SCUDETTO


LGdS: Milan na rozdrożu: Rashford czy Walker. Jaką strategię obierze klub?

15 stycznia 2025, 14:28, Redakcja Aktualności
LGdS: Milan na rozdrożu: Rashford czy Walker. Jaką strategię obierze klub?

Klub czeka na odpowiedź United i ma dwie ścieżki: Marcus rozwiązałby problemy w ataku, Kyle w obronie i w szatni – podsumowuje Luca Bianchin w artykule na łamach La Gazzetta dello Sport.

Milan czeka na odpowiedź Marcusa Rashforda i to będzie głównym tematem środy. Wyraźnie widać dwie ścieżki, a moment jest szczególny: podobnie jak w przypadku ważnych decyzji życiowych, każda ma zalety i wady. Pozostaje ustalić, w jakim kierunku podążać, mając kilka pewników. Priorytetem Milanu jest atak, więc należy poczekać na Rashforda i United, wiedząc, że znalezienie trójstronnego porozumienia wcale nie jest łatwe. Alternatywa to Kyle Walker, zawodnik, który byłby szczęśliwy, mogąc kontynuować swoją karierę w Milanie. Różni piłkarze, różny wiek.

Milan z Rashfordem miałby dodatkowego napastnika, lewoskrzydłowego, który może grać także na innych pozycjach. Mecz z Cagliari pokazał, że Milanowi jest ciężko grać z klubami, które zamykają się w obronie. Mocną stroną Marcusa jest m.in. drybling i strzał. Furlani i Moncada w przypadku powodzenia tej transakcji, musieliby znaleźć obrońcę, gdzie indziej (brak miejsc dla graczy spoza UE). Sérgio Conceição musiałby również stanąć na wysokości zadania względem życia poza boiskiem i poświęcenia się dla zespołu w przypadku Rashforda. To wielkie wyzwanie dla trenera. Podpisanie kontraktu z 27-letnim Anglikiem oznaczałoby znaczne podniesienie wydatków na płace i na tym polega problem. Milan nie może zapłacić 7 mln euro pensji za najbliższe sześć miesięcy (musi przekonać Manchester United, aby pokrył znaczną część uposażenia).

Kyle Walker to coś więcej niż plan B. Zdobył Ligę Mistrzów, Klubowe Mistrzostwa Świata, sześć tytułów Premier League i chętnie dołączyłby do Milanu. Na papierze wszystko wydaje się idealne. Dodałby drużynie osobowości, wspaniałego doświadczenia i zwycięskiej mentalności. Ma co prawda 34 lata, ale Włochy to nie Premier League – znacznie mniejsza intensywność – a Walker nadal jest aktywny (15 meczów ligowych i 2 w Lidze Mistrzów). Milan nie rozwiązałby swoich problemów w defensywie, ale miałby nowego podstawowego prawego obrońcę, a jednocześnie przydatną alternatywę dla środkowych defensorów. Walker zarabia znacznie mniej od Rashforda i z tego punktu widzenia operacja byłaby prostsza.

Milan podejmie decyzję wkrótce, po odpowiedziach z Manchesteru. Trzeci scenariusz polegający na inwestycjach w innych zawodników, nie jest niemożliwy. Z tego powodu lepiej wyjaśnić sytuację Okafora. Do końca okna transferowego klub będzie mógł swobodnie zmieniać listę 25 zawodników, którzy mogą grać w Serie A, oczywiście z poszanowaniem limitów zawodników wyszkolonych w klubie i we Włoszech. Od 4 lutego możliwe będą jednak ponownie tylko dwie zmiany. Podsumowując: Rashford i Walker mogliby zasilić Milan i wzmocnić skład w Serie A (tylko jeden z dwóch) nawet bez odejścia Okafora, ale klub musiałby wówczas skreślić jednego zawodnika z listy.



