SCUDETTO


Słaba gra i bolesna porażka: Atalanta - Milan 3:2

9 grudnia 2023, 16:49, cinassek Aktualności
Słaba gra i bolesna porażka: Atalanta - Milan 3:2

Nawet punktu nie wywiózł Milan z Bergamo w meczu 15. kolejki Serie A. Rossoneri przegrali z Atalantą 2:3 - na dublet Ademoli Lookmana trafieniami odpowiedzieli napastnicy, Olivier Giroud i Luka Jović, ale w doliczonym czasie gry show skradł Luis Muriel.

W wyjściowym składzie gospodarzy wybiegł Charles De Ketelaere i od razu na początku spotkania mógł pokonać Mike'a Maignana. Nie udało mu się jednak tego uczynić, bo fatalnie spudłował z kilku metrów po tym, jak piłka spadła mu pod nogi, co stworzyło znakomitą okazję. Nieco później Belg przegrał także pojedynek sam na sam z Francuzem, ale i tak był na spalonym.

Pierwsza połowa nie była ciekawa. W Milanie zaskakiwała zwłaszcza pozycja Alessandro Florenziego, który w fazie konstrukcji akcji przez rossonerich pokazywał się w środku pola i często zdawał się grać nie jako obrońca, a wręcz ofensywny pomocnik. Mediolańczycy nie potrafili jednak pokusić się o absolutne żadne konkretny - Juan Musso nie był niepokojony.

W 38. minucie sytuacja znacznie się skomplikowała. Ademola Lookman wpadł w pole karne gości i oddał strzał, po którym piłka odbiła się od Fikayo Tomoriego i całkowicie zmyliła Maignana. W taki sposób Atalanta objęła prowadzenie 1:0, ale nie utrzymała go do przerwy. W ostatniej akcji przed zejściem zespołów do szatni gola głową strzelił bowiem Olivier Giroud, który perfekcyjnie wykorzystał świetne dośrodkowanie Florenziego z rzutu rożnego.

Po pierwszej odsłonie rezultat brzmiał 1:1.

Druga połowa rozpoczęła się od intensywnych ataków gospodarzy. Milan nie potrafił opanować sytuacji i już w 55. minucie ponownie przegrywał. Z lewego skrzydła dośrodkował De Ketelaere, a na strzał z kilku metrów przed bramką Maignana nabiegł Lookman i nie dając szans Francuzowi skompletował dublet.

Kolejne fragmenty spotkania nie przynosiły ekipie Stefano Piolego żadnego przełamania. Rossoneri nie stwarzali żadnego zagrożenia pod bramką Musso i nie zmieniały tego roszady, których dokonywał szkoleniowiec - wprowadził Ismaela Bennacera czy Lukę Jovicia. Na kwadrans przed końcem mecz mógł zostać rozgrzystnięty, ale Maignan znakomicie obronił uderzenie Giorgio Scalviniego, a po chwili w fantastycznym stylu zatrzymał także i dobitkę Lookmana.

Wyczekiwana przez kibiców Milanu chwila nadeszła w 80. minucie. Christian Pulisic dośrodkował z lewego skrzydła, a z bliska piłkę do siatki wbił kompletnie niepilnowany Jović. Serb zdobył drugą bramkę w drugim spotkaniu z rzędu. To jednak nie wystarczyło gościom, by sięgnąć po punkt. Już w doliczonym czasie gry czerwoną kartkę z gradacji dwóch żółtych ujrzał Davide Calabria, a w 95. minucie o triumfie gospodarzy rozstrzygnął Luis Muriel. Kolumbijczyk pięknym strzałem piętą pokonał Maignana w sytuacji oko w oko i dał Atalancie wygraną 3:2.

Kolejne spotkanie rossonerich już w środę - wyjazdowy mecz Ligi Mistrzów z Newcastle United.

Atalanta Bergamo - AC Milan 3:2 (1:1)

Bramki: Lookman 38', 55', Muriel 90+5' - Giroud 45+3', Jović 80'

Żółte kartki: Ederson 72' - Reijnders 71', Calabria 80', 90+3', Jović 88', Bennacer 90+2'

Czerwona kartka: Calabria 90+3' (za dwie żółte)

ATALANTA BC (3-4-1-2): Musso - De Roon, Scalvini, Djimsiti - Ruggeri (90+8' Holm), Ederson, Pasalić (87' Adopo), Zappacosta - Koppmeiners - Lookman (82' Miranczuk), De Ketelaere (82' Muriel)

AC MILAN (4-3-3): Maignan - Calabria, Tomori, T. Hernandez, Florenzi - Loftus-Cheek (72' Jović), Musah, Reijnders (88' Adli) - Chukweze (59' Bennacer), Giroud, Pulisic

Sędzia główny: Federico La Penna (Rzym)


*** SKRÓT SPOTKANIA ***



748 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
luba17
luba17
11 grudnia 2023, 09:41
Pidżami Rejnders < CDK w tym meczu. Chłop staje się przezroczysty powoli. Nie gramy nic nowego, nie gramy nic z polotem. Laga na Oliego i nic wieciej. Nie wiem czy ewentualne objęcie strów przez Abate cos zmieni. Do cholery przeciez nie wygląda ten skład źle na papierze, gorzej z jego ułożeniem. Theo na środku obrony nie nadaje sie kompletnie a ten łysy cymbał prędzej postawi Krunicia na bramce niż da młodym chłopakom pograć. Przeciez Simić by ogarnal to be problemu, a na pewno by odciążył bardziej Tomoriego i nie pchali by przez Florka ataków. Szykuja sie odejscia zapewne, i to takie które Nas bardzo zdziwią...
0
Rafalzki
Rafalzki
11 grudnia 2023, 09:17
najważniejsze, że Pioli nadal wierzy w scudetto... kurtyna...
0
pijanyroman
pijanyroman
11 grudnia 2023, 08:21
Panowie, panoooowie, tak jak "zadi" niżej pisał - LM jest, top 4 póki co jest, kolumny w excelu się zgadzają, przestańcie się czepiać.
0
Von Strauss
Von Strauss
10 grudnia 2023, 13:40
Dawać już tego betoniarza Conte. Niech nawet to będzie kosztem sprzedaży Leao (który i odejdzie i tak, jak Milan będzie grał tak jak gra) czy Mike i niech posprowadzają kogo potrzebuje.

