bo u mnie to zaledwie 5 lat, ale cieszę się że czegoś się dowiedziałem!
0
Mellion
Mellion
18 grudnia 2022, 21:00
@Miszcz to Milanboy to trochę taka anomalia ;)

Ale oczywiście szacun dla Barcy i Messiego. Sto razy wolę ich niż Inter, City, czy PSG ;)
1
OLRevan
OLRevan
18 grudnia 2022, 21:01
5 lat? Od Rino czy samolocika? Jak od tego drugiego to współczuje gustu ;)
0
Demick
Demick
18 grudnia 2022, 21:14
Budowanie takich uprzedzeń jest po prostu bezsensowne. Ibra, Ronaldinho też grali w Barcelonie.
2
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 21:14
No tak. Na stronie Barcy gdy wygrywał Milan trofeum, to dużo kibiców oddawało szacunek dla Milanu i ogólnie jak były ankiety jaki cenisz klub Prócz Barcy gdy fani robili, to był to Milan. Real to wiadomo, że nas szanuje, my z Realem zawsze dobrze żyliśmy, ale to norma, bo nasze relacje między nimi zawsze były zdrowe.

Jak ktoś nas nie lubi, to zdecydowanie kibice Liverpoolu.
3
Mellion
Mellion
18 grudnia 2022, 21:29
OLRevan już ci mówię, tak na serio oglądać Milan co tydzień zacząłem w sezonie 2017/18. Początkowo to zainteresował mnie transfer Bargiela, ale gdy złożyło się to z czasem mojego pierwszego wyjazdu na San Siro to pamiętam jak byłem wtedy pierwszy raz w Casa Milan, już wtedy poczułem coś pięknego gdy przeczytałem historię klubu.

Pamiętam, że poza Rzymem to właśnie Mediolan na mnie zrobił największe wrażenie. Niestety czasu na zobaczenie San Siro mi wtedy nie starczyło. Z czasem podjąłem decyzję, że muszę kiedyś wrócić do Mediolanu, by zrobić ostatnią rzecz której nie było mi dane - obejrzeć na żywo mecz na San Siro. I tego lata udało mi się spełnić to marzenie, kiedy to w sierpniu byłem na meczu z Udinese :D
1
Mellion
Mellion
18 grudnia 2022, 21:30
Dzięki Milanboy. Jak coś to nie miało moje pytanie wzbudzić jakichkolwiek kontrowersji ani kłótni, tylko po prostu mnie zaskoczyles z tą sympatią kibiców Barcy do Milanu.

Ale dobrze wiedzieć, dziękuję wszystkim za wyjaśnienia!
1
_PAOLO_
_PAOLO_
18 grudnia 2022, 21:44
Milan&Real. Za ManU akurat nie przepadam ale to tyczy się całej ligi angielskiej. Może z kilkanaście lat temu trochę Chelsea kibicowałem bo miałem dobrego kumpla w klasie fana niebieskich i wspólnie mecze oglądaliśmy. Ale od dobrych kilku lat w sumie nie oglądam PL a interesuje się tylko transferami i ogólnie jako tako by móc coś na bukach obstawiać ;)
0
_PAOLO_
_PAOLO_
18 grudnia 2022, 21:49
Milanboy mówił że ogląda od 2011 czy jakoś tak. Więc się zgadza. Od tego okresu nie było raczej powodu by się nie lubić. Wcześniej aż nadto. 2006 i Markus Merk, a potem nastąpiły epizody z Chelsea czy Interem, gdzie pokazali ogromny brak klasy (zraszacze). Wpisz sobie na YouTube "Uefalona", to wyskoczą różne filmiki.

Starsi kibice z kolei mogą pamiętać słynny finał 1994, kiedy sobie przyznali puchar przed meczem.

Ja czuję odrazę do tego okresu "Uefalony", głównie przez bandę idiotów ze szkoły. Media i stronniczy polscy komentatorzy też robili swoje. Takiego spuszczania się nad jednym klubem to nigdy nie widziałem. To się chyba zaczęło jeszcze przed Messim.
Ale wcześniej szanowałem ten klub, jak każdy duży z okresu przełomu XX i XXI wieku. Tamto pokolenie piłkarzy będzie zawsze ciepło przeze mnie wspomniane.
Grali tam najlepsi na świecie, choćby Ronaldo czy Ronaldinho.
Edytowano dnia: 18 grudnia 2022, 21:53
2
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 21:58
Miszcz- Zgadza się, Barcę oglądam od 2011 roku, więc 11 lat , a Milan od 2007 roku , co wiele razy wspominałem , no ale generalnie piłkę regularnie oglądam właśnie od czasu dumy katalonii z uwagi na podstawowke gdzie coraz mocniej sie interesowałem całym footbalem i dostępnością do meczów. Milan oglądałem sporadycznie w tvp aż do czasu 2011 roku.