62 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
ba_acm
ba_acm
16 stycznia 2025, 09:58
Moim zdaniem klub powinien postarać się o Walkera i odbudowć Okafora, bo on naprawdę nie jest zły. To serio byłby upgrade najsłabszej pozycji na tej moment.
0
Conceição
15 stycznia 2025, 22:46
Nie zdziwie się jak Walker skończy w innym klubie z Mediolanu, bądź Turynu. Jeszcze nam bramke wpakuje.
2
tommyb1
tommyb1
15 stycznia 2025, 22:11
Rashford czy Walker... Nie wierzę. Połowa okienka transferowego a my rozważamy dwóch gości z których pierwszy wybierze lepszy kierunek a drugi, jest drogi, stary i na dodatek na pozycję na którą mamy 3 zdrowych piłkarzy. Kontuzje na skrzydłach, brak napastnika, brak alternatywy na środek ale jakimś cudem PO jest najważniejsze...
Edytowano dnia: 15 stycznia 2025, 22:12
2
Grande
Grande
15 stycznia 2025, 23:16
Wiesz, mamy tych pozorantów w komitecie transferowym jakich mamy, więc nie są w stanie nic lepszego wymyślić. A niektórzy kibice zadowolą się każdym gó....

I tak to się kręci.
1
MilanSince94Forever
15 stycznia 2025, 21:16
Sprawdziłem kiedy ostatnio mieliśmy w lidze prawdziwego bombera, który strzelił min. 20 goli. 13 lat temu Ibra 28 goli i na początku 21 wieku Sheva 3 razy po 24 gole. I to tyle. Masakra.
1
KosaX
KosaX
15 stycznia 2025, 21:56
Nie liczac Oliego to moim zdaniem ostatnim prawdziwym naszym bomberem byl Carlos Bacca,strzelal duzo jak na jakosc tamtego Milanu,w tych czasach mysle ze na spokojnie by 30 bramek wladowal :)
7
Von Strauss
Von Strauss
16 stycznia 2025, 08:20
Bacca był top bomber. 18 bramek przy tamtym Milanie (choćby skład na Palermo: Bacca-Adriano, Honda, Kucka-Montopronto-Bonaventura, De Sciglio-Romagnoli-Zapata-Abate, Lopez, w odwodzie takie tuzy jak Poli, Nocerino, Mauri, Cerci, Ely, a także NDJ, Balotelli i Suso)
0
sebulba12
sebulba12
16 stycznia 2025, 10:44
Von Strauss
ta ławka była mocniejsza niż ta którą mamy obecnie
0
lyndonmilan
lyndonmilan
15 stycznia 2025, 21:15
Inter na prowadzeniu w wyścigu o Walkera a Barcelona o Rashforda tylko jak go zarejestrują?
0
Coda.Del.Diavolo
15 stycznia 2025, 21:34
Sprzedadzą miejsca vip na stadionie który wybudują za 500 lat
3
lyndonmilan
lyndonmilan
15 stycznia 2025, 23:48
Już znalazłem, jeśli go kupią to będą chcieli sprzedać Ansu Fatiego.
0
tommyb1
tommyb1
16 stycznia 2025, 10:05
lyndon: tylko że Fati na ten moment ze swoją pensją to się kwalifikuje tylko i wyłącznie do ligi saudyjskiej :D
0
Paolo03
Paolo03
15 stycznia 2025, 20:59
Walkera widziałbym w składzie ale z tym Rashfordem nie ma co pchać.
Ciekawe jak to się zakonczy. Czas upływa na naszą nie korzyść.
0
MilanSince94Forever
15 stycznia 2025, 20:45
Jak Nunez ma europejski paszport to Walker i Nunez, który jest typową 9 której od lat nam brakuje. Gdyby przyszedł Rashford to znowu będzie kombinowanie gdzie go ustawić.
Tyle gdybania bo żaden z tych transferów nie wypali my przy naszych tuzach zarządzania skończymy co najwyżej z Bondo, Banda i Błąd, Arkadiusz Bład
1
lyndonmilan
lyndonmilan
15 stycznia 2025, 21:08
Nunez 70mln my możemy dać 20
4
savicevic88
15 stycznia 2025, 20:35
Kto wie czy za rogiem nie stoi... Pan X...