Gorzej grać się już nie da.

A nie, da, zapomniałem o Dziampaolo i Brocchim.
1
Marcos Salinas
Marcos Salinas
10 grudnia 2023, 15:40
Przy tym jakim pozerem jest Cardinale (Selfie z The Rockiem, pseudo biznesowe konfy o wielkich inwestycjach, lans na LM, gadki o algorytmach, gdy w rzeczywistości robi się najzwyklejszy draft pod obrót gotówką itp.) na spokojnie z takimi decyzjami. Lepiej poczekać ze zmianą trenera do końca sezonu i najwyżej tymczasowo awansować Abate, bo z takim pośpiechem jeszcze nam wrzucą jakiś anglojęzyczny eksperyment pokroju Pottera albo kogoś ze Stanów, a wtedy nie odkręcimy się przez dwa, trzy sezony jak Chelsea.
Będzie większa rotacja na rynku trenerów, wtedy przyjdzie czas na docelowe zastąpienie Piolego.
Edytowano dnia: 10 grudnia 2023, 15:40
0
Vol'jin
Vol'jin
10 grudnia 2023, 15:47
Zrobimy drugą rewoltę i zostaniemy z żołnierzami Conte pod 3 5 2 ...

To już wolę szukać trenera pod to 433/4231
1
muamba_kabumba
muamba_kabumba
10 grudnia 2023, 21:23
Tylko nie Conte. Nie przeginajmy w drugą stronę...
0
Von Strauss
Von Strauss
10 grudnia 2023, 22:35
Vol'jin

Tylko kto? Kto jest w zasięgu pod to? Kto pójdzie krok dalej? De Zerbi? Bo Klopp póki co poza.


muamba_kabumba

Tylko tak na serio Conte jest jedynym trenerem w zasięgu o którym można powiedzieć:
1) zdobył mistrzostwo w Serie A z dwiema różnymi drużynami
2) jego drużyny punktują na poziomie 1,76-2,12, przy czym drużyny topowe we Włoszech powyżej 2,00
3) umie budować drużynę
4) jego drużyny strzelają ponad 2 bramki na 1 straconą (przy czym Juve prawie 3:1)
5) z dużych nie poszło mu w totkach, ale tam nikomu nie szło i nie idzie.

Mając do wyboru Conte albo jakieś Pottery czy inne Garcie to wybór jest prosty.

Marcos Salinas

też myślałem o Abate tylko martwię się tym, że chłop się wywali. Ten Milan potrzebuje silnej ręki, która zna metodologię, jest w stanie szybko nauczyć prostych schematów (bo tego nawet tu brak) i gry defensywnej. A prócz dwóch betonów (Allegriego (i tu serio duże XD, że w ogóle o nim piszę) i Conte) nie przychodzi mi nikt do głowy.

Serio, obecny Milan wraca do punktu wyjścia z banter ery. Był moment, że Milan dobrze bronił (Gattuso) ale leżały inne rzeczy, był moment, że Milan grał ładną piłkę (po przerwie covidowej), był moment, że Milan grał pragmatycznie (sezon mistrzowski) a teraz jest moment, że Milan nie gra. Po prostu, oni wychodzą na boisko i sami nie wiedzą co mają robić.
2
muamba_kabumba
muamba_kabumba
11 grudnia 2023, 07:51
Ja bym na Sarriego postawił. Ma u nas bardzo dobry materiał ludzki pod swoją filozofię.

Uważam, że pod Conte musielibyśmy zrobić nieźle przemeblowanie a na koniec z zespołu zostałyby zgliszcza bo chyba nie ma wątpliwości, że Antonio rozkręciłby jakiś konflikt w klubie.
0
Von Strauss
Von Strauss
11 grudnia 2023, 09:11
Sarriball? Nie, dziękuję. Zobacz na Lazio, ich grę i wyniki. W zeszłym sezonie jeszcze to jakoś wyglądało, w tym, bez SMS-a, są cieniem samego siebie.

"a na koniec z zespołu zostałyby zgliszcza"
Juve po Conte - mistrz, mistrz, mistrz itd.
Inter po Conte - wicemistrz, trzecie miejsce, póki co pierwsi
Chelsea po Conte - trzecie, czwarte, czwarte, czwarte, do tego wygrana w LM

no jak zostawi takie zgliszcza, że trener po nim albo będzie wygrywał ligę albo LM, łapiąc się co sezon na grę tam, to super.
1
sharakmilanista
sharakmilanista
10 grudnia 2023, 12:22
te tytuły o słabej grze czytamy już od roku ale nasz wspaniały treneiro ciągle z nami jest...

hmmm o co chodzi w tym klubie?!?!?!?
1
k__f__c
k__f__c
10 grudnia 2023, 11:50
Tymczasem Origiego chcą już zimą oddać z powrotem xD
Transfer dekady jprdl...
0
roby45
roby45
10 grudnia 2023, 11:24
Zaraz 12 godz a on dalej trenerem
3
szyka
szyka
10 grudnia 2023, 11:17
Uważam, z Stefan powinien dostać jasne ultimatum, wygrana z newcastle i w lidze co najmniej 8 wygranych na 10 najbliższych kolejek.
Dość psucia tego klubu, ten trener nie potrafi seryjnie wygrywać, przecież my od sezonu mistrzowskiego noe mieliśmy serii nawet 5 wygranych..
1
kamilus
kamilus
10 grudnia 2023, 11:23
Według plotek takie ultimatum już miał dostać (osobiście myślę, że dostał nie tylko raz), ale że póki co wciąż jesteśmy w grze o LM i w miarę bezpieczni w top 4, to zarząd nic z nim nie robi.

