SCUDETTO


Braida: "Miejmy nadzieję, że ktoś zrozumie, że trzeba poszukać rozwiązań, z kompetentnymi ludźmi"

22 kwietnia 2025, 10:55, Redakcja Aktualności
Braida:

Ariedo Braida, który był związany z Milanem, najpierw jako dyrektor generalny, a następnie jako dyrektor sportowy, udzielił wywiadu na łamach Radiu Anch'io Sport (Rai Radio 1). Jednym z tematów był słaby sezon w wykonaniu Milanu: "Nie chcę być prorokiem, ponieważ wszyscy popełniamy błędy, ale przewidywałem taki sezon, niezgodny z oczekiwaniami i historią Milanu, niestety to się spełniło i jest mi bardzo przykro, ponieważ jestem fanem Milanu. Miejmy nadzieję, że coś się wydarzy, że ktoś zrozumie, że trzeba poszukać rozwiązań, z kompetentnymi ludźmi. Niestety brakuje kompetencji, brakuje tej wartości".

Idealny dyrektor sportowy dla Milanu? Tare, Paratici, Sartori? "Z pewnością wszyscy są bardzo doświadczeni. To kompetentni ludzie, którzy mają wartość, by podnieść drużynę Milanu. W piłce nożnej potrzebny jest talent: jeśli nie masz talentu, nie możesz tego zrobić lub nie zrobisz tego dobrze. Są wartości i trzeba znaleźć rozwiązanie".

Sensacyjne słowa Conte? (trener Napoli oskarżył klub o brak profesjonalizmu i zaniedbania): "Conte jest zwycięskim trenerem, chce budować zespoły, które pozwolą mu odnosić zwycięstwa. Wie, jak wygrywać i chce odpowiednich elementów, które jego zdaniem mogą sprawić, że będzie wygrywał. Napoli to świetny zespół i świetny klub, są teraz częścią piłkarskiej elity".



11 komentarzy
Musisz być zalogowany, aby komentować
Grande
Grande
22 kwietnia 2025, 23:09
Ludzie kompetentni.

Brzmi jak tytuł książki, którą czerwono-czarna strona Mediolanu od razu wyrzuciła do kosza nawet nie czytając spisu treści.

Red Bird cofnął nas do banter ery.
2
Marcos Salinas
Marcos Salinas
22 kwietnia 2025, 13:02
Każdy fachowiec stanie się dziadem lub cynikiem, gdy będzie związane ręce durnowatą polityką klubu i brakiem wystarczających narzędzi jak CREMONESE BRAIDY W SERIE A. Także same kompetencje nie wystarczą. Najważniejsza jest autonomia podejmowanych działań.
0
LaMancha 98
LaMancha 98
22 kwietnia 2025, 13:23
Zgadzam się z tą autonomią działań ale trzeba być realistą i zaakceptować fakt że czasy gdzie jedna osoba odpowiada za politykę klubu minęły bezpowrotnie i to nie tylko w Milanie ale w zasadzie wszędzie.
Do piłki na przestrzeni lat weszły ogromne pieniądze, piłka rozwija się w wielu krajach, kluby mają masę skautów, ludzi którzy to organizują, bo jedna osoba tego nie ogarnie, młodzi trenerzy obecnie też chca mieć coś do powiedzenia w kwestii transferów i prowadzą rozmowy na te tematy z dyrektorami.
I co chyba najważniejsze to właściciele którzy poinwestowali w kluby setki milionów i nie chcą oddawać władzy w klubie jednemu człowiekowi.
Obecnie w prawie każdym klubie najważniejsze decyzje zapadają wspólnie między 3 czy 4 osobami bo to niby ma minimalizować ryzyko wpadki xd.
Ja podobnie jak większość mam mieszane odczucia co do takiego rozwiązania ale tak obecnie jest wszędzie i też trochę rozumiem właścicieli którzy poinwestowali miliony że stosują takie rozwiązania a nie oddają władze jednej osobie.
0
boguc69
boguc69
22 kwietnia 2025, 14:16
ja zaś nie rozumiem właścicieli i zarządu, którzy tak się znają na robocie, że pozwalają stoczyć się klubowi tak nisko w tabeli; przecież to gołym okiem widać, że od lipca praktycznie nic tu nie gra i trzeba praktycznie wszystko zrobić na odwrót; to samo jest np w Legii - Pudel zamiast przez tyle lat otoczyć się fachowcami i zdominować ligę na lata wciąż szuka pomysłów na klub, jak mu idzie - widać dokładnie przez ostatnie 4 lata, po tym roku klub może wcale nie zagrać w pucharach; oby nas nie czekał taki sam los
1
LaMancha 98
LaMancha 98
22 kwietnia 2025, 12:20
Jak słucham takiego pierdzielenia żeby przypodobać się kibicom to naprawdę nóż się w kieszeni otwiera xd.
Na tym poziomie to każdego można nazwać kompetentnym żeby za chwilę zrobić z niego debila.
De Laurentis teraz jest kompetentny a rok temu był nie kompetentny. Giuntoli z Juve, dzień po zamknięciu okienka letniego był kompetentny i chwalony za marcato teraz jest nieudacznikiem xd. Moncada jak wygrywaliśmy był niby prawą ręka Maldiniego wtedy mówiono że w zasadzie on wybierał piłkarzy, a Paolo tylko ich zatwierdzał ,to wtedy Moncada był kompetentny, a teraz jest słabiakiem xd.
Sam Maldini najpierw wybrał Giampaolo a później wybrał Pioliego którego nikt tu nie chciał i gdyby nie Covid to Pioliego już dawno by w Milanie nie było a Maldini po 2 takich przestarzałych byłby już niekompetentny xd. W Romie od lat rządzą amatorzy co nasprowadzli szrotu a przyszedł jeden kompetentny xd Ranieri i poukładał ten szrot i punktują od kilku miesięcy najlepiej w lidze.
Teraz wybierzemy nowego DS którego pierwsza decyzja zdecyduje o jego kompetencjach, jeżeli na farcie trafi z trenerem to będzie kompetentny, bo potencjał kadrowy w tej drużynie jest na spokojne top 3 ligi co zresztą Pioli udowodnił bo z krótsza i mimo wszystko słabsza kadra punktował o 20 punktów więcej niż my w tym sezonie.
Dajmy Briade do Empoli i niech pokaże jaki jest kompetentny na przestrzeni lat, bo robić transfery za czasów Silvio gdzie mogliśmy kupić każdego to każdy kompetentny xd by potrafił
3
palonettoACM
palonettoACM
22 kwietnia 2025, 12:30
"Dajmy Briade do Empoli i niech pokaże jaki jest kompetentny na przestrzeni lat"