Myślę, że zasłona dymna z Walkerem i Rashfordem to tylko preludium do tego co się wydarzy a mianowicie do próby wypchnięcia gdziekolwiek, komukolwiek, "zailekolwiek" Jovicia xD

On się nigdzie nie wybierze, wyżej wspomniana dwójka nie dołączy i będzie to sytuacja win-win, my zaoszczędzimy (xD) a później będą opowieści o kadrze kompletnej ;)
5
Diavo
Diavo
15 stycznia 2025, 20:09
Inter leci po Walkera..
2
tommyb1
tommyb1
16 stycznia 2025, 10:06
przynajmniej się po coś przyda
0
Rafał0209
Rafał0209
15 stycznia 2025, 19:06
Nasz pomysł na każde mercato zrobić szum dużym nazwiskiem o kogo to niby się nie staramy kogo nie chcemy, by później udać poszkodowanego że bardzo chcieliśmy ale na ostatniej prostej druga strona się wycofała. i biedny pan Cardinale chciał zainwestować ale się nie udało. mercato zamknięte ale już myślimy o nowym i tak w kółko.
2
mateuszradom
mateuszradom
15 stycznia 2025, 18:57
Żaden
3
MilanSince94Forever
15 stycznia 2025, 18:49
Walkera zgarnie Marotta i opendzluje Dumfriesa za 80mln do jakiegoś MU. A Rashford zostanie w Anglii. Tak się skończy nasze mercato. Bo mamy nieudolnych dyrektorów. Kogo już Ibra nie namawiał, z kim to nie rozmawiał a wszyscy mają go w .... Najlepszymi transferami w zimie byłoby wyj..... Ibry, Mocandy i Furlaniego i wzięcie na ich miejsce prawdziwych fachowców co by nam klub, sztab i piłkarzy ogarnęli na lato. Trenera już jakiegoś mamy.
13
Corsa
15 stycznia 2025, 18:40
To nie powinna być kwestia wyboru, potrzebujemy zarówno dobrego obrońcy, jak i napastnika i to na cito.

Walker jest nadal świetnym obrońcą, raczej pewniak. Bez problemu ogarnia PL, więc tym bardziej poradziłby sobie w Serie A. Teoretycznie znajduje się w zasięgu - niska kwota odstępnego, być może i zszedłby z oczekiwań finansowych, ale obawiam się, że zgłosi się po niego ktoś lepszy. Chyba, że chłop chce spędzić emeryturę w ładnym miejscu i już postawił na Mediolan.

Wolałbym jego niż Rashforda, ale bez napadziora będzie i tak lipa.
0
k__f__c
k__f__c
15 stycznia 2025, 21:24
No to spędzi w Mediolanie, ale w niebiesko czarnej koszulce
0
Von Strauss
Von Strauss
15 stycznia 2025, 18:19
Pozbyć się RLC do Anglii, Memersona też można sprzedać, wziąć obu, a do kasy ze sprzedaży dołożyć i odkupić Tonalego.

Gorzej nie będzie - dwóch ogórków za w najgorszym przypadku dwóch ogórków, z czego jeden na wypożyczenie i porządnego zawodnika xD
2
sodik
sodik
15 stycznia 2025, 19:30
Buhahhahahahaha....tak to jest jak FM za mocno wejdzie :)
2
POE
POE
15 stycznia 2025, 19:57
Sprzedać RLC ,Bennacera Emersona i Morate do Arabi za 200 mln

Wypożyczyć Rashforda z opcja wykupu kupić
Walkera Riciego ,Gyokeres i Scalviniego