Imo nawet odpadnięcie z pucharów też nie da jego dymisji, bo dopiero gdy przestaniemy ciułać punkty to Stefan poleci. Ale czy mam rację, zobaczymy może już niedługo.
1
artorn
artorn
10 grudnia 2023, 11:31
Pytanie właśnie czy taka zmiana powinna być teraz i nam wyjdzie na dobre czy na złe bo tego nie wiadomo:(
1
KRWISTY
10 grudnia 2023, 11:11
-Pioli !!!
-Co ????
-Widzisz ten las ???
-Nie bo mi drzewa zasłaniają !!!

I tak wygląda ta strategia !!!
Zawdzięczamy dużo,on Milanowi też , ale czas na zmiany !!!
1
digilong
digilong
10 grudnia 2023, 10:01
I znów wracamy do tego momentu gdzie to właśnie moja drużyna obrzydziła mi piłkę nożną. Nie mogę już patrzeć na to, nie mogę już oglądać LM, w weekendy nie czekam już na meczyk Milanu żeby trochę się podekscytować. W ten weekend wiedziałem co się stanie i wiecie co? Zamiast meczu poszedłem z żoną na zakupy świąteczne, czego ogólnie nienawidzę. Zdrowszy dzięki temu jestem….
0
Nazgul
Nazgul
10 grudnia 2023, 10:10
I biedniejszy :D
1
Marosso
Marosso
10 grudnia 2023, 00:34
Kreatywność to coś obcego dla naszych zawodników i co najgorsze z miesiąca na miesiąc regres plus pojedyncze objawienia. Okropnie to wygląda, żeby na tyle wyborów kiedy trzeba podać w prawo to podaje w lewo , kiedy można zagrać w uliczkę to kiwie lub strzela , kiedy trzeba podciągnąć to kółeczko i do tyłu. Ileż można stać w miejscu i prezentować tak archaiczny futbol oparty na indywidualnych przebłyskach. Druga sprawa , mamy szpital i na pewno dużo winy w tym sztabu trenerskiego , ale ludzie my od 13 miesięcy zagraliśmy raptem kilka meczów z dwiema niezłymi połowami.
Edytowano dnia: 10 grudnia 2023, 00:35
1
zadi
zadi
10 grudnia 2023, 00:01
Ludzie, bylismy w polfinale LM. Jetesmy na 3 miejscu w tabeli. Zejdzcie na dol, zjedzcie snickersa i dajcie spokoj z tym pioliout.
0
p_sommer
10 grudnia 2023, 00:03
Sęk w tym, że drużyna regresuje zamiast progresować. W każdym aspekcie.
11
marcinomilano
marcinomilano
10 grudnia 2023, 00:17
xDDDDD Byliśmy w półfinale tylko dlatego że mieliśmy szczęście z drabinką i że trafiliśmy na zmęczone Napoli które skupiło się na Scudetto. Najwyraźniej nie specjalnie interesujesz się tym co się dzieje z tym klubem od momentu w którym w zeszłym sezonie wyszliśmy z grupy w LM. Inter też był w tym samym półfinale, problem z tym, że aktualnie jesteśmy 3 półki niżej poziomem od nich
11
ósmy
ósmy
10 grudnia 2023, 09:01
A dwa lata temu zdobyliśmy Scudetto!
0
_PAOLO_
_PAOLO_
10 grudnia 2023, 09:05
Tak, a już wspomnieć, że było 5 miejsce i tylko kara dla jufków nas uratowała, to już po co.
3
p_sommer
9 grudnia 2023, 23:50
Wymiotować się chce podczas oglądania gry Milanu. Jesteśmy mega dziadami, aż wstyd. Zero zaangażowania, zero pomysłu...
3
marcinomilano
marcinomilano
9 grudnia 2023, 23:49
Jesteśmy strasznie słabi
1
siara8888
siara8888
9 grudnia 2023, 23:24
Najgorsze jest to ze My jestesmy z jakies 100 lat za interem jesli chodzi o filozofię grania...Pioli Out
7
Bigi30
Bigi30
9 grudnia 2023, 23:20
Milan jest słaby i tyle
1
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
9 grudnia 2023, 22:42
Monza, Salernitana, Sassuolo, Cagliari, Empoli
Podłożenie się, wygrana, wpierdol, wygrana, remis.
I #teampioli zachwycony, bo mamy nadal TOP4.
9
nadgnity
nadgnity
9 grudnia 2023, 23:16
Jest jeszcze w ogóle teampioli?
1
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
10 grudnia 2023, 09:50
Jakiś niedobitek się trafił parę wpisów wyżej.
0
sKUBAniec
sKUBAniec
9 grudnia 2023, 22:41
Bardzo dobry mecz Atalanty. Zasłużyli na wygraną. Przegrana z nimi nie jest kompromitacją. Brak stylu niestety jest. Pressingiem zabili Milan, a sam mecz mogli zamknąć dużo wcześniej, ale ich obrona jest jeszcze słabsza niż Milanu bez nominalnych obrońców. Może nasi nie mogli dzisiaj biegać, tyle co powinni. Newcastle to teraz główny cel. Spodziewam się lepszego widowiska. Bramka Muriela... takie gole strzelało się na boisku szkolnym. Gratuluję udanej próby.
0
MilanSince94Forever
MilanSince94Forever
9 grudnia 2023, 21:51
Trochę wypiłem ale Pioli out. Nie ma innej opcji
11
Maldini1984
Maldini1984
9 grudnia 2023, 22:07
Trochę? A da się to na trzeźwo ogarniać?
12
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
9 grudnia 2023, 21:49
Doceniam swoją inteligentną decyzję, że tego nie oglądałem. #pioliout
Kotlet miał asystę! Curva sud mać! Niebywałe.
0
mmielczar123
9 grudnia 2023, 21:45
Dajmy już nawet tego Abate na pierwszego trenera, byle była jakaś świeżość w drużynie. Zarówno kibice, jak i piłkarze chcieliby już chyba nowego otwarcia, bo teraz jest takie męczenie buły, że nikomu to nie wychodzi na dobre, a gorzej niż z Piolim nie będzie
8
AbyZrozumiec
AbyZrozumiec
9 grudnia 2023, 21:35
Tylko można popaść w alkoholizm. Wypiłem kilka drinków z nerwów i jeszcze jak oglądam mecz kuzynów to mogę dołożyć do tego depresję.
3
Corsa
Moderator Corsa
9 grudnia 2023, 21:34
Już nawet nie boli mnie ten mecz, bo przed nim niczego innego się nie spodziewałem :/
2
lyndonmilan
lyndonmilan
9 grudnia 2023, 21:24
Ciezko bedzie cos zmienić z Padre I obecną kadrą, potrzeba prawego obrońcę, srodkowego, pomocnika i napastnika a wracają po sezonie, Origi, Ballo-Toure, Colombo, Messiah, Saelemeakers, Vasquez, Gabbia, Maldini i Lazetic i byç może De Ketelare i ciezko bedzie sie ich pozbyc znowu, a mimo wszystko wykupiłbym Jovica
Edytowano dnia: 9 grudnia 2023, 21:25
1
muamba_kabumba
muamba_kabumba
9 grudnia 2023, 22:06
Jovic może dołączyć bez odstępnego akurat.
0
lyndonmilan
lyndonmilan
9 grudnia 2023, 21:18
Cieszy bramka Jovica i występ De Ketelare, jak tak dalej będzie gral to go Atalanata wykupi a jak jednak nie to wròci do nas fajny grajek.