Moj pierwszy t shirt to była koszulka Shevy, drugi Henryego, a trzecia to chyba będzie Lewandowskiego, bo 4 planuję z Ibrą, a miałem mieć 2 lata temu od byłej, no ale nie doczekałem sie, a prezent już czekał :(
Edytowano dnia: 18 grudnia 2022, 21:59
0
Tutkovic
Tutkovic
18 grudnia 2022, 22:06
Odnośnie Liverpoolu to oba kluby się mocno szanują po historii z 2005 i 2007. Liverpool pierwszy pisał, że nas brakuje w LM i czeka na nas.
1
dejnio
dejnio
18 grudnia 2022, 20:38
Messi przeszedł piłkę nożną, game over.
11
milan2002
milan2002
18 grudnia 2022, 21:42
Messi- GOAL- Greatest Od All Liked
1
biedrus
biedrus
18 grudnia 2022, 20:34
No Argentyna to ciekawy przypadek. 2:0 i pełna kontrola z Holandią, po czym pod koniec 2:2 i karne. Z Francją to samo. Dwa razy się udało, ale Francuzi mieli w 120 min setkę i pewnie by byli mistrzami.
Najgorsze, że pełno tam chamów, z Paredesem na czele. Gdyby Marciniak sędziował mecz z Holandią, to pomarańczowi byliby prawdopodobnie w półfinale.
2
Boateng93
Boateng93
18 grudnia 2022, 20:52
Mental jednak pokazali i tu i tu wydawało się, że już nie mają sił, do tego padną psychicznie, a w tych dogrywkach byli lepsi i potem wytrzymali jeszcze rzuty karne. Francuzi oddali 2 celne strzały i mieli 2 karne z niczego tak naprawdę, w pełni zasłużone zwycięstwo Argentyny.
1
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 20:16
Olivier Giroud po finale dla francuskiej telewizji:

"Nie wiem kto pozwolił mu (Szymonowi Marciniakowi) sędziować ten mecz. On nie zna się kompletnie na piłce i okradł nas z dwóch bramek.

Oj nieładnie Oli nieładnie, naszego Polaka atakujesz.
1
Pavlović31
Pavlović31
18 grudnia 2022, 20:22
Zawsze tak będzie. Jakby miało być na korzyść Francji to Giroud by chwalił. Ale skoro eksperci wyjaśniają że decyzje były słuszne to cóż.
3
Rafał0209
Rafał0209
18 grudnia 2022, 20:23
Odleciał Całkowicie, Marciniak prowadzi najlepiej spotkania na świecie często puszcza grę nie gwiżdże kiedy nie trzeba pozwala grać , warto zauważyć że praktycznie bez Varu jego pierwsze reakcje są przeważnie prawidłowe a var tylko to potwierdza.
13
Mellion
Mellion
18 grudnia 2022, 20:40
Giroud mocno przesadził. Jeśli ma się kogoś czepiać, to może tylko swojej obrony oraz siebie samego.