Xd

1
p_sommer
p_sommer
15 stycznia 2025, 20:14
Tonali prędzej czy później wyląduje w klubie ze światowego topu, jest w świetnej formie w tym sezonie i zapewne przyciąga uwagę wielu klubów z którymi Milan nie ma szans w aspekcie ekonomicznym.
0
k__f__c
k__f__c
15 stycznia 2025, 21:24
A potem się obudziłeś
0
lyndonmilan
lyndonmilan
15 stycznia 2025, 18:03
Jeśli Walker to tylko Cordell
Edytowano dnia: 15 stycznia 2025, 18:03
4
Coda.Del.Diavolo
15 stycznia 2025, 21:37
Jeśli Walker to tylko johny
1
ceci791
ceci791
15 stycznia 2025, 17:35
Absolutnie Walker!!!!!
2
cbvirus
cbvirus
15 stycznia 2025, 17:29
Jak nie będzie opcji wykupu Rashforda, który obniży wymagania płacowe, to chyba nie brałbym nikogo. Walker to ryzyko, bo zaliczył dołek formy od początku sezonu. Byłby fajną opcją, ale pod warunkiem, że nie mielibyśmy już tylu PO z wysokimi kontraktami. Wrzucenie kolejnego wysokiego kontraktu na tą pozycję przy sporym ryzyku, że nie wypali to nienajlepszy pomysł. Podobnie Rashford: jego pensja to szaleństwo. MU musiałoby sfinansować sporą część a przy opcji wykupu musiałby zejść do 4 mln. Jak nie, to nie brałbym nikogo po prostu.
0
Gerada
Gerada
15 stycznia 2025, 17:01
Jeśli Calabria miałby wrócić na stałe na prawą obronę to można się zastanawiać. Ale chyba i wtedy bardziej Walker niż Rashford. Natomiast jak alternatywa jest Emerson to tu nie powinno być dylematu żadnego.

Jedynym minusem Walkera jest to, że ma 34 lata (tzn. nie śledzę wnikliwie City, więc nie wiem w jakiej jest formie, ale zakładam, że nie zanotował jakiegoś gigantycznego zjazdu i jeszcze z półtora sezonu jest w stanie na dobrych obrotach ogarnąć). Poza tym daje nam wszystko to czego najbardziej brakuje - gracza, który ma doświadczenie, potrafi wygrywać, z tego co się orientuję nie jest leserem i wg doniesień chce u nas grać.

Rashfrodowi nie można odmówić talentu i sam w sobie pomysł nie musi być zły. Natomiast - zakłądając, ze United puszczą go do nas na pół roku na warunkach gdzie zapłacimy 2 miliony z jego pensji i żadnej opłaty startowej - Marcus grał w zespole, w którym spektakularne klęski ostatnio to norma większa niż u nas, a nie jest też chyba tytanem pracy, który byłby pewniakiem że wypali.

No ale czas pokaże, czy którykolwiek z nich przyjdzie...
0
PrzemekACM1899
PrzemekACM1899
15 stycznia 2025, 16:59
Żaden z nich nie przyjdzie, bo to się w exelu nie spina w ogóle
2
JAJO
JAJO
15 stycznia 2025, 16:45
Walker w ogóle deklarował, że chce do Milanu? Co do zawodników to jeden już znacznie obniżył loty i to nie to co było kiedyś. Wzmocniliśmy latem obronę Memersonem i teraz jeszcze Walker? Co do Rashforda, to kto jest? Parę lat temu strzelił trochę bramek. Od tego czasu regres totalny. Nasz nowy trener ma niby go obudzić?
0
sodik
sodik
15 stycznia 2025, 19:34
"Wzmocniliśmy latem obronę" - serio? :D To ja chyba coś przeoczyłem :P
4
JAJO
JAJO
15 stycznia 2025, 21:01
Emerson Królewski :P
0
Tanger
Tanger
15 stycznia 2025, 16:42
Niech zarząd idzie w cholerę z tymi Anglikami.