No i Muriel, zawsze go chcialem u nas od czasów gry w Udine i Samdorii
0
ósmy
ósmy
9 grudnia 2023, 21:24
Cieszy Ciebie bramka Muriela w ostatniej akcji meczu, która zadecydowała o naszej porażce?
1
AdrianoGalliani
AdrianoGalliani
9 grudnia 2023, 22:12
Jak zwolnią Piolego to nas będzie cieszyć. Ale nie zwolnią, bo mamy bezjajców w zarządzie.
1
lyndonmilan
lyndonmilan
11 grudnia 2023, 15:18
Tak, cieszy mnie bramka Muriela , szkoda ze zwycieska
0
Rossu
Rossu
9 grudnia 2023, 20:57
Prawda jest taka, że obecne miejsce w tabeli jest wynikiem ponad stan.
Mamy tak dużo punktów dzięki Leao, Pulisiciowi, Giroud i Maignanowi.
Organizacyjnie jesteśmy na poziomie Udinese albo innej Genoi, jedyne co różni się w grze od tych drużyn, to mamy lepsze indywidualności.
To jest niepojęte co się wyprawia w tym sezonie - notoryczne problemy z urazami, jakieś głupie i dziwne kartki, wybory Piolego, ogromny regres rozwojowy zawodników i wiele innych.
Mam wrażenie, że ta drużyna jest totalnie pogubiona, Pioli też się już pogubił. Chciałbym, żeby ten trener tu został i znalazł złoty środek na to wszystko. Ale nie można być naiwnym, bo już miał na to bardzo dużo czasu i najlepsze dla klubu będzie rozstanie.

Będzie tylko jeszcze gorzej i może nas to słono kosztować.
14
Luther Blissett
Luther Blissett
9 grudnia 2023, 23:02
Nic dodać, nic ująć.
0
Paulaner
Paulaner
9 grudnia 2023, 20:53
Ile jeszcze Pioli ma przegrać żeby go zwolnili? Wygrane na fartach przebłysku poszczególnych piłkarzy. Dał na 19 trofeum ale od tamtego sezonu Milan zalicza regrest niestety.
4
Diavo
Diavo
9 grudnia 2023, 20:53
Padre nie radzi sobie z drużynami grającymi z kontr jak Inter,Atalanta, BVB. Nie wyciąga wniosków..
0
Grande
Grande
9 grudnia 2023, 21:28
A z kim sobie radzi?
0
Cactus
9 grudnia 2023, 20:42
W ogóle nasza druga linia przez 15 kolejek wyprodukowała aż zawrotne 2 bramki (Reijnders, Loftus) i 3 asysty (Reijnders, Loftus, Musah) Rzekłbym, że to nie jest produktywność na miarę zespołu który powinien bić się o tytuł.
Z letnich wzmocnień uwzględniając wszystkie pozycje, jedynie Pulisic dowozi liczby regularnie. Strach się bać co by było gdyby Amerykanin dostosował się poziomem do kolegów z drużyny.
3
wielki prostownik
wielki prostownik
9 grudnia 2023, 20:46
To wynika z taktyki jaką gramy. I Piloego środek pola ma ryglować dostęp do bramki a wszystkie półki są zgrywane do boku. Prymitywne to i przewidywalne ale z tego wynikają kiepskie liczby pomocników. Zawsze za Piolegovtak było.
8
Zielony2009
Zielony2009
9 grudnia 2023, 21:05
Ciekawa statystyka niemniej kiedy ostatnio mieliśmy w drugiej linii zawodnika który notował dobre liczby? To już praktycznie tradycja Milanu, że trójka pomocników ma raczej zadania defensywne i brak jest tam graczy o ofensywnym zacięciu.
0
dykt4tor
dykt4tor
9 grudnia 2023, 23:44
Mamy graczy o "ofensywnym zacieciu" ale Pioli ich kastruje dając im wyłącznie zadania defensywne
1
Jago
Jago
9 grudnia 2023, 20:41
Naszła mnie taka myśl że widziałbym tu kiedyś Gaspieriniego
1
archie1899
archie1899
9 grudnia 2023, 21:01
Nie, tego wariata tu nie potrzeba.
6
Corsa
Moderator Corsa
9 grudnia 2023, 21:36
Moim zdaniem to zły kandydat, gdyby nadawał się do wielkiego klubu, to już by ktoś go dawno wyciągnął.
1
p_sommer
10 grudnia 2023, 08:20
Pioli tez się do wielkiego klubu nie nadaje a jednak w takim pracuje...
0
muamba_kabumba
muamba_kabumba
9 grudnia 2023, 20:41
Ja generalnie aż tak bym Pioliego nie winil bo myślę, że większość ludzi zdawała sobie sprawę że trener ma swoje ograniczenia. Natomiast to, ze idealny moment na zmianę i upgrade całego zespołu przespali nasze rekiny biznesu to inna sprawa. Cardinale/Furlani mieli obraz poprzedniego sezonu i widzieli, że tej drużynie potrzebny jest ktoś kto rozwinie drużynę jako kolektyw tak żeby umiejętności Leao były traktowane jako bonus a nie główna metoda na ofensywne. Pioli jest jaki jest ale decyzję strategiczne podjął ktoś inny i prawdopodobnie wtopił...
Edytowano dnia: 9 grudnia 2023, 20:42
3
uczciwyoszust
uczciwyoszust
9 grudnia 2023, 20:41
Zwolnić Stefana już teraz i z Newcastle liczyć na efekt miotły.
1
Grande
Grande
9 grudnia 2023, 20:34
Drogi Święty Mikołaju, w tym roku proszę, żeby ten sezon już się skończył. Jak jest teraz.
2
karp_fso
karp_fso
9 grudnia 2023, 20:30
Piłkarze są kompletnie pogubieni, taki jest też nasz trener.
Widać, że pod kątem personalnym ta kadra ma jakość. Uważam, że po Interze mamy najsilniejszą kadrę we Włoszech (może jedynie Napoli jest porównywalne, Juve ma mimo wszystko słabsza karne). Widać to było nawet w dzisiejszym meczu.