Marciniak spisał się perfekcyjnie.
7
Marcin1982
Marcin1982
18 grudnia 2022, 20:48
Przynajmniej tą wypowiedzią zaistniał w finale....
1
Boateng93
Boateng93
18 grudnia 2022, 20:54
A tak z ciekawości to z jakich dwóch bramek? Jedna to pewnie ten faul na Camavindze gdzie puścił przywilej i prawie z tego bramka wpadła, a to nie było w polu karnym tylko poza, a Żiru potem z mordą wyleciał.
1
Andre
Andre
18 grudnia 2022, 21:13
Akurat Marciniak bardzo dobrze sędziował ten mecz, wiec tym bardziej nie rozumiem pretensji Giroud.
1
roox
roox
18 grudnia 2022, 22:46
Giru i Theo zagrali słabo we finale.
2
TR3V0R
TR3V0R
18 grudnia 2022, 20:06
Piękny mecz, szkoda trochę że to Argentyna ostatecznie zwycięża, ale cóż zrobić. Reprezentacja której kibicowałem już wcześniej odpadła, to pozostało mi czekać na inne dobre i emocjonujące mecze. Ani Francuzów ani Argentyńczyków jakąś szczególną sympatią nie darzę, aczkolwiek cieszy mnie to że dali dobry mecz i fajnie się to oglądało. Mega dobry występ Pana Szymona Marciniaka, jak dla mnie obecnie top1 sędzia. Każdy mecz praktycznie bezbłędnie sędziowany, a jak dobrze wiemy to sędziowanie na tym mundialu szczególnie kulało i nie raz zabierało radość z gry i oglądania rozgrywki. Podsumowując całkiem niezły mundial, dla Messiego chyba wymarzony scenariusz zakończenia kariery reprezentacyjnej. Nie mniej jednak cieszę się, że już niedługo wracamy do piłki klubowej :)
2
Demick
Demick
18 grudnia 2022, 20:21
Dlaczego szkoda że Argentyna zwycięża? Weszli ze świetnym mentalem na finał. W pierwszej połowie to Francja nie wiedziała co robić. Jak dla mnie zasłużony zwycięzca. Ogólnie dobry mecz, wreszcie nie były odgwizdywane delikatne kontakty, tylko gra była puszczana dalej.
2
TR3V0R
TR3V0R
18 grudnia 2022, 22:31
Dla mnie szkoda, bo po prostu kibicowałem komu innem, ale i zachowania Argentyńczyków bardzo często mi się nie podobały. Mecz tak jak już napisałem bardzo przyjemny do oglądania
0
Levy11
Levy11
18 grudnia 2022, 20:02
Przeczytałem, że Maldini i Masara kontaktują się z Realem jeśli chodzi o Camavingę, wypożyczenie z możliwością wykupu. Tak chce zrobić miejsce dla Enzo Fernandeza i Belingama. Problemem może być pensja, ale sam zawodnik byłby chętny jeśli dostanie możliwość grania. Wiem, że to raczej Masara, ale kto wie?
4
FanACM
FanACM
18 grudnia 2022, 20:11
Dzisiaj Camavinga świetna zmianę zrobił.
7
Dusiek
Dusiek
18 grudnia 2022, 20:15
Nierealne. My moglibyśmy Asensio może wyciągnąć, a nie Camavinge.
2
mmielczar123
mmielczar123
18 grudnia 2022, 20:34
Ciężko o to będzie i pewnie jedynie jeśli Benek odejdzie
0
Mellion
Mellion
18 grudnia 2022, 20:43
Gdyby tak się stało... To wielkie woow. Ale szczerze nawet Asensio bym nie pogradził, patrząc na to jakie problemy mamy na prawym skrzydle.
0
M3TR0
M3TR0
18 grudnia 2022, 20:00
Messi przeszedł grę, skończył piłkę nożną.
11
FanACM
FanACM
18 grudnia 2022, 19:59
Argentyna była świetna w tym turnieju bardzo techniczna piłka casus Barcelony jak ktoś tam niżej zauważył i podobnie pomagali jej sędziowie.

Mam takie spostrzeżenie, że tylko Brazylia mogłaby ich zatrzymać szkoda, że nie było takiego półfinału.
0
Milanboy
Moderator Milanboy
18 grudnia 2022, 20:00
Brazylie to zatrzymała Chorwacja więc wiesz xd.
1
milan2002
milan2002
18 grudnia 2022, 20:07
Brazylię zatrzymała Chorwacja, która następnie rozłożyła nogi przed Argentyną. Nagle mało znany 22-latek przebiegł pół boiska i strzelił im gola.
1
FanACM
FanACM
18 grudnia 2022, 20:14
Wiem wiem tylko mi się wydaje że mecz Brazylia Argentyna byłby ciekawszy. Wiele smaczków nawiązań Itp. Poza tym każdy mecz jest inny.
0
Adi.Milan
Adi.Milan
18 grudnia 2022, 20:24
No dobra i co a Arabia wygrała z Argentyna… takie pisanie nie ma sensu po drugie nie wygrała ta Chorwacja tylko się broniła cały mecz jeden strzał i gol i w karnych byli lepsi. Nic nowego
0
Rossoneri777
Rossoneri777
18 grudnia 2022, 19:59
Gdyby bronił nasz super Mike to jestem pewny ze Francja by wygrała. Słabiutki Lloris
6
Paolo03
Paolo03
18 grudnia 2022, 20:15
Przy karnych był słaby ale same 120 minut całkiem dobre
1
chory
chory
18 grudnia 2022, 19:52
i już wyjaśnione kto był lepszy, Pan Piłkarz Messi oczywiście
0
1  2  3  4  5    >  >>  >|

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się