Grube kontrakty dostają, a formę trzymają maks. przez jeden sezon.

Do tego obydwaj to skandaliści. Potrzebni oni w szatni jak pryszcz na czubku nosa.
5
The Legend
The Legend
15 stycznia 2025, 16:35
Jaką strategię obierze klub?

To proste - wezmą tego z wyższym BMI.
0
Nevi
Nevi
15 stycznia 2025, 16:21
U nas duze cisnienie jest na napstniku, nie bedzei mial wielu szans w meczu, ale bardziej potrzebny Rashford niz Walker
1
satoshi
15 stycznia 2025, 16:54
Ale Rashford to nie jest też napastnik
1
Pavlović31
Pavlović31
15 stycznia 2025, 16:00
To jest w końcu ten przepis o miejscach UE dla Wielkiej Brytanii czy go nie ma? Nie zostali uznani jako włączeni do tej grupy państw UE przez UEFA czy coś?
A podejrzewam że nawet te bystrzaki z zarządu tego nie wiedzą.

https://pilkarskiswiat.com/wazne-zmiany-we-wloszech-pilkarze-z-anglii-i-szwajcarii-traktowani-jak-obywatele-unii-europejskiej/?utm_source=chatgpt.com

Zgadza się. Więc niech te dziennikarzyny się doinformują. Co za czasy. Więc niech klub bierze obu.
Edytowano dnia: 15 stycznia 2025, 16:05
1
Tanger
Tanger
15 stycznia 2025, 16:32
Lepiej dla Milanu jeśli zarząd nie wie. Tak zamiast dwóch odpadków z Premier League będzie w najgorszym razie tylko jeden.
0
brezdi18
brezdi18
15 stycznia 2025, 15:41
W lecie wzmocniliśmy prawą obronę, atak i skrzydło dlatego teraz na szczęście możemy skupić się tylko na drobnych korektach czyli prawym obrońcy, skrzydłowym i napastniku
14
Mellion
Mellion
15 stycznia 2025, 15:40
Z tej dwójki nie wierze w to co powiem ale już wolałbym od biedy tego Rashforda, bo my mamy kim grać na bokach obrony. Wraz zaś z kontuzją Pulisicia, problemami kondycyjnymi Okafora i tragiczną formą napastników nasz napad wygląda fatalnie i to on wymaga wzmocnień w pierwszej kolejności.

Plus co ważne Rashford to by było wypożyczenie więc nawet jakby nie wypalili to odejdzie po sezonie. Walker zaś to większy wydatek i jeśli będzie dalej tak słaby jak w tym sezonie, to się z nim będziemy dłużej męczyć, wydając krocie na jego pensję.

Ale w najlepszym możliwym scenariuszu to bym olał obu i poszedł po jakiegoś innego napastnika z ligi holenderskiej/portugalskiej i doświadczonego pomocnika, bo grając na 3 ŚP i mając ich obecnie w składzie 4,5 (Terraciano od biedy też zagra), to sami się prosimy o problemy i w tej formacji.
Edytowano dnia: 15 stycznia 2025, 15:41
1
Rafał0209
Rafał0209
15 stycznia 2025, 15:30
Te nasze Asy od mercato będą się głowić którego wybrać do końca stycznia, by na koniec dostać odpowiedź nie.
6
Conceição
15 stycznia 2025, 15:08
Stary walker zjada calabrie i memersona razem. Pewny transfer

Trashford, to transfer 50/50 raczej pod względem mentalnym. Chłopak ma umiejętności i chce wierzyć że jeżeli tu trafi to da z siebie 100% Obecnie wygryzł by każdego naszego napastnika, a może zagrac za Leao w razie przerwy, także jakaś dodatkowa rotacja do składu.