Tylko co z tego, skoro jako drużyna, to się kompletnie nie klei. Leży ustawienie, leżą schematy, leży wszystko. Wiadomo, kontuzje więc można wyobrazić syf w obronie, ale pomoc i atak dalej mamy dosyć mocny.
16
ósmy
ósmy
9 grudnia 2023, 20:40
Dlatego nie widzę większego sensu w zatrudnianiu nowych zawodników w zimie pod tego trenera.
To nie ma sensu, zwykłe pudrowanie i zaklejanie plastrem urwanej nogi.
Jak ktoś wcześniej zauważył, ładnie grający ofensywnie Adli cofnięty do tyłu, to samo Rejinders, a RLC przychodzący w miejsce defensywnego Sandro urywa się do przodu. Musah niczym wolny elektron biega po całym boisku.
Chaos. A z chaosu nic dobrego nie wynika.
4
AbyZrozumiec
AbyZrozumiec
9 grudnia 2023, 20:42
No ja też uważam że kadra odstajemy tylko Interowi tylko gdy ktoś przychodzi do Interu od razu traci swoje umiejętności. Pamiętam jakim kozakiem był Paqueta a później totalnie grał dno. A wiedziałem że w nim jest wielki potencjał. Już nie wspomnę o Hakanie który odszedł z Milanu i naprawdę gra super.
0
Gerada
9 grudnia 2023, 20:53
Nie zgodzę się z tym, że pomoc i atak mamy dość mocny...

Giroud - z całym szacunkiem ale to jest "nowy Ibra" u nas, czyli gracz z klasą i pewnymi umiejętnościami, ale kompletnie niemobilny i skazujący nas na archaiczną grę.

Pulisic - gość ma niezłą technikę i czasem nawet prosto kopie piłkę (mega atut w dzisiejszym Milanie) tylko co z tego jak absolutnie za każdym razem kiedy dostaje piłkę musi dotknąć jej minimum tysiąc razy zanim rozważy podanie jej do któregoś z kolegów, co niweczy absolutnie każdą możliwość kontry idącą przez Amerykanina, a często i ataki pozycyjne...

A to są nasze dwa najjaśniejsze aktualnie punkty w ofensywie...

Chukwu to póki co praktycznie zawsze w drybling idzie i zasadniczo jak rywal się nie poruszy przy jego zwodach to Nigeryjczyk mu sam piłkę odda... Jest póki co idealną antytezą mocnego gracza i bezpiecznym stwierdzeniem jest, że w samej Serie A wypada znacznie gorzej narazie niż De Ketelare wypadał sezon temu...

Loftus - silny na nogach z piłką przy nodze ale mimoza straszna w dynamicznym doskoku do rywali

Reijnders w ogóle słaby defensywnie...

Jak tych dwóch dołączymy do Oliviera, to skutecznie jesteśmy ograniczeni w pressingu i już kluczowy element taktyczny staje się zwykłą mrzonką...

Z graczy na prawdę topowych w drugiej linii i ataku mamy: Leao i Bennacera. To są gracze, którzy są w stanie "pokonać" rywali na swoich pozycjach.

Reszta to gracze, którzy potrafią "coś" a kilku innych "cosiów" ni w ząb, gracze ograniczeni na potęgę. Na tym tle wybija się Pulisic dlatego, że w przeciwieństwie do pozostałych "ograniczonych" jest nastawiony na efektywność zagrań, działa zero-jedynkowo - żeby strzelić gola. Stąd na tle pozostałych na prawdę błyszczy.
2
Zielony2009
Zielony2009
9 grudnia 2023, 21:09
Gerada
Owszem, masz wiele racji niemniej spójrz czym dysponuje w pomocy Lazio czy Juventus, u Rzymian większości graczy w ogóle nie kojarzą zaś Juve ciągnie na wyszydzanym Rabiocie i sporej ilości młodych, których sami wykreowali.