Był CEO w Cremonese (2020 - 2023) i za jego kadencji awansowali do Serie A, po 26 latach przerwy. :)
3
LaMancha 98
LaMancha 98
22 kwietnia 2025, 12:44
Owszem awansowali ale też zaraz spadli.
Mi bardziej chodziło o tworzenie projektu powiedzmy 4/5 letniego w którym było by widać ciągły progres w tabeli a także wzrost wartości kadry typowego średniaka.
Takim przykładem jest choćby Atalanta która była w dolnej części tabeli ale trafiła transfery kilka lat pod rząd, miła jakiś pomysł i w perspektywie lat stała się liczącym się klubem.
Może teraz tak będzie z Bolognią ale to się okaże dopiero za 2/3 sezony która w tamtym sezonie wystrzeliła, później w lecie straciła najlepszych graczy i trenera ale zastąpiła ich innymi, nie oczywistymi zawodnikami którzy utrzymali tamten poziom, samemu się rozwijając.
Zrobić awans czy zagrać jeden dobry sezon będąc średniakiem to bardziej kwestia farta czy złożenia się wyjątkowo wszystkiego w całość ale utrzymanie ciągłego rozwoju przez kilka sezonów jest prawdziwą sztuką
3
palonettoACM
palonettoACM
22 kwietnia 2025, 13:03
Zgoda, ale jak na klub tego kalibru, gdy większość sezonów w tym wieku spędzili w Serie C, to jednak jest wyczyn. Po prostu inna skala, ale Ariedo udowodnił, że poza "wygodnym" Milanem i nieograniczonym praktycznie budżetem (do czasu) potrafi coś zrobić i swoje kompetencje pokazał na zupełnie innym gruncie. :)

Żeby po awansie się utrzymać na dłużej w Serie A to trzeba też grubo zainwestować (Monza, Como). Wspomniane przez Ciebie Empoli gra teraz czwarty sezon z rzędu w Serie A, co jest rekordem historycznym dla tego klubu (zawsze spadali szybciej).

Po jego odejściu fundamenty w Cremonese zostały i czub tabeli Serie B jest. 3 lata przed jego przyjściem klub po raz pierwszy awansował do B po 11 latach.
0
Master of AC Milan
Master of AC Milan
22 kwietnia 2025, 13:15
Kasą też trzeba umieć zarządać. Spójrzcie na Malagę czy przez parę lat na PSG i parę innych tego typu klubów. Nie każdy poradzi sobie z dużą kasą ale z małym budżetem jest świetny, są też tacy co mają na odwrót. Nigdzie nie jest łatwo, wszędzie można napotkać trudności.
0
LaMancha 98
LaMancha 98
22 kwietnia 2025, 13:34
Zgadzam się że nigdzie nie jest łatwo ale będąc w słabym klubie musisz szukać transferów za małe pieniądze i musisz naprawdę wynajdować graczy nie oczywistych licząc że to wypali. A jak ktoś potrafi to robić regularnie przez kilka lat i rozwijać klub to już naprawdę należy się ogromny szacunek.
W dużych klubach gdzie obracasz dużymi pieniędzmi jest oczywiście duża presja i to jest chyba największe wyzwanie ale same transfery są dużo proste.
Spójrzmy na graczy których nawet my sprowadzamy, są to gracze powszechnie znani których jeżeli dokładniej śledzisz piłkę znasz i możesz o nich coś powiedzieć bo nie raz widziałeś ich w akcji, są to gracze mimo wszystko z okreslonà jakością i to bardziej do trenera zależy żeby z tej pojedycznych jakości stworzyć konkretną drużynę.
Kiedy zarządzasz małym klubem to musisz naprawdę się znać żeby znaleźć tą jakość w nieoczywistych zawodnikach często grających w słabszych ligach i przynajmniej moim zdaniem więcej zależy od ciebie bo kiedy tej jakości nie znajdziesz to trener już nie ma z czego tej drużyny układać.
Ale każdy może mieć swoje zdanie na ten temat i każdy napewno znajdzie argumenty za jednym i za drugim.
2
Jaca23
Jaca23
22 kwietnia 2025, 11:58
Kompetentnymi - słowo klucz.
0

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się