Bardziej martwi mnie ze Rejnders & Fofana za chwile beda w szpitalu jak zagraja wszystkie mecze do konca stycznia. Akurat okienko sie skończy i nie będzie zmienników.
3
Mellion
Mellion
15 stycznia 2025, 15:43
Stary Walker to jest cień siebie i w tym sezonie wcale nie jest lepszy od takiego Memersona. Pep może mówić że Walker chce się sprawdzić w innej lidze, ale jednym z głównych powodów jego odejścia na pewno jest to, że gra mało przez to że zaliczył straszliwy zjazd formy.
2
Conceição
15 stycznia 2025, 18:18
@Mellion

Oczywiście że Walker jest lepszy od Memersona pod względem techniczym. Obstawiam że jak wróci do regularnej gry to i szybkosciowo nie będzie odstawał pomimo swojego wieku.

Zgadzam się ze Walker ma teraz kryzys, być może przez problemy w życiu prywatnym jak już tu było wspomniane, zmiana otoczenia może na niego dobrze wpłynąć.

Zgadzam się, że sie nie zgadzamy.
1
Oskyy
15 stycznia 2025, 15:01
Przecież Anglicy i Szwajcarzy nie liczą sie do limitu zawodników spoza UE... Co za bzdura... Football maganager nie zmienił tego w updacie to już nie wiadomo jak wyglądają przepisy? :D
0
Rolnik264
Rolnik264
15 stycznia 2025, 15:14
Doczytaj potem pisz, teraz to Ty piszesz bzdury.

Serie A sie z tego wycofało.
2
fristajlos
fristajlos
15 stycznia 2025, 14:57
Walker lepszy i bardziej potrzebny. Nie mamy PO, a jedynie miernych zmienników na tę pozycję. Od biedy Kyle może również zagrać jako ŚO, w skrajnych przypadkach na ŚPD.

5
MrCostacurta
MrCostacurta
15 stycznia 2025, 14:50
Nie bardzo rozumiem, skoro nawet jeśli Okafor zostanie możemy sprowadzić jednego Anglika, to jeśli sprzedamy Szwajcara to możemy kupić obu tak?
0
mmielczar123
mmielczar123
15 stycznia 2025, 15:02
Z tego co rozumiem, to są dwie oddzielne kwestie. Po pierwsze do rozgrywek ligowych możemy zarejestrować jedynie 17 graczy powyżej 21 roku życia nie wyszkolonych we Włoszech. Na ten moment mamy zapełnione wszystkie miejsca, więc po przyjściu Rashforda, musielibyśmy skreślić kogoś z listy. Po drugie, po transferach Pavlovicia i Emersona, możemy sprowadzić tylko jednego gracza spoza UE, więc nie ma opcji pozyskania obu Anglików.
0
MrCostacurta
MrCostacurta
15 stycznia 2025, 15:06
Jeśli chodzi o drugą kwestię to Okafor takie miejsce dla gracza spoza UE by odblokował jeśli dobrze rozumiem.
1
MrCostacurta
MrCostacurta
15 stycznia 2025, 15:09
Jednak Anglicy i Szwajcarzy ponoć nie zaliczają się jako gracze spoza UE.
0
Vol'jin
15 stycznia 2025, 16:00
Szwajcaria jest w EOG, brytole nie jeśli chodzi o status pracowników
0
adamos
adamos
15 stycznia 2025, 14:38
będzie czwarty scenariusz, no name za 20 mln, najlepiej z Chelsea, który nie gra już z rok.
3
lyndonmilan
lyndonmilan
15 stycznia 2025, 14:33
Niech sprzedają Vasqueza do Empoli w promocji i można drugiego z poza UE czy nie?
0
Misiak
Misiak
15 stycznia 2025, 14:47
Nie, Pavlović Royal i jeszcze jedno miejsce jest
0
lyndonmilan
lyndonmilan
15 stycznia 2025, 17:58
No tak, Vasquez jako tako odszedł w lato a za niego Pavlovic, byłem pewien że Royal ma hiszpański paszport
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się