W Romie też nie za bogata, może gdyby nie kontuzje można by mówić, że mają mocny atak (z tego co pamiętam urazy leczą Abraham a i Azour gra w kratkę).
2
karp_fso
karp_fso
9 grudnia 2023, 21:28
Gerarda
Dokładnie to co wyżej napisał Zielony. Ja wiem, że to nie jest kadra na Europę, ale na Serie A jest absolutnie wystarczająca, może brakuje napastnika. Z taką kadrą powinniśmy walczyć o majstra z Interem (który i tak by raczej nas sieknął bo ma lepszą kadrę i mniej kontuzji), a my zaczynamy drżeć o top 4. A nawet dzisiaj pierwsza bramka dla nas wpadła kompletnym fuksem.
1
Gerada
10 grudnia 2023, 11:05
@ Zielony
Juventus może mieć na papierze przeciętną drugą linię, ale ma mocny atak. Różnica polega na tym, że my bez Leao i Bennacera mamy równie przeciętną drugą linię i dużo słabszy atak... ja piszę o tym, że mamy aż dwie linię, czyli obie odpowiadające za zdobywanie bramek bez odpowiedniej jakości. Jesteśmy też od pewnie dekady jedynym ewenementem bez bramkostrzelnego napastnika.
0
Fushnikov
Fushnikov
9 grudnia 2023, 20:27
Grali jak dziady to przegrali jak dziady.
2
ConradJethro
ConradJethro
9 grudnia 2023, 20:26
Pioli ma "jedną" zajebistą wadę, nie potrafi grać zawodnikiem na jego nominalnej pozycji.
Reijnders i Adli, obaj pomocnicy z ofensywnym podejściem, nigdy nie grali w obronie.
Chukwueze w Valencii to był schodzący napastnik a nie nominalny skrzydłowy.
Nawet Jovic, spina się jak nie musi rozgrywać.
Dość łysej pały. Niech to kupią Araby i człowiek może ba zawał nie zejdzie.
4
Piotrek1899
Piotrek1899
9 grudnia 2023, 20:36
Przede wszystkim, Chukwueze nie grał w Valencii.
Piłeś, nie pisz ;p
2
Paulaner
Paulaner
9 grudnia 2023, 20:25
Ta drużyna jest rozbita nie ma żadnego schematu na grę . Pioli nie ustawia zespołu pod przeciwnika. Milan cofa się w rozwoju niestety. PioliOut i tyle w temacie
1
Piotrek1899
Piotrek1899
9 grudnia 2023, 20:25
Atalanta wygrała w pełni zasłużenie, a myślę, że się ze mną zgodzicie, że wynik zupełnie nie odzwierciedla przebiegu meczu. 3:2? Tutaj powinno być spokojnie 5, a nawet i 6 dla La Dei.
Generalnie, przykro się ten nasz Milan ogląda, a jakby się tak zastanowić, to brakuje tylko Leao z przodu i Thiawa. Cała reszta jest na swoich pozycjach. Theo nie liczę, bo on jest w tym sezonie tak rzadki, że w innym klubie z ławki by nie wstał. To jest wszystko tak nijakie, że głowa boli. Do tego masa prostych, indywidualnych błędów. Czy to z przyjęciem, czy to z podaniem. No i przede wszystkim szybkościowo fatalnie wyglądamy. Idealnym podsumowaniem tego jest Chukwueze. Wybaczcie, ale aktualnie tęsknię za Messiasem i Saelemaekersem. Ten gość jest tak łatwy do zatrzymania, że aż trudno w to uwierzyć. Wystarczy stać obok niego i w zasadzie tyle. Tamci przynajmniej bronili nieźle, natomiast Nigeryjczyk nie pomaga w niczym. Na koniec. Myślę, że jeśli chodzi o same wyniki, to Pioli jako tako może się obronić, natomiast mając na uwadze to, w jakim stylu Milan gra... Hm, tutaj, uważam, że nie broni go nic. Nie wiem, jak innym, ale mi się ta drużyna nie podoba ani trochę. Właściciel powinien się mocno zastanowić, czy chce by jego interesy reprezentowała taka mdła ekipa ;)
2
ConradJethro
ConradJethro
9 grudnia 2023, 20:28
Taa, od razu 9 a może nawet 11:0.
Nie pij, oglądaj
1
Cisek666
9 grudnia 2023, 20:31
Liczą się punkty a nie w jakim stylu je zdobędziemy.
Takie jufe gra tak beznadziejnie mecze, że głowa boli, a jednak cały czas punktuje.
0
Piotrek1899
Piotrek1899
9 grudnia 2023, 20:31
Chłopie, sam CDK miał dwie setki, Lookman po rajdzie Scalviniego też. Kto tu pije? ;p
1
Piotrek1899
Piotrek1899
9 grudnia 2023, 20:34
Cisek666
Juve prowadzi Allegri. On po prostu ma taki plan na mecz. I wszystko pod to jest ustawione. Zawodnicy wiedzą, co mają robić. Żelazna dyscyplina. U nas jest chaos, póki co.
0
ConradJethro
ConradJethro
9 grudnia 2023, 20:36
Piotrek, no Ty
0
Piotrek1899
Piotrek1899
9 grudnia 2023, 20:38
Czyli jednak nie oglądałeś. To się nie udzielaj ;)
Edytowano dnia: 9 grudnia 2023, 20:39
0
Gerada
9 grudnia 2023, 20:42
Pełna zgoda z tym, że Messias i Salemaekers to była inna liga, do której obecny Chukwueze u nas to nie ma podjazdu... Nigeryjczyk wygląda koszmarnie.

Co do tego, że gra źle wygląda "stylistycznie" - pełna zgoda również. Natomiast nie mogę się jakoś doszukać, co by tu mogło lepiej wyglądać... W sensie, nie że bronię Pioliego czy kogokolwiek, ale my zwykłą jakością poszczególnych jednostek wyglądamy jak FC Tartak.

Ja ciągle mam wrażenie, że my jesteśmy zespołem przeciętnym robiącym wyniki ponad stan - w sensie patrząc na to kogo my w każdym meczu wystawiamy na boisko... I bardzo źle się czuję z tym, że oglądając mecze takie jak dziś nie za bardzo potrafię odnaleźć jakiś promyk nadziei, że to da się na prawdę na dobre zmienić...
1
Piotrek1899
Piotrek1899
9 grudnia 2023, 22:31
Gerada

Przede wszystkim Milan powinien szybciej transportować piłkę na skrzydła. Do tego nie potrzeba jakichś wielkich umiejętności. Chodzi o to, że mamy w składzie wybitnego specjalistę od gry głową, a tego zupełnie nie wykorzystujemy. Dlaczego? U nas bramkarz ma więcej kontaktów z piłką, niż ktokolwiek z ofensywy. Te akcje są tak ślamazarnie i ociężale konstruowane, że nie ma bata, by jakąkolwiek drużynę zaskoczyć. Maignan-Tomori-Calabria-Maignan-Theo-Maignan i lufa na Giroud. Może tym razem uda mu się celnie zgrać. Tak to mniej więcej wygląda. Gdzie tu jakaś myśl? Chęć zaskoczenia przeciwnika? Skoro tego Pioli nie potrafi inaczej poukładać, to grajmy prostą piłkę, szybszą, ale za to z jakimś sensem. Trzeba robić przewagę na skrzydlach, pomocnicy powinni szybko piłkę do boku przekazywać, Calabria i Theo w każdej akcji muszą wspomagać skrzydłowych i wrzucać te piłki na Giroud ile wlezie. To powinna być naczelna myśl taktyczna tego zespołu, dopracowana do perfekcji. Oczywiście, nie da się tak grać 90 minut, 50 razy w sezonie, ale lepiej mieć jakiś jeden schemat idealnie działający, niż 10 nijakich.
2
jarek2572
jarek2572
9 grudnia 2023, 20:23
Na fb wyświetliło mi się zdj Jovica, że strzelił na 2-2. Wszedłem w komentarze, a tam saaaaame #Pioliout xd. Pioli przeciwko całemu światu.
0
Gerada
9 grudnia 2023, 20:16
Abstrahując od tego, że po niechlujnej pierwszej połowie, w drugiej jeszcze w tym elemencie podwoiliśmy wykonywanie wszystkich zagrań, i pomijając, jak źle wypadli niektórzy z naszych graczy, to koszmarnie dramatyczne sędziowanie w tym meczu... Jak ja nie znoszę jak jakiś pajac z gwizdkiem sprawia, że meczu po prostu nie da się oglądać...

I tu nie chodzi o to, że wygralibyśmy czy nie wygrali... Chodzi o to, że decyzje - w tym większość istotnych - lawinowo są przydzielane z maszyny losującej...

La Penna sprawił, że mimo iż na niektórych naszych graczy nie dało się patrzeć dziś to i tak był najgorszy na placu...

Atalantę można było dziś ograć, natomiast z przodu mieliśmy tak mało argumentów, że nie mam pojęcia jakim cudem strzeliliśmy aż dwa gole... Kiedy mieliśmy piłkę to Atalancie wystarczyło czekać aż sami im oddamy - mogliby leżeć na boisku, a i tak przy naszej "precyzji" w większości naszych ataków dostaliby piłkę... A kiedy Atalanta miała piłkę to mając Giroud na placu, łącząc to z dynamiką w doskoku Loftusa i zwyczajnie mizernymi zdolnościami w odbiorze Reijndersa to wyglądało tak, że nasza jedyna nadzieja w tym, że gospodarze jak najszybciej zrobią cała akcję, oddadzą niecelny strzał i zaczniemy sobie grać od bramki...

Zwłaszcza w drugiej połowie wyglądaliśmy z przodu kompletnie bezzębnie, a broniąc bez determinacji... Za dużo u nas jednostek przeciętnych lub maksymalnie solidnych ligowców... Prawda jest taka, że dzisiaj to taki De Ketelare byłby być może najjaśniejszą postacią w naszej grze do przodu...

PS: Theo z Frosinone wypadł na środku świetnie, ale dzisiaj wyglądał jak dziecko we mgle jeśli chodzi o poruszanie się i ustawianie w fazie defensywnej na tej pozycji... Jeśli Fik nie będzie miał optymalnego partnera na środku to zostajemy z na prawdę sporym kraterem przed Mikiem dla każdej drużyny, która jest w stanie spróbować gry kombinacyjnej...

Jest źle.
4
Boateng93
Boateng93
9 grudnia 2023, 20:16
Czyli oficjalnie gramy o awans do LM i nic więcej w tym sezonie. Czy mądrze było postawić na Pioliego nie Maldiniego? No raczej nie...
2
Jogin
Jogin
9 grudnia 2023, 20:11
Mi najbardziej żal chyba obecnie Tomoriego, bo on przy takim składzie obrony, gra praktycznie sam, naprawdę nie rozumiem czemu nie damy nominalnego środkowego obrońcy jaki jest Simic, szczególnie że coś już tam liznal gry w pierwszej drużynie. Ten chaos i zamiany Theo i Florenziego wprowadzają więcej zamieszania niż zysku. Za kilka takich meczy, to Tomori zostanie zajechany i wypadnie na jakąś mięśniowke.
4
Rossoneri777
Rossoneri777
9 grudnia 2023, 20:10
Wolałem Milan Rino, niż obecny Piolego xd
9
epl
epl
9 grudnia 2023, 20:28
Krótka pamięć kibica. Wiele można zarzucić Piolemu ale nie popadajmy w absurdy. Gattuso Z WYBORU posyłał na atak Kalinica. W tym czasie Cutrone będący w świetnej formie czasem dostawał ogony, a Silva chyba jeszcze rzadziej.
Za Gattuso Milan nigdy nie grał porywająco. Zwykle się to ciężko oglądało. Obecnie Milan jest w kiepskiej formie ale są okresy w sezonie że ogląda się to z przyjemnością. Nie wyobrażam sobie tamtego Milanu walczącego w LM tak jak to było w zeszłym sezonie.

Także trochę chłodnej głowy i rozsądku życzę.
2
Klimczer
Klimczer
9 grudnia 2023, 20:29
Co by nie mówić Rino w tamtym momencie mógł pomarzyć o takim składzie jak teraz. Naszym trzonem zespołu wtedy był Bakayoko i Rino był w stanie zrobić z niego zawodnika na poziomie.
Edytowano dnia: 9 grudnia 2023, 20:31
2
epl
epl
10 grudnia 2023, 10:37
@Klimczer
Jakoś nie wydaje mi się żebyśmy teraz mieli dużo lepszy skład.
Jest Theo, ale brakuje np. Kessiego, Bonaventury. Był Paqueta, Cutrone, Silva których Rino trzymał w zamrażarce jak dziś Pioli trzyma Adliego.

Rozumiem, że kiepski mecz i kiepska forma skłaniają do krytyki Piolego, ale zachowajmy trochę rozsądku i nie idealizujemy tego co ewidentnie nie zdało egzaminu.

Rino to był świetny piłkarz, jeden z moich ulubionych. Ale jako trener w Milanie nie poradził sobie zupełnie.
0
Vol'jin
Vol'jin
9 grudnia 2023, 20:10
a nasze korposzczury były na meczu czy znowu na jakiś dziwnych wyjazdach ?
6
Pablo78
Pablo78
9 grudnia 2023, 20:10
i dodać że z nami wszyscy mają akurat "mecz życia" czy jak tam mówią "dzień konia".
3
ACstach
ACstach
9 grudnia 2023, 20:09
Mnie już głowa boli od tego Milanu. Mecz z Dortmundem sobie darowałem, pierwszy mecz od wielu lat, bo byłem wykończony chorobą i pracą, wolałem odespać (wola nie wola nie byłem w stanie). Dzisiaj no sobota, 18:00, trzeba obejrzeć jak zawsze, ale to znowu kop w twarz, zero gry w piłkę. Coś zmienić musimy. Serio nie mamy aż takich cieniasów w składzie, żeby przez 90 min nie potrafić fajnej akcji zrobić. O co tu chodzi, kontuzji mięśniowych mnóstwo. Niech ktoś coś z tym zrobi.
4
ConradJethro
ConradJethro
9 grudnia 2023, 20:31
Pioli
0
Pablo78
Pablo78
9 grudnia 2023, 20:08
Jeśli nie walczymy już o scudetto to tak jakby się już poddali i sezon skopali takimi meczami tych remisów czy porażek jak w stylu z udine,juve gdzie sami sobie strzelamy....i dodać fatalny stan kadry żeby tylu graczy miało urazy....
1
Vol'jin
Vol'jin
9 grudnia 2023, 20:07
Atalanta grającą gówno w tym sezonie oczywiście się dziś przełamuje i które powinno zamknąć mecz w 1 połowie. Ba powinni zrobić powtórkę z 2019 roku. Wychodzimy "prawie" na galowo w ataku a i tak 0 schematów tylko gole z "przypadku" Miotanie piłkarzy po pozycjach (Musach nowy Emanuelson) Wykastrowanie Reijndersa cofając go na "6". No latem sprzedamy Maignan'a przyjdzie jakiś wypierdek na bramkę to obrona jeszcze gorsza będzie :) Bo to rzekomo najłatwiejsza pozycja do zastąpienia ;] I nie piszcie o casusie Onany bo ten miał łatkę dobrego bramkarza z odpałami a zastąpiono go jednym z lepszych bramkarzy w BL i to też tak bardziej na już niż "przyszłościowo"
13
marcinomilano
marcinomilano
9 grudnia 2023, 20:07
Ciekawe czy dociągniemy top 4
0
Cisek666
9 grudnia 2023, 20:28
W tej kolejce z pewnością.
0
Fushnikov
Fushnikov
9 grudnia 2023, 20:29
A na co to komu?
0
k__f__c
k__f__c
9 grudnia 2023, 20:07
Jak tam, Adli dalej tutaj uważany za zbawcę Milanu, niesprawiedliwie schowanego w szafie przez Piolego?

Chłop się nadaje do piłki halowej, ewentualnie plażówki
3
ksieciunio
ksieciunio
9 grudnia 2023, 20:09
Akurat niedawno temu wróciłem z meczu futsalu i śmiem twierdzić że Adli w żaden sposób nie nadaje się do grania w hali (na trawie zresztą też).
4
Rossu
Rossu
9 grudnia 2023, 20:10
Pozycja Adliego to jest 8/10, dlaczego w takim razie zbawca Stefano Pioli wystawił go na "6", skoro miał tam Bennacera? To że Adli jest daremny w obronie, to wie każdy.
11
dykt4tor
dykt4tor
9 grudnia 2023, 20:10
Pioli go wystawia gdzieś na 6 zamiast tam gdzie on lubi i powinien grać, to też nie ma co na nim zbytnio wieszać psów.
3
M3TR0
M3TR0
9 grudnia 2023, 20:14
Nie, niech lepiej gra Krunic xD. Weź człowieku, wyjdź xd
3
nokoments
9 grudnia 2023, 23:05
Adli santo subito, jak śmiesz krytykować nowego Zidana czy tam Pirlo. On jest napastnikiem/skrzydłowym, więc nie musi umieć dobrze bronić xD
1
1  2  3  4  5    >  >>  >|

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się